Τα ηλεκτρικά της BMW με επαναστατική, ρετρό σχεδίαση
Ο Λάπο Ελκάν, εγγονός του Τζιάνι Ανιέλι, μπορεί να φέρει τη Fiat στο… αίμα του, ωστόσο έχει και άλλα πάθη. Εχοντας φτιάξει το δικό του δημιουργικό κέντρο, το Garage Italia Customs, ουσιαστικά προσφέρει δυνατότητες εξατομίκευσης σε μοντέλα αιχμής, για πελάτες που θέλουν να ξεχωρίζουν.
Και πώς να μην ξεχωρίζουν, οδηγώντας για παράδειγμα ένα από τα δύο ηλεκτρικά μοντέλα της BMWi, το i3 και το υβριδικό i8 που έχει και κινητήρα βενζίνης, με τέτοια αμφίεση, τόσο έξω όσο και μέσα.
Ο Ελκάν εμπνεύστηκε από το Memphis Design Group, που με το καινοτόμο στυλ του έφερε την επανάσταση στο χώρο της σχεδίασης τη δεκαετία του 1980. Ο ίδιος δηλώνει ότι όντας συλλέκτης έργων τέχνης καλλιτεχνών του Memphis, βρήκε την ευκαιρία να κάνει δύο νέα έργα τέχνης με τα δύο μοντέλα αυτοκινήτων. Το θέμα είναι βέβαια ποιοι θα τα αποκτήσουν, αν ναι θεωρώ ότι ήδη θα έχουν πουληθεί.
Για την ιστορία, το Memphis Group που ιδρύθηκε το 1981 από τον Ετόρε Σότσας, ήταν η απόλυτη αντίθεση στον λειτουργισμό και την όποια εμπορική λογική. Ανέδειξε τολμηρές γραμμές στα έπιπλα, ενώ χαρακτηρίστηκε κυρίως από ασυνήθιστα υλικά και αυθεντικά γραφικά. Το στυλ ήταν προκλητικό και εμπνευσμένο από κινήματα όπως Art Deco με τα εκπληκτικά γεωμετρικά σχήματα, Pop Art με τα λαμπερά χρώματα και το Kitsch, σαν ένα είδος αποστασιοποίησης από το μινιμαλιστικό ντιζέιν των 70’s.
Σύμφωνα με τον Αντριαν φαν Χούιντονκ, ανώτερο αντιπρόεδρο του BMW Group Design: «το BMW Group ακολούθησε παρόμοια προσέγγιση στο σχεδιασμό των μοντέλων BMW i, όπως και το Memphis Group αμφισβητώντας την κλασική σχεδιαστική γλώσσα των αυτοκινήτων, ανοίγοντας νέους ορίζοντες και επανασχεδιάζοντας οχήματα από το μηδέν. Τα ηλεκτρικά οχήματα πρώτης γενιάς στόχο είχαν κυρίως να προσελκύσουν την προσοχή. Επίσης υιοθετήσαμε μία νέα φιλοσοφία υλικών. Ήμασταν οι πρώτοι κατασκευαστές που χρησιμοποιήσαμε πλαστικό ενισχυμένο από ανθρακονήματα σαν ένα νέο υλικό για βιομηχανική, μαζική παραγωγή.»