ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Subaru Outback: Η νέα γενιά του 2021

Subaru Outback: Η νέα γενιά του 2021

Μετά τη σταδιακή του μεταμόρφωση από station wagon σε SUV-Crossover, στο πέρασμα των τελευταίων δυόμισι δεκαετιών, το Subaru Outback έφτασε τώρα στην έκτη γενιά του - η οποία πρόκειται να παρουσιαστεί μέσα στο Μάρτιο του 2021.

Πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν και πάλι ο -ανανεωμένος- επίπεδος (boxer) κινητήρας και η μόνιμη τετρακίνηση Subaru Symmetrical AWD, καθώς το Outback εμπλουτίζεται με τη νέα γενιά των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης και με σημαντικές βελτιώσεις στην πλατφόρμα και το πλαίσιο.

Επιμέλεια: Πάνος Διαμάντης

Ο τετρακύλινδρος κινητήρας 2.5 λίτρων έχει δεχθεί βελτιώσεις στο 90 τοις εκατό των εξαρτημάτων του - με κυριότερη, ίσως, την προσθήκη άμεσου ψεκασμού στην τροφοδοσία. Το αποτέλεσμα είναι η αύξηση της ισχύος στους 169 ίππους, η ομαλότερη καμπύλη της ροπής (που αγγίζει τα 252 Nm στις 4.000 στροφές) και η κάλυψη, πλέον, των προδιαγραφών ρύπων Euro6d.

Τα οφέλη επεκτείνονται και στον περιορισμό των ρύπων και της κατανάλωσης, με τη βοήθεια του Start&Stop και τη γενικότερη μείωση του βάρους τόσο του κινητήρα όσο και του αυτοκινήτου - ειδικά όταν ο οδηγός επιλέγει από το κουμπί του συστήματος SI-DRIVE στο τιμόνι το προφίλ Intelligent mode (I) του κινητήρα, για βέλτιστη απόδοση με μειωμένη κατανάλωση. Το άλλο προφίλ, μέγιστης απόδοσης, είναι το Sport Mode (S).

Σε αυτή τη διεργασία, το νέο αυτόματο κιβώτιο CVT Lineartronic επίσης έχει δεχθεί βελτιώσεις στο 80 τοις εκατό των μερών του και έχει αναδιαρθρωμένες σχέσεις μετάδοσης. Το νέο κιβώτιο κάνει ομαλότερες αλλαγές σχέσεων, κυρίως στον αυτοκινητόδρομο, έχει μικρότερο βάρος και λιγότερους κραδασμούς.

Subaru Outback: Η νέα γενιά του 2021

Η επίπεδη διάταξη του boxer κινητήρα και η τοποθέτησή του στο διαμήκη άξονα σε ευθεία γραμμή με το κιβώτιο προσφέρουν σημαντικά οφέλη - ειδικά για ένα SUV που έχει αυξημένο ύψος από το έδαφος. Πέραν του χαμηλού κέντρου βάρους, επιτυγχάνεται ίση κατανομή του μεταξύ των δύο πλευρών του Outback, και έτσι καλύτερος έλεγχος των κλίσεων και της βύθισης εμπρός/πίσω με σχέση με τους V ή τους εν σειρά με εγκάρσια τοποθέτηση.

Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, ακόμη, η πλατφόρμα SGP (Subaru Global Platform) προσφέρει 70 τοις εκατό περισσότερη στρεπτική ακαμψία, η ανασχεδιασμένη εμπρός/πίσω ανάρτηση είναι ελαφρύτερη, και τέλος οι βελτιώσεις στο σύστημα διεύθυνσης έκαναν πιο ακριβές και άμεσο το τιμόνι μεταβλητού «βάρους» με ηλεκτρική υποβοήθηση.

Η τετρακίνηση Symmetrical AWD συνδυάζεται με το Active Torque Split, το σύστημα της Subaru για τη διαρκή κατανομή της ροπής μεταξύ των εμπρός και πίσω τροχών, για τη βέλτιστη απόδοση σε διαφορετικές και εναλλασσόμενες επιφάνειες.

Το Outback προσφέρει στον οδηγό την επιλογή μεταξύ δύο προφίλ των συστημάτων πρόσφυσης. Καθώς και τα δύο ρυθμίζουν διαρκώς την κατανομή της ροπής, η διαφορά του προφίλ Snow/Dirt από το προφίλ Snow/Mud είναι ότι το δεύτερο απενεργοποιεί το Traction Control, για να επιτρέπει το σπινάρισμα που είναι χρήσιμο για να μην κολλούν οι τροχοί σε φρέσκο χιόνι, λάσπη ή άμμο.

Subaru Outback: Η νέα γενιά του 2021

Ο εκσυγχρονισμός των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, που η Subaru ονομάζει ADAS (Advanced Driver Assistance System), προκύπτει από την αναβάθμιση του συστήματος EyeSight, που βρίσκεται στο παρ-μπριζ και έχει αυξημένη γωνία θέασης και συλλέγει περισσότερα δεδομένα.

Έτσι, το Outback διαθέτει Adaptive Cruise Control με 4 επίπεδα ρύθμισης επιτάχυνσης (Dynamic, Standard, Comfort, Eco), πρόληψη πρόσκρουσης Pre-Collision Braking System, αναγνώριση οπίσθιας κίνησης και αυτόματο φρενάρισμα κατά την όπισθεν (Rear Cross Trafic Alert και Reverse Automatic Braking), αυτόματη υποβοήθηση τιμονιού σε καταστάσεις ανάγκης και όλες τις τεχνολογίες διατήρησης της κίνησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας και προειδοποίησης τυφλού σημείου (Blind Spot Detection).

Τα παραπάνω συμπληρώνονται από βελτιώσεις και της παθητικής ασφάλειας, μέσω της σημαντικής ενίσχυσης του αμαξώματος, αλλά και του νέου σχεδιασμού του προφυλακτήρα για την προστασία πεζών ή ποδηλατών σε ενδεχόμενη πρόσκρουση. Εξάλλου, υποστηρίζει η Subaru, το χαμηλότερο ύψος του επίπεδου κινητήρα, εξασφαλίζει ότι στην περίπτωση μετωπικής πρόσκρουσης ο τελευταίος θα υποχωρήσει κάτω από το κάτω, αντί να εισβάλλει στην καμπίνα των επιβατών.

Οι σχεδιαστικές αλλαγές, που φέρνουν το Outback πιο κοντά στην οικογενειακή αισθητική των νέων XV και Forester, περιλαμβάνουν κυρίως τα λεπτά φωτιστικά σώματα DRL (Daytime Running Lights) με την φωτεινή «υπογραφή» C, την εξαγωνική γρίλια, τα πλαίσια στα φώτα ομίχλης, τα πίσω LED φώτα με μαύρο πλαίσιο και τις δυναμικές νευρώσεις στο πλάι του αμαξώματος.

Η αεροδυναμική εξέλιξη του Outback επικεντρώθηκε ειδικά στο δάπεδο, για την ομαλότερη ροή του αέρα και την μείωση της αντίστασης σε αυτόν, και γίνεται ορατή με την ανασχεδιασμένη μεγαλύτερη πτέρυγα στην απόληξη της οροφής, με τις αεροδυναμικές ράγες οροφής, και με το οριζόντιο στοιχείο της γρίλιας που ανοίγει και κλείνει ανάλογα με ανάγκες ψύξης ή αεροδυναμικής απόδοσης.

Το εσωτερικό περιλαμβάνει δύο ψηφιακές οθόνες, την MFD (Multi Function Display) στον πίνακα οργάνων και την κεντρική οθόνη 11,6 ιντσών της κονσόλας με το 4ης γενιάς λογισμικό πολυμέσων και συνδεσιμότητας WVGA (Wide Video Graphic Array) με ανάλυση full HD, σύνδεση με το ίντερνετ μέσω Subaru STARLINK και υποστήριξη των Apple CarPlay και Android Auto.

Subaru Outback: Η νέα γενιά του 2021

Οι χώροι αυξήθηκαν, ειδικά για τα πόδια των επιβατών κατά 33-34 χλστ., ενώ η πίσω θύρα είναι πλατύτερη κατά 20 χλστ. για πιο εύκολη φόρτωση μεγάλων αντικειμένων και έχει μηχανικό άνοιγμα με αισθητήρα για αυτόματο άνοιγμα με την κίνηση του ποδιού. Έχει, επίσης, βελτιωθεί η ηχομόνωση, ενώ οι ράγες οροφής αντέχουν βάρους 67,5 κιλών, ή ακόμα και 100 κιλών στην πλουσιότερη έκδοση Premium.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ