Τα ηλεκτρικά Van της Opel στην κορυφή των Αλπεων
Απόδειξη αξιοπιστίας των Opel Vivaro-e και Zafira-e Life στο «MMM Corones», με τον θρυλικό ορειβάτη Ράινχολντ Μέσνερ.
Το κοινό, προκειμένου να πειστεί ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν εφάμιλλες επιδόσεις και δυνατότητες, σε σύγκριση με τα συμβατικά οχήματα, υποβάλλονται σε πολλές δοκιμές αξιοπιστίας.
Ένα πρόσφατο παράδειγμα, είναι αυτό της Opel, η οποία σε συνεργασία με τον θρυλικό ορειβάτη Ράινχολντ Μέσνερ, πήγε τα ηλεκτρικά της van, OpelVivaro-e και Zafira-eLife, στο «MMMCorones», που δεν είναι άλλο από το «Messner Mountain Museum Corones» στην κοιλάδα Puster Valley, η οποία βρίσκεται σε απόλυτη θέα από το Kronplatz στο Νότιο Τιρόλο, από τις πιο όμορφες των Άλπεων, μέχρι τις Άλπεις του Zillertal.
Ο επί σειρά ετών συνεργάτης της Opel, είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει τα e-van στα βουνά, διαπιστώνοντας ότι δεν αποτελούν πολύτιμα εργαλεία μόνο για αστικές μετακινήσεις και μεταφορές, αλλά οι μετακινήσεις μηδενικών ρύπων, με αθόρυβη οδήγηση και ανάκτηση ενέργειας οδηγώντας σε μία κατηφόρα, κάτι που αυξάνει την ηλεκτρική αυτονομία, είναι προνόμιο και εκτός πόλεων, «με σεβασμό στην άγρια φύση των βουνών», όπως λέει χαρακτηριστικά ο Μέσνερ.
Το Opel Vivaro-e, «Διεθνές Van της χρονιάς 2021», όπως και το συμβατικό αδελφάκι του, διατίθεται σε τρία μήκη (S: 4,60 μ., M: 4,95 μ. και L: 5,30 μ.) και σε διαφορετικούς τύπους αμαξώματος, προσφέροντας μέχρι 6,6 κυβικά μέτρα χώρο φόρτωσης και ωφέλιμο φορτίο 1.200 κιλά.
Αντίστοιχα, το Zafira-e Life, με τις ποικίλες διατάξεις καθισμάτων, μπορεί να μεταφέρει μέχρι εννέα άτομα.
Επίσης, υπάρχει η επιλογή ανάμεσα σε δύο διαφορετικού μεγέθους μπαταριών ιόντων λιθίου: με 75 kWh για αυτονομία έως 329 χλμ. (διατίθεται για τα Vivaro-e M και L) ή με 50 kWh για μέγιστη αυτονομία 231 χλμ. Οι μπαταρίες είναι τοποθετημένες κάτω από το αμάξωμα, χαμηλώνοντας το κέντρο βάρους, για καλύτερη σταθερότητα, με την ισχύ των 100 kW/136 hp και τη ροπή των 260 Nm, να παρέχεται με το πάτημα του πεντάλ.
Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας, καθώς στην κατηφόρα ή στο ρολάρισμα, ο ηλεκτροκινητήρας που βρίσκεται στον μπροστινό άξονα, μετατρέπεται σε γεννήτρια, μαζεύοντας ενέργεια και επαναφορτίζοντας ελαφρώς τη μπαταρία, ώστε να έχει διαθέσιμη ενέργεια μέχρι την αναπλήρωση σε κοντινό σταθμό φόρτισης. Μάλιστα, το 80% της πλήρωσης, έρχεται σε μόλις 45 λεπτά (με μπαταρία 75 kWh) ή σε 30 λεπτά (με μπαταρία 50 kWh).
Καταλήγοντας, ο συγγραφέας Μέσνερ, ο οποίος ήταν ο πρώτος ορειβάτης στην ιστορία που ανέβηκε στην κορυφή του Έβερεστ, στα 8.000 μ. χωρίς τη χρήση πρόσθετου οξυγόνου, 76 ετών τώρα, συνεχίζει τη μακρόχρονη συνεργασία του με την Opel, από τη δεκαετία του 1980, έχοντας ένα κόκκινο Omega 3000 και ένα τετρακίνητο Vectra 2000.