Τα δύο πιο αταίριαστα δίδυμα στην ιστορία της Alfa Romeo
Είναι δύο διαφορετικές περιπτώσεις, μια και αφορούν τελείως διαφορετική εποχή και προσέγγιση περί της παραγωγής των αυτοκινήτων αλλά σε κάθε περίπτωση, είναι δύο περιπτώσεις που “πληγώνουν” το θυμικό των φίλων της Alfa Romeo.
Στη μεν παλιότερη από τις δύο, η επιλογή έγινε για να “διερευνηθεί” η προοπτική της συνεργασίας μεταξύ δύο "αταίριαστων" φαινομενικά εταιρειών, που ήθελα να δουν πόσο καλύτερα μπορούν να πάνε σε επίπεδο πωλήσεων -αφού εκείνη η εποχή ήταν και για τις δύο, “χρυσοφόρα”. Στη νεότερη, έχοντας τις δύο εταιρείες κάτω από τον ίδιο Όμιλο (Stellantis), ήταν το πλέον “λογικό” να συμβεί, για να επιμεριστεί το κόστος της εξέλιξης ενός νέου μοντέλου και να μην "επιβαρύνει" αποκλειστικά την Alfa Romeo.
Alfa Romeo ARNA- Nissan Cherry
Είναι το προϊόν μιας εταιρείας που δημιουργήθηκε με “πενηνταρήσια” συμμετοχή των δύο εταιρειών. Το όνομα του μοντέλου προκύπτει ως ακρωνύμιο του «Alfa Romeo Nissan Autoveicoli» και το μοντέλο έχει μείνει στην ιστορία ως εκείνο που ιστορικά “τα έκανε όλα ανάποδα”. Με λίγα λόγια, αντί οι δύο εταιρείες να κάνουν το προφανές, δίνοντας το καλύτερο που έχουν να προσφέρουν, έπραξαν το αντίστροφο.
Η Alfa Romeo έδωσε κινητήρες και μηχανικά μέρη, ενώ η Nissan συνεισέφερε προσφέροντας το σχεδιασμό του αμαξώματος- που σαν concept, ήταν μάλλον επιτυχημένο, αν και λίγο μπροστά από την εποχή του. Το hatchback αμάξωμα, με τρίθυρη και πεντάθυρη εκδοχή, ήταν copy- paste το Nissan Cherry και η απογοήτευση στους φίλους της Ιταλικής μάρκας ήταν έκδηλη και πρωτοφανής.
Πέραν των όποιων “δυσκαμψιών” που προκύπτουν από την εμφάνιση του μοντέλου, αξίζει να πούμε πως οδηγικά ήταν αρκετά καλό, “φέρνοντας” πολύ στην Alfasud εκείνης της εποχής, που με τη σειρά της ήταν από τα διακριθέντα προσθιοκίνητα με χαρακτήρα για οδηγούς με σπορ διαθέσεις.
Alfa Romeo Tonale- Dodge Hornet
Την Tonale την είδαμε πρώτη φορά ως πρωτότυπο, το 2019 στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης. Το 2022, το όνειρο του Αλέξανδρου Λιώκη έγινε πραγματικότητα και σε εμπορικό επίπεδο, μια και τότε παρουσιάστηκε η έκδοση παραγωγής του ολοκαίνουργου SUV της Alfa Romeo για την κατηγορία C. Τουλάχιστον για την Ευρώπη. Το μοντέλο προφανώς προκάλεσε κύματα ενθουσιασμού στους φίλους της Alfa Romeo και όχι μόνο.
Την ίδια χρονιά, στις ΗΠΑ λανσαρίστηκε ως Dodge Hornet, όπου και λόγω των πιο “ήπιων” κανονισμών περί ρύπων που διέπουν την εκεί νομοθεσία, το μοντέλο εφοδιάζεται με δίλιτρο turbo κινητήρα και 260 ίππους- 100 περισσότερους από όσους έχει η δυνατότερη (μέχρι στιγμής) “ευρωπαϊκή” εκδοχή του μοντέλου, με τα σήματα της Alfa Romeo. Οι μεταξύ των δύο μοντέλων διαφορές, εντοπίζονται στα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, καθώς και -σε κάποιες εκδόσεις του- το Hornet εμφανίζεται να έχει και αεραγωγούς στο καπό του κινητήρα.
Τα μοντέλα που έχουν κυκλοφορήσει στις ΗΠΑ, έχουν διαφορετικά επίπεδα εξοπλισμού από τις “ευρωπαϊκές” Tonale και σε αντίθεση με την προσέγγιση της Alfa Romeo που έχει έντονη την premium διάθεση στην προϊοντική του τοποθέτηση, το Hornet είναι πιο “λαϊκής βάσης” μοντέλο. Άλλωστε, οι υποσχόμενες μαζικές πωλήσεις στις ΗΠΑ, ήταν και το σημείο- κλειδί χάρη στο οποίο “επιτράπηκε” στην Alfa Romeo να προχωρήσει με την εξέλιξη και την παραγωγή του μοντέλου.