X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Τα φορτηγά χωρίς οδηγό θα είναι μια πραγματικότητα από φέτος

Cars and trucks drove on a highway AP PHOTO/MICHAEL PROBST

Η Aurora Innovations, η Kodiak Robotics και η Gatik AI αναμένουν να ξεκινήσουν τις εκτενείς δοκιμές αυτόνομων φορτηγών χωρίς χειριστές μέσα στο έτος που μόλις ξεκίνησε.

Οι τρεις εταιρείες δηλώνουν έτοιμες να “τερματίσουν” την εξέλιξη της τεχνολογίας αυτής που θα επιτρέψει τις επίγειες μεταφορές με φορτηγά χωρίς οδηγό, κάτι που σημαίνει πως το λογισμικό εντός του επόμενου έτους θα είναι όσο εξελιγμένο χρειάζεται για να υποστηρίξει την χωρίς οδηγό λειτουργία. Η κίνηση των φορτηγών θα εξαρτάται αποκλειστικά από τις συστοιχίες αισθητήρων και το λογισμικό που τους υποστηρίζει.

Ο νεοφυείς αυτές επιχειρήσεις, επιχειρηματολογούν λέγοντας ότι επειδή τα φορτηγά λειτουργούν σε σταθερές διαδρομές και κυρίως σε αυτοκινητόδρομους, η ανάπτυξη αυτόνομου λογισμικού για αυτά είναι στην πραγματικότητα ευκολότερη από την ανάπτυξη του αντίστοιχου για τα ρομποταξί. Καθώς τα δεύτερα, έχουν να αντιμετωπίσουν τη διασταυρούμενη κυκλοφορία, τους πεζούς, τους ποδηλάτες και άλλα.

Trucks AP

Αυτές οι εταιρείες επισημαίνουν επίσης το ιστορικό των ατυχημάτων με την ευθύνη των οδηγών- χειριστών τους. Το 2021, 5.700 φορτηγά ενεπλάκησαν σε θανατηφόρα τροχαία περιστατικά στις ΗΠΑ, σύμφωνα με την Federal Motor Carrier Safety Administration. Σημειωτέον, τα δύο τρίτα των περιστατικών που έχουν καταγραφεί, έχουν τέτοια χαρακτηριστικά που ούτε η υψηλότερη τεχνολογία δεν θα μπορέσει να τα εξαλείψει.

Αυτό που πρέπει να υπογραμμιστεί ωστόσο, είναι πως οι εταιρείες που τελικά θα αγοράσουν αυτά τα αυτόνομα οχήματα, δεν θα “δελεαστούν” από τις ενδεχομένως καλύτερες επιδόσεις σε επίπεδο ασφάλειας αλλά σίγουρα θα επηρεαστούν από το μικρότερο κόστος χρήσης. Με λιγότερους οδηγούς στη λίστα των εργαζόμενων και καλύτερα δεδομένα ακρίβειας σε ότι έχει να κάνει με τους χρόνους ολοκλήρωσης των μεταφορών.

Στα άμεσα πλάνα των τριών εταιρειών, είναι να οργανωθούν οι δοκιμές του λογισμικού σε πραγματικές συνθήκες. Ήδη, η Gatik AI, η οποία διαχειρίζεται μικρότερα φορτηγά, έχει πραγματοποιήσει κάποιες δοκιμές χωρίς οδηγό και τώρα σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει φορτηγά χωρίς οδηγό γύρω από το Ντάλας μέσα στο 2024, υποδηλώνοντας σαφώς πως τα αυτόνομα φορτηγά είναι μια πραγματικότητα.

TAGS ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ