Στον δρόμο με το ολοκαίνουργιο i30 Fastback N
Πριν από αρκετό καιρό είχα οδηγήσει το πεντάθυρο hatchback i30 N, το πιο ισχυρό μοντέλο της γκάμας του i30 και ομολογουμένως εντυπωσιάστηκα από ένα ισορροπημένο αυτοκίνητο, τόσο σε σχεδίαση όσο και σε επιδόσεις.
Πρόσφατα, οδήγησα την coupe εκδοχή του μοντέλου, το i30 Fastback N, που διατηρεί τον μπροστινό προφυλακτήρα από το πεντάθυρο i30 N, την εντυπωσιακή μάσκα Cascading με το σήμα Ν, την πίσω αεροδυναμική πτέρυγα με το έντονο μαύρο χρώμα, τον ιδιαίτερο πίσω προφυλακτήρα με το τριγωνικού σχήματος φως ομίχλης μεταξύ των δύο απολήξεων της εξάτμισης και τη χαρακτηριστική κόκκινη γραμμή, τις ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών και τις πλευρικές ποδιές των μοντέλων Ν.
Η κλίση της οροφής, το μακρύ καπό και το μυώδες αμάξωμα, ολοκληρώνουν ένα... καλογυμνασμένο αμάξωμα που δεν περνά απαρατήρητο στον δρόμο. Προσωπική εκτίμηση, είναι ότι αρέσει περισσότερο από το hatchback i30 N.
Εξίσου καλόγουστο είναι και στο εσωτερικό, με το αποκλειστικό, “N” σπορ τιμόνι που διαθέτει το μπουτόν Ν με το χαρακτηριστικό μεταλλικό φινίρισμα και την καρό σημαία στη δεξιά πλευρά για το πρόγραμμα Ν (Ν mode), με τα προγράμματα οδήγησης Normal, Sport και Eco. Για ακόμα καλύτερο έλεγχο του κινητήρα, πάνω από το μπουτόν Ν μπορεί να ενεργοποιηθεί ο διακόπτης rev και να τεθεί σε λειτουργία το Rev matching control, όπου στα κατεβάσματα σχέσεων οι στροφές του κινητήρα συγχρονίζονται με την ταχύτητα εισόδου της επόμενης σχέσης για πιο ομαλές και σπορ αλλαγές, έχοντας και πιο ζωηρό ήχο. Γενικά, ο συνδυασμός κόκκινου – μαύρου κυριαρχεί στην καμπίνα, σε καθίσματα, τιμόνι, αεραγωγούς, ζώνες ασφαλείας κ.ά.
Όσον αφορά στις διαστάσεις, με πλάτος 1,795 μ. και μήκος 4,455 μ., έχει τις ίδιες διαστάσεις με το i30 Fastback, αλλά είναι πιο χαμηλό, ως πιο σπορ έκδοση, διαθέτοντας άνετους χώρους για 5 επιβάτες και αποσκευές (450 λίτρα όγκου στο πορτμπαγκάζ).
Αυτά, όσον αφορά στην εμφάνιση, διότι στις επιδόσεις για μια ακόμη φορά ευχαριστήθηκα οδήγηση. Είχα στη διάθεσή μου την έκδοση με τους 275 ίππους από το δίλιτρο μοτέρ βενζίνης, που σε μικρότερη έκδοση αποδίδει 250 ίππους. Συνιστώ την πιο ισχυρή, διότι αξίζει περισσότερο, με λίγα παραπάνω χρήματα.
Και οι δύο εκδόσεις έχουν μέγιστη ροπή 353 Nm, που με overboost αγγίζει τα 378 Nm. Επιταχύνει εξαιρετικά, με 6,1 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα, με ονομαστική τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα, που δεν χρειάστηκε να φθάσω.
Πάντως, έπαιξα πολύ με τις ρυθμίσεις Eco, Normal, Sport, N και N Custom, του συστήματος N Grin Control, με διακόπτες στο τιμόνι.
Στον δρόμο καταλαβαίνεις απόλυτα ότι οδηγείς ένα σπορ αυτοκίνητο επιδόσεων, καθώς φέρει σύστημα N Corner Carving Differential που λειτουργεί συμπληρωματικά του Electronically Controlled Limited Slip Differential (ηλεκτρονικό διαφορικό e-LSD) και αυτό περιορίζει τη ροπή στον εσωτερικό τροχό και στη διάρκεια επιτάχυνσης σε στροφή, βελτιώνοντας το κράτημα και μειώνοντας την ολίσθηση των τροχών και την υπερστροφή σε συγκεκριμένες συνθήκες.
Εξάλλου, το σύστημα Electronic Controlled Suspension (ECS) ρυθμίζει την ανάρτηση, με τα τέσσερα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ να ελέγχουν ανεξάρτητα την κίνηση κάθε τροχού διασφαλίζοντας καλύτερη οδηγική συμπεριφορά.
Κατασκευασμένο από χάλυβα υπερ-υψηλής αντοχής, έχει υψηλή στρεπτική ακαμψία, ισχυρά φρένα και σε θέματα ασφάλειας διαθέτει το προηγμένο πακέτο Hyundai SmartSense που περιλαμβάνει στάνταρ συστήματα υποβοήθησης οδηγού: Forward Collision-Avoidance Assist (αποφυγής σύγκρουσης), Driver Attention Warning (αναγνώριση κόπωσης οδηγού), Lane Keeping Assist (διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας), High Beam Assist (αυτόματη ρύθμιση προβολέων) και προαιρετικά το Intelligent Speed Limit Warning (αναγνώριση ορίων ταχύτητας)...