Τα ολοκαίνουργια Dacia Sandero, Sandero Stepway και Logan
Με σύγχρονη σχεδιαστική αντίληψη, βασισμένα σε νέα πλατφόρμα, με νέους κινητήρες, νέα κιβώτια ταχυτήτων και αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά ασφάλειας.
Ακριβώς έναν μήνα πριν, τον Σεπτέμβριο, η Dacia είχε δώσει μια πρώτη γεύση από τις νέες εκδόσεις των Sandero, Sandero Stepway και Logan, τα οποία μαζί με το Duster, αποτελούν τη φαρέτρα των εμπορικών της όπλων.
Το Sandero δεν είναι ένα τυχαίο μοντέλο. Αποτελεί μια value for money επιλογή, με λιτή προσέγγιση σε εξοπλισμό και με την αξιοπιστία του ομίλου Renault, που έχει αποκτήσει τη ρουμανική Dacia από το 1999. Από το 2017, το Sandero είναι το πιο καλοπουλημένο μοντέλο σε λιανικές πωλήσεις στην Ευρώπη, με σχεδόν 2,1 εκατ. μονάδες, που αντιπροσωπεύουν το 32% των πωλήσεων της Dacia από το 2004. Επίσης, η crossover εκδοχή του, το Sandero Stepway, κατέχει το 65% των πωλήσεων του Sandero, με πάνω από 1,3 εκατ. πωλήσεις.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Και τα τρία μοντέλα, στην 3η τους γενιά, Sandero, Sandero Stepway και Logan, εγκαινιάζουν τη νέα φωτεινή υπογραφή της Dacia, σχήματος «Y», με προβολείς LED που αυξάνουν τη νυχτερινή ορατότητα (κατά 37% σε μήκος δέσμης και 9% σε πλάτος δέσμης), ενώ βασίζονται στη νέα πλατφόρμα της Renault, με όλα τα οφέλη που προσφέρει σε ακαμψία.
Το Sandero έχει μήκος 4,088 μ., πλάτος 1,848 μ. και ύψος 1,499 μ. (-1 εκ.), με απόσταση 13,3 εκ. από το έδαφος. Οι συνολικές γραμμές είναι πιο ομαλές, με πιο κεκλιμένο παρμπρίζ, με τονισμένους τους ώμους και τους θόλους των τροχών, κεραία τοποθετημένη στο πίσω μέρος της οροφής, φαρδύτερα μετατρόχια και πιο μεγάλους τροχούς 15 και 16 ιντσών. Παράλληλα, αυξήθηκε ελαφρώς και ο χώρος αποσκευών, στα 328 λίτρα όγκου.
Από την άλλη, το Sandero Stepway, βασισμένο, βέβαια, στο Sandero, διακρίνεται για το πιο ανάγλυφο καπό, τα τονισμένα τόξα, το χρωμιωμένο λογότυπο “Stepway” κάτω από τη γρίλια της μάσκας, τις μεταλλικές ποδιές στους προφυλακτήρες καθώς και τα πλαστικά προστατευτικά γύρω από τους προβολείς ομίχλης.
Το κυριότερο χαρακτηριστικό, είναι τα 17,4 εκ. απόστασης από το έδαφος (+4,1 εκ. από το Sandero), έχοντας μεγαλύτερο διάμετρο ελαστικών και μπάρες οροφής, που είναι ρυθμιζόμενες και μπορούν εύκολα να μετατραπούν σε ράφι οροφής με χωρητικότητα 80 κιλά. Είναι λίγο πιο μακρύ από το Sandero (4,099 μ.), έχει το ίδιο πλάτος (1,848 μ.), αλλά είναι πιο ψηλό (1,535 μ.), με ίδιο χώρο αποσκευών.
Ως προς το νέο Logan, έχοντας 3,6 εκ. παραπάνω μεταξόνιο, χαρίζει περισσότερο χώρο στην καμπίνα, για 5 επιβάτες. Μακρύτερο σε μήκος (4,396 μ.), με ίδιο πλάτος (1,848 μ.) και λίγο πιο ψηλό από το Sandero (1,501 μ.), έχει άφθονο χώρο αποσκευών, στα 528 λίτρα, με χαμηλό ύψος φόρτωσης.
Τα ολοκαίνουργια Sandero, Sandero Stepway και Logan προσφέρουν τρία πίσω καθίσματα, για τρεις ενήλικες, με περισσότερους μικρούς αποθηκευτικούς χώρους. Το κόκπιτ είναι καινούργιο, με τιμόνι 4 ακτίνων και χειριστήρια, οθόνη αφής σε διαφορετικές διαστάσεις και υποβραχιόνιο.
Ανάλογα την έκδοση, προσφέρονται σε εξοπλισμό: Cruise Control, αυτόματος κλιματισμός, θερμαινόμενα καθίσματα μπροστά, ηλεκτρικό χειρόφρενο, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, αυτόματη λειτουργία υαλοκαθαριστήρων και ηλεκτρικά ανοιγόμενη ηλιοροφή.
Και τα τρία μοντέλα θα διατίθενται με τρία διαφορετικά συστήματα πολυμέσων: Media Control, Media Display και Media Nav με οθόνη αφής 8 ιντσών, που καλύπτουν πληθώρα αναγκών.
Επίσης, το ηλεκτρικό υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης προσφέρει μεγαλύτερη οδηγική άνεση ειδικά κατά τη διάρκεια σφιχτών ελιγμών και στάθμευσης καθώς απαιτείται 36% λιγότερη προσπάθεια από το προηγούμενο Sandero.
Στον τομέα της ασφάλειας, η δομή έχει ενισχυθεί στη θέση του κινητήρα, τοποθετήθηκαν νέοι αερόσακοι κουρτίνας (6 συνολικά αερόσακοι), και προσφέρονται σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS). Εκτός από το Cruise Control και το ESP, τα νέα μοντέλα φέρουν: Υποβοήθηση πέδησης έκτακτης ανάγκης, που είναι ενεργή μεταξύ 7 και 170 χλμ./ώρα, προειδοποίηση τυφλού σημείου, που είναι ενεργή μεταξύ 30 - 140 χλμ./ώρα, υποβοήθηση στάθμευσης και υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα.
Η νέα πλατφόρμα, επέτρεψε την τοποθέτηση νέου μπροστινού άξονα με βραχίονες ανάρτησης που απορροφούν καλύτερα τους κραδασμούς και βελτιώνουν την οδήγηση.
Οι κινητήρες που τοποθετούνται στα τρία μοντέλα, είναι συμβατοί με το πρότυπο Euro 6D-Full που θα τεθεί σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2021.
Ο τρικύλινδρος χιλιάρης στην έκδοση SCe 65 (δεν διατίθεται στο Sandero Stepway), είναι ατμοσφαιρικός και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε ταχυτήτων. Ο TCe 90, είναι υπερτροφοδοτούμενη τρικύλινδρη μονάδα ενός λίτρου και συνδυάζεται είτε με εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο είτε με το νέο, αυτόματο κιβώτιο CVT.
Επίσης, υπάρχει μια νέα υπερτροφοδοτούμενη τρικύλινδρη μονάδα ενός λίτρου, ECO-G 100, με διπλό καύσιμο υγραέριο LPG και βενζίνη, που προσφέρεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων.
Σε λειτουργία με υγραέριο, το ολοκαίνουργιο Sandero ECO-G απελευθερώνει κατά μέσο όρο 11% λιγότερες εκπομπές CO2 από έναν αντίστοιχο βενζινοκινητήρα. Έχει επίσης εύρος λειτουργίας άνω των 1.300 χλμ., με δύο δεξαμενές: 50 λίτρων για τη δεξαμενή LPG, η οποία είναι οκτώ λίτρα μεγαλύτερη από την προηγούμενη γενιά LPG Sandero και 50 λίτρων για το ρεζερβουάρ βενζίνης. Με το Dacia, το LPG συνδυάζει οδηγική ικανότητα και άνεση με χαμηλές εκπομπές CO2 και μεγάλη γκάμα οδήγησης.
Όλοι οι κινητήρες, φέρουν σύστημα Stop & Start, το οποίο μπορεί να απενεργοποιηθεί χειροκίνητα μέσω ενός κουμπιού στο κέντρο του ταμπλό.
Τα μοντέλα θα λανσαριστούν προς το τέλος της χρονιάς.