ΚΑΥΣΙΜΑ

SUV, Crossover & hatchback LPG: 5 μοντέλα με εργοστασιακό σύστημα υγραερίου

SUV, Crossover & hatchback LPG: 5 μοντέλα με εργοστασιακό σύστημα υγραερίου
DACIA & RENAULT LPG

Με τη μεγάλη αύξηση στην τιμή της βενζίνης, το αρκετά πιο φθηνό υγραέριο γίνεται ακόμη πιο ενδιαφέρον, ιδιαίτερα όταν συνοδεύεται από τη σιγουριά της εργοστασιακής εγκατάστασης.

Σχεδόν τα μισά κοστίζει το υγραέριο (LPG) συγκριτικά με τη βενζίνη. Σύμφωνα Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων του Υπουργείου Ανάπτυξης, η μέση τιμή της απλής αμόλυβδης βενζίνης (95 οκτανίων) την Δευτέρα 21 Μαρτίου πανελλαδικά ήταν 2,042 ευρώ/λίτρο, ενώ η αντίστοιχη τιμή του LPG ήταν 1,133 €/lt.

Σημαντική είναι και η διαφορά του LPG σε σχέση με το πετρέλαιο κίνησης, του οποίου η μέση τιμή ήταν την ίδια μέρα στα 1,907 €/λίτρο.

Βέβαια, να σημειώσουμε εδώ πως τα οχήματα που καίνε υγραέριο έχουν κατά κανόνα υψηλότερη κατανάλωση, και πάλι όμως το κέρδος του οδηγού υπολογίζεται στο 30-35%!

Ένα ακόμη πλεονέκτημα των μοντέλων LPG είναι η αυξημένη αυτονομία, καθώς είναι αυτοκίνητα διπλού καυσίμου, μπορούν δηλαδή να κινηθούν είτε με βενζίνη είτε με υγραέριο. Έτσι, διαθέτουν δύο δεξαμενές καυσίμου (βενζίνης και LPG), προσφέροντας τη δυνατότητα κάλυψης μεγαλύτερων αποστάσεων.

Συστήματα υγραερίου μπορούν να τοποθετηθούν σε όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα μετά την αγορά, ωστόσο υπάρχουν 5 μοντέλα διαθέσιμα στη χώρα μας που έχουν εργοστασιακό σύστημα LPG, με όλα τα θετικά που αυτό συνεπάγεται σε αξιοπιστία και εγγύηση από την ίδια την εταιρία.

Και τα πέντε μοντέλα με εργοστασιακό σύστημα υγραεριοκίνησης ανήκουν στο Renault Group. Πρόκειται για τα Dacia Duster, Sandero Streetway και Sandero Stepway, καθώς και για τα Renault Clio και Captur. Και τα πέντε εξοπλίζονται με τον turbo κινητήρα βενζίνης 1.0 TCe 100 ίππων, ο οποίος έχει δεχθεί τις απαραίτητες τροποποιήσεις έτσι ώστε να καίει και LPG.

Dacia Duster

SUV, Crossover & hatchback LPG: 5 μοντέλα με εργοστασιακό σύστημα υγραερίου
Dacia Duster LPG JEAN-BRICE LEMAL

Το δημοφιλές SUV στην έκδοση 1.0 TCe 100 LPG αποδίδει 100 ίππους και 170 Nm ροπής, διαθέτει χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και ως LPG μπαίνει κάθε μέρα στο Δακτύλιο ελεύθερα. Ένα ακόμη πλεονέκτημα είναι η αυτονομία των 1.250 km. Αυτή την περίοδο η επιλογή του Duster με εργοστασιακό σύστημα υγραεριοκίνησης είναι ιδιαίτερα συμφέρουσα, αφού το κόστος των εκδόσεων LPG είναι ίδιο με αυτό των απλών εκδόσεων βενζίνης (1.0 TCe 90hp).

Dacia Sandero Streetway

SUV, Crossover & hatchback LPG: 5 μοντέλα με εργοστασιακό σύστημα υγραερίου
DACIA SANDERO STREETWAY LPG

Στην έκδοση 1.0 TCe 100 LPG, ο 3κύλινδρος turbo κινητήρας του 1 λίτρου και των 100 ίππων συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Το σύνολο υπόσχεται μέχρι και 35% οικονομία στο κόστος χρήσης, σε σχέση με την έκδοση βενζίνης 1.0 TCe των 90 ίππων, ενώ η μέγιστη αυτονομία μπορεί να φτάσει τα 1.500 km με ένα γέμισμα και των δύο δεξαμενών (50 λίτρα βενζίνης / 40 λίτρα LPG). Αξίζει να σημειωθεί ότι το νέο Sandero Streetway στις εκδόσεις διπλού καυσίμου δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και μπαίνει ελεύθερα στο Δακτύλιο.

Dacia Sandero Stepway

SUV, Crossover & hatchback LPG: 5 μοντέλα με εργοστασιακό σύστημα υγραερίου
DACIA SANDERO STEPWAY LPG

Ότι ισχύει στην περίπτωση του Sandero Streetway ισχύει και εδώ. Το Stepway είναι ουσιαστικά η crossover εκδοχή του Sandero. Χρησιμοποιεί τα ίδια ακριβώς μηχανικά μέρη και γι’ αυτό εκτός από οικονομία στα καύσιμα προσφέρει επίσης αυτονομία 1.500 km, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη κυκλοφορία στο Δακτύλιο καθημερινά.

Renault Clio

2019 - Essai presse Nouvelle Renault CLIO au Portugal
Renault CLIO LPG JEAN-BRICE LEMAL

Η έκδοση 1.0 TCe 100 LPG έχει ισχύ 100 ίππων και μέγιστη ροπή 170 Nm. Ο κινητήρας συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και προσφέρει αυτονομία έως 1.185 km. Στο Clio, το εργοστασιακό σύστημα υγραεριοκίνησης προσφέρεται τώρα δωρεάν. Παράλληλα, με τους ρύπους CO2 να μην ξεπερνάνε τα 107-121 gr/km, το Clio με LPG δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και μπαίνει κάθε μέρα στο Δακτύλιο. Σύμφωνα με τη Renault, ο οδηγός του Clio LPG, διανύοντας κατά μέσον όρο 15.000 km/ έτος, μπορεί να κερδίζει μέχρι και 770 € κάθε χρόνο σε καύσιμα, σε σχέση με τον κινητήρα βενζίνης.

Renault Captur

2019 - Essais presse Nouveau Renault CAPTUR en Grèce
RENAULT CAPTUR LPG

Το Captur 1.0 TCe 100 LPG διαθέτει επίσης χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, αλλά και μεγαλύτερη συνολική αυτονομία που φτάνει τα 1.360 km, χάρη στις μεγάλες δεξαμενές καυσίμων (48 λίτρα βενζίνης & 40 λίτρα υγραερίου). Οι εκπομπές CO2 δεν ξεπερνάνε τα 117-126 g/km. Αυτό σημαίνει πως οι περισσότερες εκδόσεις LPG του Captur δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας και μπαίνουν κάθε μέρα στο Δακτύλιο, επιβαρύνοντας φυσικά και λιγότερο το περιβάλλον με ρύπους CO2.

Σε όλα τα παραπάνω μοντέλα, η εγκατάσταση του συστήματος υγραεριοκίνησης γίνεται στη γραμμή παραγωγής του οχήματος. Αυτό σημαίνει ότι ο πελάτης απολαμβάνει όλα τα πλεονεκτήματα ενός εργοστασιακού τελικού προϊόντος που διέπεται από τα ίδια πρότυπα ασφάλειας, αξιοπιστίας και μακροζωίας, όπως και κάθε άλλου που βγαίνει από τις γραμμές παραγωγής της Renault και της Dacia.

SUV, Crossover & hatchback LPG: 5 μοντέλα με εργοστασιακό σύστημα υγραερίου
ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΥΓΡΑΕΡΙΟΥ (LPG) RENAULT / DACIA

Τέλος, η δεξαμενή του υγραερίου είναι φτιαγμένη από ατσάλι υψηλής αντοχής και τοποθετημένη εκεί που κανονικά τοποθετείται η ρεζέρβα, χωρίς να επηρεάζει τη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών.

TAGS ΚΑΥΣΙΜΑ DACIA DUSTER DACIA SANDERO RENAULT CAPTUR RENAULT CLIO
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ