Τα ηλεκτρικά μοντέλα που επιδοτούνται για ιδιώτες και ταξί
Η κυβέρνηση δίνει γενναία οικονομικά κίνητρα σε ιδιώτες και ιδιοκτήτες παλαιών ταξι για να αγοράσουν υβριδικά μοντέλα και αυτές είναι 23 επιλογές αυτοκινήτων!
Πώς θα σας φαινόταν να μπαίνατε σε μια ηλεκτρική Jaguar I-PACE ταξί, για να σας πάει από το Παγκράτι στην Κυψέλη; Ομως, για να το απλώσουμε σε όλη τη χώρα, επειδή τα κίνητρα που ανακοινώθηκαν για την ηλεκτροκίνηση, αφορούν γεωγραφικά όλη την Ελλάδα, θα σας γοήτευε ένα ηλεκτρικό BMW i3, για παράδειγμα, ή ένα Nissan Leaf, για να σας μεταφέρει από το Αγρίνιο μέχρι το Μεσολόγγι;
Αυτά, ενδεχομένως, πρόκειται να ζήσουμε στην Ελλάδα της ηλεκτροκίνησης, καθώς με τα γενναία, οικονομικά κίνητρα που δίνονται από την κυβέρνηση, για ιδιώτες αλλά και ιδιοκτήτες παλαιών ταξί προς θα πρέπει να τα αποσύρουν για να μπορούν να αγοράσουν είτε ένα plug-in υβριδικό μοντέλο που φορτίζεται από πρίζα, είτε ένα αμιγώς ηλεκτρικό.
Πόσα, όμως και ποια είναι τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) μοντέλα της ελληνικής αγοράς αυτή τη στιγμή, αλλά και ποια έρχονται έως το τέλος του 2020; Πόσο κοστίζουν και ποιο θα είναι το όφελος για τους υποψήφιους αγοραστές ταξί, εφόσον παραμείνουν αυτά τα ποσά και δεν αλλάξουν μέχρι να ψηφιστεί το νομοσχέδιο;
Υπενθυμίζουμε ότι η κυβέρνηση υπολογίζει να πουληθούν τη διετία 2020 - 2021 περίπου 5.450 ΙΧ (μέση επιδότηση 5.500 ευρώ), και 3.530 ταξί ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά (μέση επιδότηση 8.500 ευρώ).
Για ιδιώτες, η αγορά αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος (BEV), έχει οικολογικό bonus 20% επί της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων (ΛΤΠΦ) για οχήματα αξίας έως 30.000€ και έως 6.000€ επιδότηση. Για όχημα BEV, ΛΤΠΦ 30.001€ έως 50.000€, το οικολογικό bonus είναι 15% επί της αξίας και έως 6.000€ επιδότηση. Επίσης, για προαιρετική αγορά και εγκατάσταση «Έξυπνου» οικιακού σημείου επαναφόρτισης, το οικολογικό bonus είναι 500€.
Για ιδιοκτήτες ταξί η αγορά αμιγώς ηλεκτρικού (BEV), το οικολογικό bonus είναι 25% επί της ΛΤΠΦ και έως 8.000€. Για υβριδικό όχημα Plug-in (PHEV) (εκπομπές αερίων έως 50 γρ./χλμ. CO2), το οικολογικό bonus είναι 15% επί της ΛΤΠΦ και έως 5.500€. Εδώ, είναι υποχρεωτική η αντικατάσταση και αποχαρακτηρισμός παλαιού οχήματος ΤΑΞΙ, για αγορά καινούργιου ηλεκτρικού ή plug-in υβριδικού, με επιπλέον οικολογικό bonus 2.500€, ενώ επιπλέον bonus 1.000€, ισχύει για ΑμΕΑ/ Πολύτεκνους.
Εχουμε και λέμε όλες τις δυνητικές επιλογές, αμιγώς ηλεκτρικών BEV οχημάτων:
AUDI E‐TRON. Ηλεκτρικό. Το δοκιμάσαμε πρόσφατα. Από 313 ίππους ισχύ, με 330 χλμ. αυτονομίας και τιμή από 73.070 ευρώ.
BMW i3. Το ηλεκτρικό που είναι leader των πωλήσεων της κατηγορίας των ηλεκτροκίνητων μοντέλων με 9,54% μερίδιο. Κοστίζει από 41.300 ευρώ. Η επιδότηση είναι 2.500 ευρώ για την απόσυρση του παλαιού ταξί και 25% έκπτωση επί της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων και έως 8.000 ευρώ. Ισχύς 170 hp και αυτονομία κίνησης 345 χλμ.
CITROEN eC4. Σε crossover αμάξωμα πλέον το C4 και στην αμιγώς ηλεκτρική του έκδοση, που αναμένεται τέλη 2020, αρχές 2021 στην Ελλάδα. Η ισχύς φθάνει τους 136 ίππους και η ροπή τα 260 Nm ροπής, με μπαταρία ιόντων-λιθίου 50 kWh που χαρίζειαυτονομία κοντά στα 350 χλμ. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 150 χλμ./ώρα.
FIAT 500e. Ο κινητήρας έχει ισχύ 87 kW, προσφέροντας μέγιστη ταχύτητα 150 χλμ./ώρα και επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα σε 9 δευτερόλεπτα. Η μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 42 kWh, χαρίζει στο νέο 500 μια εμβέλεια έως 320 χλμ. και για γρήγορη φόρτιση DC έως και 85 kW, χρειάζονται μόνο 5 λεπτά για να δημιουργηθεί αρκετό ενεργειακό απόθεμα για διαδρομή 50 χιλιόμετρα, ενώ με γρήγορη φόρτιση μπορεί να φορτιστεί η μπαταρία στο 80% σε μόλις 35 λεπτά. Οι τιμές πώλησης ξεκινούν από τις 34.900 ευρώ (χωρίς την επιδότηση), συμπεριλαμβανομένου του easyWallbox, του ταχυφορτιστή για το σπίτι.
HONDA e. Η βασική έκδοση έχειισχύ 136 ίππους(100kW), ροπή 315 Nm και επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 9,0 δευτερόλεπτα, ενώ η ανώτερη έκδοση Honda e Advance, αποδίδει έως154 ίππους(113kW) με ίδια ροπή και 8,3 δευτερόλεπτα επιτάχυνση. Εφοδιάζεται με υψηλής χωρητικότητας μπαταρία 35,5 kWh, που προσφέρει αυτονομία έως 222 χλμ. (βασική έκδοση), με το 80% της πλήρωσης να επιτυγχάνεται σε μόλις 30 λεπτά ταχείας φόρτισης. Το νέο Honda e θα κοστίζει από 35.990 ευρώ, ωστόσο με την επιδότηση των 5.804 ευρώ, η τιμή μειώνεται σημαντικά, στις 30.186 ευρώ.
JAGUAR I‐PACE. Να τη που λέγαμε και στην αρχή. Γενναιόδωρη, με 400 ίππους, 470 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας και τιμή από 85.300 ευρώ.
MAZDA MX-30. Αμιγώς ηλεκτρικό με ισχύ 145 ίππους και αυτονομία που φθάνει τα 200 χλμ. Θα είναι το φθινόπωρο 2020 στην Ελλάδα.
MERCEDES EQC. Ένα υπέροχο αυτοκίνητο, μεγάλο, πλήρως ηλεκτρικό, με 408 άλογα ισχύος, αυτονομία κίνησης 415 χλμ. και τιμή προ φόρων 66.129 ευρώ (82.000 ευρώ με φόρους).
MINI ELECTRIC. Αμιγώς ηλεκτρικό και φρέσκια πρόταση στην αγορά. Τιμή 33.900 ευρώ. 184 ίπποι, 235 χλμ. αυτονομία.
NISSAN LEAF. Στο εξωτερικό, σε πολλές χώρες, ήδη χρησιμοποιείται ως ταξί και ενδείκνυται, καθώς ήταν το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό, 5θυρο, 5θέσιο με πολλούς χώρους και για αποσκευές. Ισχύς 150 hp και 270 χλμ. αυτονομία. Τιμές από 33.390 ευρώ.
OPEL CORSA e. Το σύστημα κίνησης του Corsa-e, είναι ίδιο με το Peugeot e208, με ισχύ 100kW (136hp) και μέγιστη, άμεσα διαθέσιμη, ροπή 260 Nm. Για να επιταχύνει στα 0-50 χλμ./ώρα χρειάζεται μόλις 2,8 δευτερόλεπτα και μόνο 8,1 δευτ.για τα 0-100 χλμ./ώρα. Με αυτονομία 330 χλμ., και μπαταρία 50 kWh, η οποία μπορεί να φορτιστεί στο 80% της χωρητικότητάς της (ταχεία φόρτιση) σε 30 λεπτά.
OPEL eZAFIRA LIFE ELECTRIC. Το γνωστό μας πολυχρηστικό με ισχύ 100kW (136hpκαι ροπή 260Nm και με μπαταρία 75 ή 50kWh που χαρίζει αυτονομία 330 ή 230 χλμ., αντίστοιχα.
PEUGEOT e208. Λόγω του μικρού αμαξώματος, θεωρώ απίθανο να το προτιμήσει κάποιος για ταξί. Πάντως ήδη έχουν πουληθεί καμιά 20αριά στην Ελλάδα. Αμιγώς ηλεκτρικό με αυτονομία 340 χλμ. και ισχύ 136 ίππους.
PEUGEOT e2008. Ερχεται αμιγώς ηλεκτρικό, με ακριβώς ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά με το e208 και τιμές από 39.500 ευρώ.
RENAULT TWINGO ELECTRIC. Δεν αλλάζει σε διαστάσεις σε σχέση με το τωρινό, συμβατικό μοντέλο, έχοντας 3,615 μ. μήκος και μεταξόνιο 2,492 μ. Εφοδιάζεται με μοτέρ ισχύος 60 kW (82 hp), με μέγιστη ροπή 160 Nm. Το μοντέλο επιταχύνει στα 50 χλμ./ώρα σε 4 δευτ., ενώ έχει μέγιστη ταχύτητα 135 χλμ./ώρα. Η μπαταρία ιόντων λιθίου των 22 kWh, χαρίζει αυτονομία 180 χλμ. σε μικτό κύκλο οδήγησης (εντός και εκτός πόλης).
RENAULT ZOE ELECTRIC. Σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες του DrivingElectric.com, η κορυφαία επιλογή για αγοραστές σε μια ολοένα και πιο ανταγωνιστική αγορά, είναι το Renault ZOE, έχοντας μεγάλη αυτονομία κίνησης, υψηλής ποιότητας εσωτερικό και κορυφαία τεχνολογία. Με 395 χλμ. αυτονομία, αξιοποιεί την ισχυρή μπαταρία 52kWh και τον κινητήρα 80kW R110, έχοντας πλούσιο εξοπλισμό και επιλογή εκδόσεων.
SEAT MII ELECTRIC. Ο ηλεκτρικός κινητήρας του Mii, αποδίδει ισχύ 61 kW (83 ίππους) και ροπή 212 Nm. Η μπαταρία ιόντων λιθίου 36,8kWh του αυτοκινήτου, παρέχει αυτονομία μέχρι και 260 χλμ. με μία μόνο φόρτιση, σύμφωνα με το πρότυπο WLTP.
SKODA CITIGO eIV. Μικρό ηλεκτρικό μοντέλο πόλης. Δεν κάνει για ταξί, λόγω μικρού πορτμπαγκάζ. Ομως υπάρχει ως επιλογή. Ποτέ δεν ξέρεις. 83 ίπποι, 274 χλμ. αυτονομία. Τιμή 22.300 ευρώ
SMART. Πλέον ηλεκτρικό και σε τρία αμαξώματα. Δεν το έχουμε φανταστεί ως ταξί. Πολύ μικρό, ηλεκτρικό, ίσως για εξαιρετικές καταστάσεις. 82 ίπποι, 160 χλμ. αυτονομία, ροπήστα 160 Nm, και 130 χλμ./ώρα η τελική ταχύτητα, με κόφτη. Τιμή από 24.450 ευρώ.
TESLA MODEL 3: Η Tesla έρχεται στην Ελλάδα και ανακοίνωσε τιμές διάθεσης των μοντέλων της. Το πιο φθηνό μοντέλο, θα είναι το Model 3, που θα κοστίζει 45.990 ευρώ, χωρίς να υπολογίζεται το bonus της κυβέρνησης, που ανέρχεται σε κάτι λιγότερο από 6.000 ευρώ. Αρα, η τιμή πέφτει κάτω από τις 40.000 ευρώ. Η εταιρεία, το προσφέρει και με χρηματοδότηση, με προκαταβολή 10.400 ευρώ, αποπληρωμή σε 72 μήνες, με μηνιαία δόση 599 ευρώ. Εκτιμώμενη παράδοση τον Νοέμβριο. Το μοντέλο έχει αυτονομία έως 409 χλμ., επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα σε 5,6 δευτ. και τελική ταχύτητα 225 χλμ./ώρα.
VOLKSWAGEN eGOLF. Η αμιγώς ηλεκτρική πρόταση του γνώριμου Golf, που θα μπορούσε να γίνει ταξί. Εχει ισχύ 136 ίππους και 300 χλμ. αυτονομία. Κοστίζει 34.200 ευρώ.
VOLKSWAGEN eUP!. Η αντίστοιχη πρόταση με το Citigo. Ηταν από τα πρώτα ηλεκτρικά μοντέλα διαθέσιμα στην Ελλάδα, το 2020, με τιμές από 19.800 ευρώ. Εχουν ίδια χαρακτηριστικά ηλεκτροκίνησης, καθώς είναι του ιδίου ομίλου. 82 ίπποι, 265 χλμ. αυτονομία. Τιμή 27.900 ευρώ.
VOLKSWAGEN ID3. Από 39.600 ευρώ, 34.810 ευρώ με επιδότηση, το ηλεκτρικό ID.3 1ST Edition. Λανσάρισμα τον Σεπτέμβριο και όσοι το επιλέξουν, θα λάβουν δώρο από την εταιρεία έναν προηγμένο οικιακό φορτιστή (Wallbox) της VW, ισχύος 11 Kw (αξίας περίπου 1.000 ευρώ), με δωρεάν εγκατάσταση (κυμαίνεται το κόστος ανάλογα την εργασία που χρειάζεται) και δυνατότητα σύνδεσης σε δίκτυο Lan & Wi-Fi για Over the Air απομακρυσμένο έλεγχο, μέσω ειδικής εφαρμογής (app) και αναβαθμίσεις λογισμικού. Το ID.3 με μπαταρία ενέργειας 45 kWh, προσφέρει αυτονομία 330 χιλιομέτρων. Ο ηλεκτροκινητήρας παράγει ισχύ 93 ή 110 kW (126 ή 150 ίππους, αντίστοιχα).Με μπαταρία, ωφέλιμης ενέργειας 58 kWh, προσφέρει αυτονομία έως 420 χιλιόμετρα, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 107 ή 150 kW (146 ή 204 ίππους). Η δε μεγαλύτερη μπαταρία των 77 kWh, έχει αυτονομία έως 550 χιλιόμετρα, με τον ηλεκτροκινητήρα να αποδίδει 150 kW (204 hp).