Συμμαχία BMW Group και UNICEF
Με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας του Παιδιού, το BMW Group και η UNICEF ανακοίνωσαν την έναρξη μακροχρόνιας συνεργασίας.
Υπό το σλόγκαν “BRIDGE. Educating young people for tomorrow, today” (μτφ.: ΓΕΦΥΡΑ. Εκπαιδεύοντας τους νέους για το αύριο, από σήμερα), η συνεργασία θα συμβάλει στον παγκόσμιο στόχο της UNICEF να προσεγγίζει 10 εκατομμύρια παιδιά και νέους κάθε χρόνο μέσω της εκπαίδευσης. Η μακροπρόθεσμη υποστήριξη του BMW Group, που προβλέπει αρχική δέσμευση για επτά χρόνια.
Στο διάστημα αυτό, θα βοηθήσει στην παροχή κατάρτισης και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων στους τομείς STEM (θετικές επιστήμες, τεχνολογία, μηχανική και μαθηματικά) σε παιδιά και νέους στην Αφρική, την Ασία και την Κεντρική και Νότια Αμερική.
Οι θέσεις εργασίας που σχετίζονται με το STEM αποτελούν την κινητήρια δύναμη της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης, ωστόσο εκατομμύρια από αυτές τις θέσεις προβλέπεται να μείνουν κενές λόγω του ελλείμματος δεξιοτήτων. Το πρόβλημα είναι εντονότερο στις χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος, όπου και παρατηρούνται διακρίσεις σε βάρος των νέων γυναικών και των κοριτσιών.
Σήμερα, οι γυναίκες αποτελούν μειοψηφία στους περισσότερους κλάδους του STEM, τόσο μεταξύ των φοιτητών όσο και στον επαγγελματικό στίβο. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι αντιπροσωπεύουν μόνο το 28% των αποφοίτων μηχανικών, το 22% των εργαζομένων στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης και λιγότερο από το ένα τρίτο των εργαζομένων στον τεχνολογικό τομέα παγκοσμίως.
Ξεκινώντας από τη Νότια Αφρική το 2023, η συνεργασία μεταξύ του BMW Group και της UNICEF θα επεκταθεί το 2024 στη Βραζιλία, την Κίνα, την Ινδία, το Μεξικό και την Ταϊλάνδη - όλες αυτές οι χώρες έχουν ανάγκες για προγράμματα και παρουσία στο BMW Group. Στο πλαίσιο αυτό, εκτός της οικονομικής υποστήριξης ύψους δύο εκατομμυρίων ευρώ κάθε χρόνο μέχρι το 2030, το BMW Group θα συνεισφέρει επίσης με την τεχνογνωσία και το δίκτυό του.
Η συνεργασία θα υποστηρίξει, μεταξύ άλλων, την παροχή εργαστηριακού εξοπλισμού, την ανάπτυξη ενός εξατομικευμένου προγράμματος κατάρτισης εκπαιδευτικών καθώς και προγράμματα καθοδήγησης (mentorship) και επιτόπιας παρακολούθησης εργασίας (job-shadowing). Επιπλέον, το BMW Group θα ενώσει το 2024 τις δυνάμεις του με το παγκόσμιο δίκτυο των συνεργατών του.
Με τη συμμετοχή των ενδιαφερομένων μερών, θα συγκεντρώσει κεφάλαια για την υποστήριξη του έργου της UNICEF σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης και παρατεταμένης κρίσης, διασφαλίζοντας έτσι τη συνέχιση της εκπαίδευσης των παιδιών σε ασφαλή περιβάλλοντα.