Τα νέα μοντέλα του 2019 - Δ’ μέρος
Ολοκληρώνουμε με αυτό το άρθρο, το αφιέρωμα στα νέα μοντέλα του 2019, με τις αφίξεις που αναμένονται στην Ελλάδα από τις μάρκες: Skoda, VW και Audi.
Ολοκληρώνουμε την παρουσίαση των νέων μοντέλων της χρονιάς που ήδη διανύουμε, η οποία αναμένεται εντυπωσιακή σε αφίξεις, κυρίως σε υβριδικές και ηλεκτρικές εκδόσεις.
SKODA
Scala: Αναμένεται το καλοκαίρι
To ολοκαίνουργιο Scala, είναι το πρώτο SKODA που υποδέχεται τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα και φέρει το πλήρες λογότυπο της μάρκας κατά μήκος της πόρτας του πορτμπαγκάζ. Οι ζάντες αλουμινίου μεγέθους από 15 έως και 18 ιντσών δημιουργούν δυναμικούς τόνους, ενώ το εσωτερικό έχει ως πρότυπο εκείνο του VISION RS και με προαιρετικό Virtual Cockpit με οθόνη 10,25 ιντσών. Τρεις TSI κινητήρες των 1.0lt και 1.5lt και ένας TDI 1.6lt προσφέρουν ισχύ από 95 έως 150hp. Ο 1.0G-TEC αποδίδει 90hp, καταναλώνει φυσικό αέριο (CNG), είναι απόλυτα φιλικός για το περιβάλλον και αναμένεται αργότερα, μέσα στο 2019. O έλεγχος πλαισίου SportChassis Control είναι προαιρετικά διαθέσιμος προσφέροντας τις επιλογές ‘Normal’ ή ‘Sport’ μέσω της επιλογής οδηγικού προφίλ (Driving Mode Select).
Πολλά από τα συστήματα υποβοήθησης του SKODASCALA προέρχονται από μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών: Side Assist, AdaptiveCruiseControl (ACC), LaneAssist και FrontAssist με CityEmergency Brake. Διαθέτει ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα του πορτμπαγκάζ και το μακρύ μεταξόνιο των 2.649 χιλιοστών χαρίζει πλούσιο χώρο στην καμπίνα και στις αποσκευές (467 λίτρα).
Νέο Compact SUV: Αναμένεται το τελευταίο τρίμηνο
Εκπληξη θα αποτελέσει το νέο συμπαγέςSUV της τσεχικής μάρκας, μικρότερο τουKaroq. Λεπτομέρειες δεν έχει αποκαλύψει η Skoda, κάτι που ενδεχομένως να κάνει στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης τον ερχόμενο Μάρτιο.
VW
T-Cross: Αναμένεται την Ανοιξη
Το T-Cross, τοποθετείται χαμηλότερα του T-Roc, σε όγκο, είναι ακόμη πιο συμπαγές από το Tiguan και θα προσφέρεται ως προσθιοκίνητο. Με 4,11 μέτρα μήκος, μεταξόνιο 2,56 μέτρα και συρόμενο πίσω κάθισμα κατά 14 εκατοστά. Θα είναι διαθέσιμο με τέσσερις υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες: τρεις βενζίνης: τρικύλινδρος 1.0 TSI με φίλτρο σωματιδίων ισχύος 95 και 115 ίππων και τετρακύλινδρος 1.5 TSI με 150 ίππους. Διαθέσιμος και ο τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας 1.6 TDI με 95 ίππους.
Ο βασικός εξοπλισμός για το νέο T-Cross περιλαμβάνει πολυάριθμα συστήματα υποβοήθησης οδηγού: Front Assist με παρακολούθηση πεζών (Pedestrian Monitoring) και σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης (City Emergency Braking System), υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Assist), υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill Start Assist), ενεργό σύστημα προστασίας επιβατών και το σύστημα ανίχνευσης τυφλής γωνίας για αλλαγή λωρίδας κυκλοφορίας (Blind Spot Detection) με ενσωματωμένη ειδοποίηση πίσω οδικής κυκλοφορίας (Rear Traffic Alert). Προαιρετικά, διατίθενται το Driver Alert System, το cruise control και το Park Assist.
AUDI
A3: Αναμένεται προς το τέλος της χρονιάς
Επειτα από 7 χρόνια, η Audi θα ανανεώσει εντελώς το Α3, το μικρομεσαίο της μοντέλο. Δεν έχει αποκαλύψει λεπτομέρειες, παρά μόνο τη σιλουέτα της sedan έκδοσης. Χαρακτηριστικά και κινητήρες αναμένεται να δώσει στη δημοσιότητα ενόψει του Σαλονιού Αυτοκινήτου της Γενεύης. Πάντως θα βασίζεται στα ήδη διαθέσιμα κινητήρια σύνολα του ομίλου της VW.
Q3: Λανσάρεται αυτές τις ημέρες
Η δεύτερη γενιά του Audi Q3 ήρθε με ανανεωμένη εξωτερική εμφάνιση, πλουσιότερο πακέτο εξοπλισμού, με συστήματα και λειτουργίες από μεγαλύτερες κατηγορίες και με σύστημα τετρακίνησηςquattroγια τις εκτός δρόμου διαδρομές. Με μήκος 4,485 μ. (+9,7 εκ.) και μεγάλο μεταξόνιο (2,680 μ.), διασφαλίζει μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες. Επίσης, τα πίσω καθίσματα σύρονται εμπρός/πίσω κατά 15 εκ. Σε επίπεδο εξοπλισμού, φέρει νέο, ψηφιακό πίνακα οργάνων και σε ασφάλεια εφοδιάζεται με συστήματα όπως το ενεργητικό cruise control, το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης (park assist), το σύστημα ελέγχου διασταύρωσης (cross traffic assist), το σύστημα πρόληψης και αποφυγής σύγκρουσης (Audi pre sense front safety system) και άλλα.
Το μοντέλο θα είναι διαθέσιμο με τρεις βενζινοκινητήρες και έναν πετρελαιοκινητήρα, σε συνδυασμό με κίνηση στους εμπρός τροχούς ή με τετρακίνηση quattro. Τη μετάδοση αναλαμβάνει ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων ή ένα αυτόματο S tronic επτά σχέσεων. Ο κινητήρας βενζίνης 1.5lt – 150 hp και 250 Nm ροπής, επιταχύνει σε 9,2 δευτ. (με το 7άρι κιβώτιο), με τελική ταχύτητα 207 χλμ./ώρα και φέρει σύστημαcylinder-on-demand,που σε φυσιολογική οδήγηση απενεργοποιεί τον έναν κύλινδρο για εξοικονόμηση καυσίμου και ανά πάσα στιγμή τον ενεργοποιεί ξανά. Το δεύτερο μοτέρ είναι 2.0 TFSI με 190 hp και 320 Nm ροπής, ωστόσο θα προσφέρεται και σε αναβαθμισμένη έκδοση με 230 hp και 350 Nm ροπής. Επίσης, ο διαθέσιμος πετρελαιοκινητήρας είναι 2.0lt – 150 hpμε 340Nmροπής.
e-TRON: Αναμένεται προς τον Απρίλιο
Το μεγάλο ηλεκτρικό SUV συνδυάζει τεράστια δύναμη και υψηλή απόδοση. Με ισχύ συστήματος μέχρι 300 kW (410 ίππους) και ροπή 664 Nm, επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από έξι δευτερόλεπτα, ενώ στον μικτό κύκλο δοκιμών WLTP, καλύπτει περισσότερα από 400 χιλιόμετρα απόστασης με μία φόρτιση της μπαταρίας. Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας συνεισφέρει μέχρι και το 30% της εμβέλειας του ηλεκτρικού SUV. Περιλαμβάνει και τους δύο ηλεκτροκινητήρες και το ηλεκτροϋδραυλικά ενσωματωμένο σύστημα ελέγχου φρένων.
Για πρώτη φορά συνδυάζονται τρεις διαφορετικοί τρόποι ανάκτησης: η χειροκίνητη ανάκτηση με τη χρήση των μοχλών αλλαγής ταχυτήτων, η αυτόματη ανάκτηση με τη βοήθεια της προγνωστικής απόδοσης και η ανάκτηση φρένων με ομαλή μετάβαση μεταξύ ηλεκτρικής και υδραυλικής επιβράδυνσης. Μέχρι και 0,3 g, το πρωτότυπο Audi e-tron ανακτά την ενέργεια αποκλειστικά μέσω των ηλεκτρικών κινητήρων, χωρίς να χρησιμοποιηθεί το συμβατικό φρένο – το οποίο καλύπτει πάνω από το 90% όλων των επιβραδύνσεων. Ως αποτέλεσμα, η ενέργεια τροφοδοτεί την μπαταρία σε όλες σχεδόν τις συνήθεις καταστάσεις οδήγησης.
Q4 – Q8 RS: Αναμένονται στο τέλος της χρονιάς
Δύο νέα SUV θα παρουσιάσει εντός του 2019 η Audi. Το Q4 θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Γκιόρ, στην Ουγγαρία. Θα έχει και αυτό coupe σχεδίαση και θα τοποθετηθεί ανάμεσα στα Q3 και Q5. Ουσιαστικά πρόκειται για την Sportback εκδοχή του Q3. Οσον αφορά στο Q8, είναι ένα τετράθυρο πολυτελές κουπέ. Το μήκος αγγίζει τα 4,99 μέτρα, το πλάτος τα 2,0 μ. και το ύψος τα 1,71 μ., όντας πιο φαρδύ, πιο κοντό και πιο χαμηλό από τον «αδερφό» του Q7. Με μεταξόνιο σχεδόν στα 3,0 μέτρα, προσφέρει ένα πολύ ευρύχωρο εσωτερικό και πίσω διαθέτει ένα σύστημα τριών καθισμάτων με κατά μήκος ρύθμιση όταν χρειαστεί.
Το Q8 είναι και Quattro, τετρακίνητο, με το αμιγώς μηχανικό κεντρικό διαφορικό να μεταφέρει τη ροπή ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα σε αναλογία 40:60 ως στάνταρ. Όταν το απαιτήσουν οι συνθήκες το μεγαλύτερο μέρος της ροπής περνά στον άξονα με την καλύτερη πρόσφυση. Όλα τα κινητήρια συστήματα (3.0 lt βενζίνης και πετρελαίου V6) είναι ιδιαίτερα αποδοτικά χάρη στην νέα ήπια υβριδική τεχνολογία (mild hybrid technology ή MHEV). Το βασικό ηλεκτρικό σύστημα 48V ενσωματώνει δύο σημαντικά τεχνολογικά στοιχεία: την μπαταρία ιόντων λιθίου και τη μίζα/γεννήτρια με ιμάντα. Κατά την επιβράδυνση υπάρχει ανάκτηση έως 12 kW ισχύος, που φορτίζουν τη μπαταρία. Η τεχνολογία MHEV επιτρέπει την απενεργοποίηση του κινητήρα σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, οπότε υπάρχει απλό ρολάρισμα ενώ το start/stop είναι διαθέσιμo από τα 22 χλμ./ώρα. Αργότερα θα προστεθεί και ένα plug-in υβριδικό e-tron μοντέλο με κινητήρα πετρελαίου 3.0 lt V6…