Τα μοντέλα του καλοκαιριού (Α’ Μέρος)
Η επιστροφή στην κανονικότητα, στον χώρο του αυτοκινήτου, σημαίνει και σταδιακό λανσάρισμα μοντέλων που ήταν να έρθουν στη χώρα μας νωρίτερα, όμως λόγω lock down καθυστέρησε η άφιξή τους.
Το καλοκαίρι του 2020, θα αφιχθούν αρκετά και σημαντικά μοντέλα σε κάθε κατηγορία αμαξώματος, συμβατικά – μόνο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, υβριδικά – και με μπαταρία, plug-in hybrid – με κινητήρα εσωτερικής καύσης, μπαταρία και φόρτιση από πρίζα. Ας δούμε, σε αυτό το πρώτο μέρος, ορισμένα από αυτά.
Audi A3 SB
Η τέταρτη γενιά του μοντέλου αναμένεται τον Ιούλιο στην Ελλάδα. Με +3 εκ. σε μήκος (4,34 μ.) και με αισθητικές αλλαγές στην εμφάνιση (εισαγωγές αέρα, φώτα ημέρας στους προβολείς Matrix LED, λεπτομέρειες αλουμινίου και ανθρακονημάτων κ.ά.), διαθέτει τεχνολογίες από μεγαλύτερες κατηγορίες, ψηφιοποιημένο πίνακα οργάνων, head–updisplay, νέα πλατφόρμα ψυχαγωγίας τρίτης γενιάς, συνδεσιμότητα γιαsmartphone,μέσω της εφαρμογήςmyAudi, τουAppleCarPlayή τουAndroidAuto, καθώς και μέσω τουAudiphonebox.
Θα εφοδιάζεται μεένα μοτέρ βενζίνης 1.5TFSI– 150hp και ένα πετρελαίου 2.0TDI- 116hpή 150hp, που συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων ή τοStronicεπτά σχέσεων. Θα διατίθεται και με εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης σε εκδόσειςquattro. Στον εξοπλισμό συστημάτων ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού, περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, τοAudipresensefront, η υποβοήθηση αποφυγής εκτροπής από την πορεία του και η προειδοποίηση για απομάκρυνση από τη λωρίδα κυκλοφορίας.
Audi e-tron Sportback
Η coupe έκδοση τουAudi e-tron, το Sportback, έρχεται κι αυτό εντός του καλοκαιριού, με ισχύ έως και 300 kW (455hp)και αυτονομία έως 448 χιλιόμετρα. Μεγάλο αμάξωμα, στα 4,901 μ. μήκος, διακρίνεται από το αδελφό μοντέλο από το ανασηκωμένο τρίτο παράθυρο. Φέρει δε κι αυτό, την κλειστή, οκταγωνική μάσκαSingleframe,εξωτερικούς εικονικούς καθρέφτες(με κάμερες), και είναι ιδιαίτερα αεροδυναμικό. ΤοAudie–tronSportback55quattro, διαθέτει σε κάθε άξονα έναν ασύγχρονο ηλεκτροκινητήρα, ισχύος 265kWκαι ροπής 561Nm, χαρίζοντας επιτάχυνση 6,6 δευτερόλεπτα στα 0-100 χλμ./ώρα, καιτελική του ταχύτηταπου περιορίζεται ηλεκτρονικά στα200 χλμ./ώρα. Ωστόσο, αν θέσουμε τον διακόπτη του κιβωτίου ταχυτήτων, από τη θέσηDστη θέσηS,και με πλήρη πίεση του πεντάλ γκαζιού, τότε ενεργοποιείται ηλειτουργίαboost, που αυξάνει την ισχύ στα 300kWκαι τη ροπή στα 664Nm,για διάστημα οκτώ δευτερολέπτων.
Μεηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης, που ρυθμίζει συνεχώς την ιδανική κατανομή της ροπής μεταξύ των δύο αξόνων, έχει και ιδανική κατανομή φορτίου άξονα σε αναλογία σχεδόν 50:50. Ημπαταρία του Audi e-tron Sportback 55 quattro αποθηκεύει 95 kWh ενέργειας(86,5 kWh ωφέλιμης) και λειτουργεί σε ονομαστική τάση 396V. Κατά τηδιάρκεια της επιβράδυνσης, μέχρι 0,3 g– η οποία ισχύει για πάνω από το 90% των περιπτώσεων στην καθημερινή οδήγηση – η μπαταρία υψηλής τάσης επαναφορτίζεται από τους ηλεκτροκινητήρες, κυρίως από τον πίσω, καθώς και οι δύο λειτουργούν σε αυτές τις περιπτώσεις ως γεννήτριες. Συνολικά, το SUV coupe καταφέρνει, έτσι, να ανακτά το 30% της αυτονομίας του.
Honda Jazz e:HEV
Το Honda, η οποία από πολλά χρόνια πριν έδωσε έμφαση στην υβριδική τεχνολογία, επανέρχεται πιο δυναμικά το 2020, καθώς λανσάρει την υβριδική έκδοση του ολοκαίνουργιου Jazz, ενώ αργότερα θα λανσάρει και το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο. Στην Ελλάδα, το υβριδικό Jazz e:HEV, αναμένεται τον Ιούλιο και θεωρώ ότι μπορεί να γίνει ανάρπαστο, καθώς και οι προηγούμενες γενιές του Jazz πήγαν εξαιρετικά. Μάλιστα, μεταχειρισμένο δεν βρίσκεις εύκολα, διότι δεν το αποχωρίζονται εύκολα οι ιδιοκτήτες του, λόγω χώρων και χαμηλής κατανάλωσης. Τώρα, το νέο υβριδικό, βασισμένο στη φιλοσοφία αμαξώματος «ενός όγκου», εφοδιάζεται με έναν κινητήρα βενζίνης 1.5 lt DOHC i-VTEC, που σε συνδυασμό με δύο ηλεκτρικά μοτέρ (ήπιο υβριδικό σύστημα), αποδίδει 109 hp (80kW) με 253 Nm ροπής, επιταχύνοντας σε 9,4 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα, με 175 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα.
Η εταιρεία, αναφέρει μέση κατανάλωση στα 4,5 λίτρα στα 100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, 102 γρ./χλμ. Για την καλύτερη διαχείριση της ενέργειας, φέρει τρεις τρόπους λειτουργίας: EV Drive – η μπαταρία ιόντων-λιθίου δίνει τη μέγιστη ενέργεια στον κινητήρα, Hybrid Drive – όπου ο κινητήρας δίνει ενέργεια στη γεννήτρια-μοτέρ, που με τη σειρά του υποβοηθά την ηλεκτρική λειτουργία του οχήματος και Engine Drive – με ενέργεια που προέρχεται μόνο από τον κινητήρα βενζίνης. Η Honda, διατηρεί και το eCVT κιβώτιο ταχυτήτων, με συνεχώς μεταβαλλόμενες σχέσεις καθώς και τα ευέλικτα πίσω καθίσματα Magic Seats, όπως και τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού, υπό την ομπρέλα HondaSensing.
Jeep Compass
Στα τέλη Ιουνίου αναμένονται οι νέες εκδόσεις με το νέο Turbo κινητήρα 1.3 lt, αποκλειστικά προσθιοκίνητες, με 6άρι μηχανικό κιβώτιο και 130 hp ή αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη -επίσης 6άρι- με 150 hp. Για πρώτη φορά το Compass θα διατίθεταικαι σε έκδοση 2WD με αυτόματο κιβώτιο. Με το αυτόματο κιβώτιο, υπάρχει και η λειτουργία «Sport», η οποία ενεργοποιείται μέσω ενός διακόπτη στην κεντρική κονσόλα, αλλάζοντας τις παραμέτρους λειτουργίας του συστήματος διεύθυνσης, του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων. Και οι δύο εκδόσεις έχουν μέγιστη ροπή 270 Nm.
Παράλληλα, το σύστημα πολυμέσων Uconnect θα προσφέρει αναβαθμισμένες λειτουργίες συνδεσιμότητας και υπηρεσιών, ενώ ακόμα πλουσιότερη θα είναι η επιλογή όσον αφορά στις εκδόσεις εξοπλισμού. Με νέες ρυθμίσεις στο σύστημα διεύθυνσης, αλλά και στην ανάρτηση, όπου χρησιμοποιούνται αμορτισέρ τεχνολογίας FSD (Frequency Selective Damping), περιορίζονται οι κλίσεις του αμαξώματος.
Jeep Renegade 4xe & Jeep Compass 4xe
Στην εποχή της ηλεκτροκίνησης εισέρχεται η Jeep, με το λανσάρισμα των Plug-InHybridJeepRenegadeκαι JeepCompass, τα οποία αναμένονται στην Ελλάδα, τέλη Αυγούστου ή αρχές Σεπτεμβρίου.
Τα δύο μοντέλα, Jeep Renegade 4xe και Jeep Compass 4xe, με ισχύ 190 έως 240 ίππους, θα είναι τετρακίνητα, λόγω του ηλεκτρικού μοτέρ πίσω, με ηλεκτρική αυτονομία έως 50 χλμ., εκπομπές CO2 κάτω από 50 γρ./χλμ., και λιανική τιμή προ φόρων κάτω από 40.000 ευρώ, που συνεπάγεται μηδενικό φόρο για τους εταιρικούς χρήστες (leasing).
Land Rover Defender110
Βρίσκεται εδώ και λίγες ημέρες στη χώρα μας, η ανανεωμένη έκδοση του πιο σκληροτράχηλου Land Rover. Το Defender 110, αποτελεί ένα από τα πιο εντυπωσιακά μοντέλα της νέα ταινίας του James Bond,«No Time To Die», όπου σε μια σκηνή κάνει βουτιά 30 μέτρων, αποδεικνύοντας μέρος της αξιοπιστίας και των δυνατοτήτων του. Βασισμένο σε ένα μονοκόκ, αυτοφερόμενο αμάξωμα,είναι ακόμα πιο ανθεκτικό και τα μεγαλύτερα ελαστικά που υπάρχουν σε Land Rover, 815 χλστ., το κάνουν να ξεπερνά πιο εύκολα τις ανωμαλίες του εδάφους.
Διαθέτει, βέβαια, σύστημα μόνιμης τετρακίνησης All Wheel Drive, ενεργό ηλεκτρονικό διαφορικό (Electronic Active Differential), μπορεί να... βουτήξει σε βάθος μέχρι 90 εκ., έχει ηλεκτρονική αερανάρτηση (Electronic Air Suspension) και 3D Περιμετρική Κάμερα που ενημερώνει για πόσο βαθιά είναι το νερό. Παράλληλα, εφοδιάζεται με Low Traction Launch, Gradient Release Control και Hill Descent Control, για να ανταπεξέρχεται των δυσκολιών σε κάθε έδαφος. Διατίθεται σε 3θυρο και 5θυρο αμάξωμα, με κινητήρα βενζίνης, twin-turbo, 2.0 lt τετρακύλινδρο 300hp, 2.0 lt πετρελαίου 200 hp και 240 hp, ενώ η ήπια-υβριδική έκδοση «φοράει» εξακύλινδρο βενζινοκινητήρα twin-turbo 3.0 lt - 400 hp. Τιμές από 47.015 ευρώ.
Nissan Navara N-Guard
Ακόμα πιο εκλεπτισμένο και πιο πολυτελές, το Navara N-Guard υπόσχεται απολαυστική οδήγηση σε ιδιώτες και επαγγελματίες. Η διπλοκάμπινη έκδοση του pick-up μοντέλου, εμφανίζεται με τέσσερις χρωματικές επιλογές και ένα μπλε ελεκτρίκ χρώμα, που πράγματι είναι εντυπωσιακό. Μαζί με τις μπλε ραφές για τα δερμάτινα καθίσματα, τον φωτισμό χαμηλά στα πόδια, την πανοραμική οροφή και τα εξωτερικά αυτοκόλλητα, συνθέτουν μια πιο «επιθετική» σιλουέτα. Εφοδιάζεται με twin turbo κινητήρα πετρελαίου 190 ίππων και ροπής 450Nm, που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή 7άρι αυτόματο, είναι τετρακίνητο, με κοντές σχέσεις, και με τρεις ρυθμίσεις λειτουργίας.
Μπορεί να ρυμουλκήσει έως 3.500 κιλά και να μεταφέρει πάνω από 1.100 κιλά φορτίου. Φέρει αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης με τέσσερα δισκόφρενα και η αναθεωρημένη πίσω ανάρτηση, ενώ σε εξοπλισμό ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού, έχει: Έξυπνο Σύστημα Πέδησης Έκτακτης Ανάγκης, Σύστημα Πανοραμικής Θέασης και Υποβοήθησης Εκκίνησης σε Ανηφόρα, σύστημα πληροφοριών και ψυχαγωγίας NissanConnect, οθόνη 8 ιντσών, πλήρη συνδεσιμότητα και προηγμένη πλοήγηση.
Skoda Octavia
Τον Ιούλιο αναμένεται η ολοκαίνουργια Octavia στην Ελλάδα, η οποία θα φιλοξενούσε τον Μάρτιο την πανευρωπαϊκή παρουσίαση στην Κρήτη, η οποία ακυρώθηκε λόγω κορονοϊού. Τα πρώτα στοιχεία, μιλούν για την πιο τεχνολογικά προηγμένη Octavia, με ακόμα καλύτερους χώρους. Δεν αμφισβητούμε, μέχρι να τη δούμε από κοντά. Ένα best seller αυτοκίνητο για την τσεχική μάρκα του ομίλου VW, με 4,689 μ. μήκος στην Grand Coupe και αρκετά μακρύτερη την Sportswagon εκδοχή, με την Grand Coupe, η οποία στην Ελλάδα θα έχει μεγαλύτερη απήχηση, να χωρά 600 λίτρα αποσκευών.
Νέα σχεδίαση, εντελώς καινούργια καμπίνα, τιμόνι, ταμπλό, με τεχνολογία αλλαγής ταχυτήτωνshift–by–wireγια τη λειτουργία του DSG κιβωτίου, η οποία μεταδίδει ηλεκτρονικά την επιλογή της ταχύτητας του οδηγού στο κιβώτιο ταχυτήτων, με νέα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, με μοτέρ βενζίνης και πετρελαίου με ισχύ από 110 έως 204 ίππους. Θα προσφέρεται και σε έκδοση CNG, φυσικού αερίου, σε ήπιες υβριδικές εκδόσεις e-TEC και αργότερα και σε plug\u001Einhybrid έκδοση Octavia iV.
SkodaSUPERBiV
Ηναυαρχίδα της Skoda, και σε plug-in hybrid έκδοση, η οποία αναμένεται στην Ελλάδα, έως τέλη Ιουνίου. Το SUPERB iV, αποτελεί το πρώτο του είδους για τη Skoda,με την εταιρεία να έχει επενδύσει περίπου 12 εκατομμύρια ευρώ, για να υποστηρίξει και ηλεκτρικές εκδόσεις στο εργοστάσιο.
Εφοδιάζεται με έναν βενζινοκινητήρα 1.4 TSI και έναν ηλεκτροκινητήρα, που συνδυαστικά αποδίδουν 218 ίππους (160 kW), χαρίζοντας ηλεκτρική αυτονομία έως 56 χιλιόμετρα, ενώ μαζί με το ρεζερβουάρ καυσίμου, η αυτονομία αγγίζει τα 930 χιλιόμετρα.
Volvo S60PHEVT8R-Design
Εξηλεκτρισμός και στη Volvo, η οποία διαθέτει plug-in υβριδικές εκδόσεις που ξεχωρίζουν, όπως η θαυμάσια S60PHEVT8R-Design, που έρχεται στην Ελλάδα, εφοδιασμένη με κινητήρα 2.0 lt. Σε συνεργασία με το ηλεκτρικό μοτέρ, αποδίδουν συνολικά 400 hp στις 6.000 σ.α.λ., συνδυαζόμενοι με 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Τετρακίνηση, βέβαια, στο 4θυρο, 5θέσιο αμάξωμα, με αισθητικές πινελιές R-Design.
Η εταιρεία, δέχεται επίσης παραγγελίες γιατα V60PHEV T6AWDκαι XC60PHEV T6AWD(τοPHEV T8 συνεχίζει κανονικά), που εμφανίζονται για πρώτη φορά. ΤοXC40PHEV T5 και τοV60PHEV T6 έχουν εκπομπέςCO2 κάτω από 50γρ./χλμ.και ΛΤΠΦ κάτω από 40.000 ευρώ, οπότε οι εταιρικοί χρήστες δεν πληρώνουν φόρο για παροχή σε είδος.
VW ID.3
Από τις πολυαναμενόμενες αφίξεις του καλοκαιριού. Ολοκαίνουργιο μοντέλο, αμιγώς ηλεκτρικό, σε εντελώς νέα πλατφόρμα, αναμφίβολα είναι το ηλεκτρικό της χρονιάς. Θα εφοδιάζεται με μπαταρία 58 kWh, προσφέροντας αυτονομία έως και 420 χιλιομέτρων, με τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα.Αργότερα θα είναι διαθέσιμη και μια μικρότερη επιλογή μπαταρίας με ενεργειακό περιεχόμενο 45 kWh και αυτονομία έως και 330 χιλιομέτρων, καθώς και η μεγαλύτερη έκδοση με ενεργειακό περιεχόμενο 77 kWh και μέγιστη αυτονομία 550 χιλιομέτρων.
Αρκετά ισορροπημένο σε εμφάνιση, παρόμοιο με το Golf σε διαστάσεις (μήκος 4,261 μ., πλάτος 1,809 μ., ύψος 1,552 μ., μεταξόνιο 2,765 μ.), το ID.3 έχει πολύ μεγάλη καμπίνα, την οποία αναμένουμε να δούμε από κοντά, ενώ περιμένουμε και τις τιμές, οι οποίες στη Γερμανία είναι κάτω από 30.000 ευρώ.
VWGolf eHybrid
Η 8η γενιά του μοντέλου που δημιούργησε την κατηγορία των μικρομεσαίων αμαξωμάτων, εμφορείται από πλειάδα εκδόσεων και κινητήρων, πολλές εκ των οποίων είναι διαθέσιμες ήδη στη χώρα μας.
Η νέα άφιξη, του καλοκαιριού, είναι η plug-in υβριδική έκδοση eHybrid με 204 ίππους, που διαθέτει μπαταρία ιόντων λιθίου 13 kWh για ηλεκτροκίνητες διαδρομές έως 50 χλμ. με αθόρυβη λειτουργία και μηδενικούς ρύπους.