X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Στον δρόμο με το τετρακίνητο Jeep Compass

COPYRIGHT,SPREADTRUM,2011

Μπορεί να μην είναι τόσο φρέσκο στην αγορά, ωστόσο το Jeep Compass διαθέτει διαχρονική γοητεία, καθώς έχει ένα ισχυρό brand name.

Το συμπαγές premium SUV των 4,394 μ., με τη δυνατή υπογραφή Jeep, που είναι άμεσα αναγνωρίσιμη στον δρόμο, προσφέρεται σε διάφορες εκδόσεις και κινητήρες. Πρόσφατα οδήγησα την πιο ισχυρή από αυτές, με τον κινητήρα βενζίνης 1.4 lt, με 170 ίππους, τετρακίνηση και 9άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Στο τιμόνι ο Δημήτρης Μπαλής

Η εμφάνιση του μοντέλου δείχνει χαρακτήρα με την καλοσχηματισμένη κορμοστασιά, τα περιμετρικά προστατευτικά, τις ράγες οροφής, το λογότυπο Compass στις πλαϊνές πόρτες και τη διπλή εξαγωγή, που φανερώνει ότι πρόκειται για ισχυρό μοντέλο.

Στην καμπίνα η κατάσταση είναι ευχάριστη αν και με σκουρόχρωμα πλαστικά πολύ καλής ποιότητας, με σπορτίφ ύφος και χώρους ικανούς να φιλοξενήσουν πέντε επιβάτες, με 438 λίτρα όγκου αποσκευών. Ξεχωρίζει η οθόνη αφής 7 ιντσών στη μέση του ταμπλό και το τριάκτινο τιμόνι, πλήρες σε χειριστήρια.

Εκεί που θα πρέπει αν σταθούμε, είναι στις δυνατότητες του αυτοκινήτου. Σε μια τέτοια έκδοση, ισχυρή και τετρακίνητη, την οποία θα προτιμήσουν ιδιαίτερα όσοι θέλουν ένα αυτοκίνητο για τα δύσκολα, μετρά πολύ το «στήσιμο» και το «δέσιμο» του αμαξώματος.

Με ατσάλι υψηλής αντοχής σε ποσοστό 65%, έχει πολύ άκαμπτη δομή και αυτό το διαπιστώνεις στα σκληρά κομμάτια της διαδρομής, μαζί με την απορροφητική ανάρτηση, που με τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ μέχρι 20 εκ., μπορεί να κρεμιέται ο τροχός μέχρι να βρει πρόσφυση. Κι επειδή μίλησα για κυρίως «εκτός δρόμου» καταστάσεις, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (20,8 εκ.) και οι καλές γωνίες προσέγγισης (16,8 μοίρες), ράμπας (22,9) και αποχώρησης (31,7), συνεισφέρουν στην απρόσκοπτη κίνηση. Και βέβαια η τετρακίνηση κάνει τη δουλειά της μέσω του συστήματος Jeep Selec-Terrain (στέλνει έως 100% της ροπής στον άξονα που έχει καλύτερη πρόσφυση), το οποίο προσφέρει 4 επιλογές κίνησης (Auto, Snow, Sand, Mud), ανάλογα το που κινείσαι, για καλύτερη απόδοση.

Παράλληλα, απεμπλέκεται και ο πίσω άξονας, ώστε να εξοικονομεί καύσιμο, ενώ ακαριαία εμπλέκεται όταν χρειαστεί. Επίσης, με τη λειτουργία «Lock», «κλειδώνει» μόνιμα η μετάδοση από τον περιστροφικό διακόπτη του Selec-Terrain, για ακόμα καλύτερες επιδόσεις σε απαιτητικές συνθήκες. Τώρα, η ηλεκτρική υποβοήθηση του τιμονιού, διευκολύνει στα στροφιλίκια ή για την κίνηση μέσα στην πόλη.

Στον δρόμο, το ισχυρό μοτέρ τραβά πολύ ικανοποιητικά τα 1615 κιλά του αμαξώματος, έχει αρκετή ροπή (250 Nm) από τις χαμηλές στροφές, επιταχύνει κατά (9,5 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα) και αν δεν το ζορίσεις θα πετύχεις κατανάλωση λίγο πάνω από 9 λίτρα στα 100 χλμ. Το 9άρι, αυτόματο κιβώτιο, έχει ομαλές αλλαγές και δεν κρεμάει, ενώ διευκολύνει πολύ στα δύσκολα εδάφη.

COPYRIGHT,SPREADTRUM,2011

Το Jeep Compass εφοδιάζεται με πληθώρα συστημάτων ασφαλείας. Μεταξύ άλλων διαθέτει: σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης (Forward Collision Warning-Plus), σύστημα διατήρησης πορείας (LaneSense Departure Warning-Plus), προειδοποίηση νεκρού σημείου (Blind-spot Monitoring) και παρακολούθηση οπίσθιου χώρου για κάθετη κίνηση (Rear Cross Path detection), κάμερα οπισθοπορείας με ενεργές γραμμές πορείας (ParkView), σύστημα αυτόματης στάθμευσης (Automated Parallel and Perpendicular Park assist), Adaptive Cruise Control, ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ESC) με σύστημα αποφυγής ανατροπής (ERM), 6 αερόσακους κ.α.

Συμπερασματικά, το Compass, αυτής της έκδοσης, τιμά τα χρήματα που κοστίζει (από 33.500 ευρώ), διότι δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να έχει ένα αυτοκίνητο με επιδόσεις και στα δύσκολα…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ