X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Στον δρόμο με το VW T-Cross 1.0 lt – 95hp

Εχει περάσει αρκετός καιρός από τότε που είχα την πρώτη γνωριμία και οδηγική εμπειρία με το μικρότερη τη τάξει Crossover της VW. Είπα, λοιπόν, να το φρεσκάρω στη μνήμη μου, οδηγώντας αυτή τη φορά για πολύ περισσότερα χιλιόμετρα, σε σχέση με την πρώτη εμπειρία πηγαίνοντας από την Αθήνα στην Εύβοια.

Τώρα, είχα και την ευκαιρία να το οδηγήσω και με πέντε επιβάτες και αποσκευές, δηλαδή καλά φορτωμένο κι περίμενα να δω πώς θα ανταποκριθεί.

Οδηγεί ο Δημήτρης Μπαλής

Δοκίμασα την έκδοση με τον turbo κινητήρα 1.0 lt – 95 hp, σε συνδυασμό με το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο κι είναι αλήθεια ότι κινήθηκα εξαιρετικά άνετα. Στον αυτοκινητόδρομο, άγγιξα το όριο των 130 χλμ./ώρα χωρίς να ζοριστεί το αυτοκίνητο ιδιαίτερα (έχει 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα και 11,5 δευτ. επιτάχυνση). Εντάξει, ακούγεται σε τέτοιες ταχύτητες το τρικύλινδρο μοτέρ, εντούτοις έχει αξιοπρεπή συμπεριφορά. Αλλά και στα ανηφορικά κομμάτια και τις φουρκέτες, το T-Cross έδειξε χαρακτήρα αξιοπιστίας με τα 175 Nm ροπής, χωρίς να χρειαστεί να βάλω πρώτη ταχύτητα. Φορτωμένο, πατά γερά στον δρόμο και οι κλίσεις περιορίζονται σε σχέση με όταν το είχα οδηγήσει πρώτη φορά μόνος μου, χωρίς και τότε να προβληματίζει.

Εν γένει, είναι ένα καλοστημένο αυτοκίνητο και οικονομικό σε κατανάλωση, καθώς κινήθηκα σε επίπεδα κάτω των 6 λίτρων στα 100 χλμ. Και βέβαια, δεν χρειάζεται να έχεις πολλές απαιτήσεις από ένα μικρό, σχετικά Crossver, με 4,11 μ. μήκος, που είναι κατά 5,5 εκ. μεγαλύτερο του Polo. Αρκετά ψηλό, με 1,584 μ., αισθάνεσαι ότι κάθεσαι και είσαι πράγματι ψηλά, σε αναπαυτικά καθίσματα, νιώθοντας μεγαλύτερη ασφάλεια.

Οι πίσω επιβάτες δεν παραπονέθηκαν σε χώρο, καθώς τα 2,551 μ. μεταξόνιο επαρκούν, ενώ δεν χρειάστηκε να σύρω κατά 14 εκ. πιο πίσω τον πάγκο των πίσω καθισμάτων, διότι ήθελα να έχει τα 347 λίτρα του όγκου αποσκευών. Με δύο επιβάτες, αν αναδιπλώσουμε τις πλάτες των πίσω καθισμάτων (διαιρούνται 60:40), η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.243 λίτρα.

Σε εμφάνιση, είναι ελκυστικό με τη μάσκα να θυμίζει το μεγαλύτερο T-Roc, αλλά είναι πιο σπορτίφ θα έλεγα, με σπόιλερ εμπρός και πίσω και ενσωματωμένους στη μάσκα προβολείς ομίχλης και φώτα ημέρας. Τα μαύρα στοιχεία στα φωτιστικά, προσδίδουν δυναμισμό και ταιριάζουν με τις σκούρες ζάντες 16 ιντσών. Σκουρόχρωμη και η καμπίνα, όμως οι Γερμανοί κατασκευαστές μας έχουν συνηθίσει σε αυτό. Βολική και η οθόνη αφής 8,0 ιντσών, με τον πίνακα οργάνων να είναι αναλογικός (σε ανώτερες εκδόσεις εξοπλισμού, είναι ψηφιακός).

Το T-Cross, φέρει σε επίπεδο συνδεσιμότητας, τέσσερις θύρες USB, ενώ σε αναβαθμισμένα επίπεδα εξοπλισμού έχει θέση ασύρματης φόρτισης για smartphones και App Connect για πλοήγηση, ενώ με την εφαρμογή Volkswagen Connect που είναι διαθέσιμη δωρεάν στο App Store ή το Google Play, ο οδηγός μπορεί να πληροφορείται για την κατάσταση του οχήματος, τις διαδρομές που έχει κάνει, τη μέση κατανάλωση, το διαθέσιμο καύσιμο, την τελευταία θέση που πάρκαρε το αυτοκίνητο με αυτήν να εμφανίζεται σε χάρτη στο smartphone, ακόμα και για χρήσιμα στατιστικά στοιχεία από τη χρήση του αυτοκινήτου, που κάνουν τη ζωή του πιο εύκολη.

Σε συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης οδηγού, στάνταρ είναι το σύστημα παρακολούθησης περιβάλλοντος χώρου (Front Assist) με λειτουργία αναγνώρισης πεζών (Pedestrian Monitoring) και ποδηλάτων με αυτόνομη πέδηση (City Emergency Brake), η προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Assist), η κλήση έκτακτης ανάγκης, η υποβοήθηση εκκίνησης σε δρόμους με κλίση (Hill Start Assist), το σύστημα προστασίας επιβατών (σε κρίσιμες καταστάσεις προεκτείνει τις ζώνες ασφαλείας, αυξάνει την πίεση των φρένων και αφήνει ένα μικρό κενό στα παράθυρα και στην ηλιοροφή), το σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου (Blind Spot Detection), η αναγνώριση κόπωσης οδηγού (Driver Alert System), το σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, και το πλήρως αυτοματοποιημένο cruise control, που ρυθμίζει την απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο, σε συνδυασμό με την επιθυμητή ταχύτητα, για πιο άνετη οδήγηση.

Πέραν του μοτέρ δοκιμής, υπάρχουν κι άλλα σύνολα: το τρικύλινδρο μοτέρ βενζίνης 1.0 TSI με τους 115 ίππους και ο τετρακύλινδρος πετρελαίου 1.6 TDI – 95 hp, ενώ το 2020 αναμένουμε τον τετρακύλινδρο βενζίνης 1.5 TSI - 150 ίππων. Η έκδοση των 115 ίππων έχει μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και προαιρετικά το αποδοτικό DSG-7 (έχει δύο modes, normal και sport). Η έκδοση πετρελαίου συνδυάζεται με 5άρι ή DSG κιβώτιο. Όλες οι κινητήρες διαθέτουν σύστημα start/stop και ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση.

Οι τιμές ξεκινούν από 17.400 ευρώ.

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ