Τα πάντα για τα νέα Peugeot 3008 & 5008 Hybrid: Πότε έρχονται στην Ελλάδα
Η Peugeot παρουσιάζει τις νέες υβριδικές εκδόσεις των 3008 και 5008 με 136 ίππους, 15% χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων.
Η Peugeot προχωρά προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό της, παρουσιάζοντας το πρώτο mild hybrid σύστημα κίνησης για τα μοντέλα της. Πρόκειται για το νέο σύστημα HYBRID που σχεδίασε η Stellantis, το οποίο θα προσφέρεται αρχικά στα SUV Peugeot 3008 και 5008 και στη συνέχεια θα είναι διαθέσιμο και σε άλλα μοντέλα.
Το σύστημα PEUGEOT 48V HYBRID αποτελείται από έναν νέας γενιάς turbo βενζινοκινητήρα 1.2 PureTech 136 ίππων, που συνδυάζεται με ένα νέο 6τάχυτο ηλεκτρικό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, έναν ηλεκτροκινητήρα και μια μπαταρία που επαναφορτίζεται κατά την οδήγηση. Τα οφέλη της συγκεκριμένης τεχνολογίας είναι η επιπλέον ροπή στις χαμηλές στροφές, η μείωση έως και 15% της κατανάλωσης καυσίμου και οι χαμηλότερες εκπομπές CO2 (από 126 g/km στο 3008 και από 128 g/km στο 5008).
Σύμφωνα με τον Γάλλο κατασκευαστή, στην οδήγηση σε αστικό κύκλο, ένα C-SUV εξοπλισμένο με το σύστημα HYBRID μπορεί να λειτουργεί περισσότερο από το 50% του χρόνου του ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο, με μηδενικές εκπομπές.
Ο νέος υβριδικός κινητήρας αντικαθιστά τον 1.2 PureTech 130 EAT8 στη γκάμα των 3008 και 5008, και σύντομα θα είναι διαθέσιμος και σε άλλα μοντέλα της γκάμας της Peugeot, όπως στα 208, 2008, 308, 308 SW και 408.
Τα νέα Peugeot 3008 και 5008 HYBRID θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Σοσό στη Γαλλία, και η πώλησή τους στην Ευρώπη προγραμματίζεται να ξεκινήσει το δεύτερο τρίμηνο του 2023. Στην Ελλάδα αναμένονται το φινόπωρο.
Το σύστημα PEUGEOT 48V HYBRID
Όλα τα μέρη που απαρτίζουν το νέο ήπιο υβριδικό σύστημα (mild hybrid) βρίσκονται κάτω από το καπό του αυτοκινήτου, εκτός από την μπαταρία των 48 Volt η οποία είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού. Ας δούμε τα επιμέρους στοιχεία του συστήματος PEUGEOT 48V HYBRID.
Βενζινοκινητήρας 1.2 PureTech
Πρόκειται για τον νέας γενιάς turbo βενζινοκινητήρα PureTech που έχει εξελιχθεί αποκλειστικά με στόχο την πλήρη ενσωμάτωση στο υβριδικό σύστημα κίνησης.
Τα βασικά του χαρακτηριστικά έχουν ως εξής:
- 3κύλινδρος, χωρητικότητας 1.199 κ.εκ.,
- Μέγιστη ισχύς 136 ίπποι (100kW) στις 5.500 σ.α.λ.,
- Μέγιστη ροπή 230Nm στις 1.750 σ.α.λ.,
- Υπερσυμπιεστής μεταβλητής γεωμετρίας για βελτιωμένη απόκριση του κινητήρα,
- Καδένα χρονισμού αντί για ιμάντας (χαμηλότερα κόστη συντήρησης),
- Λειτουργία βάσει του κύκλου του Miller, για μεγαλύτερη αποδοτικότητα στην καύση,
- Πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 6.e.
Αυτόματο κιβώτιο e-DCS6
Το PEUGEOT 48V Hybrid διαθέτει ένα νέο εξηλεκτρισμένο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 ταχυτήτων, συνεχούς ροπής, ειδικά σχεδιασμένο για υβριδικά συστήματα κίνησης. Στη μονάδα του κιβωτίου περιλαμβάνεται επίσης ο ηλεκτροκινητήρας, αλλά και η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου (ECU). Με αυτό τον τρόπο βελτιστοποιούνται οι διαστάσεις και το βάρος του αυτοκινήτου.
Ηλεκτροκινητήρας 21 kW
Ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη, ενσωματώνεται στο κιβώτιο και αποδίδει μέγιστη ισχύ 28 ίππων (21 kW) και ροπή 55 Nm. Δίνει στο αυτοκίνητο τη δυνατότητα να κινείται 100% ηλεκτρικά όταν οι απαιτήσεις ροπής είναι χαμηλές, και βοηθά τον κινητήρα εσωτερικής καύσεως περιορίζοντας την κατανάλωσή του.
Κατά την επιβράδυνση, ο κινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια για την επαναφόρτιση της μπαταρίας 48V του υβριδικού συστήματος. Παρέχει επίσης την ισχύ για την κύρια εκκίνηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης με τη βοήθεια ενός ιμάντα για τη μίζα, ο οποίος εξασφαλίζει γρήγορες και απροβλημάτιστες εκκινήσεις.
48βολτη μπαταρία ιόντων λιθίου
Η μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volt έχει μικτή χωρητικότητα 0,9 kWh (898 Wh) και ωφέλιμη χωρητικότητα 0,43 kWh (432 Wh). Έχει σχεδιαστεί για να διατηρεί το ίδιο επίπεδο απόδοσης καθόλη τη ζωή του αυτοκινήτου, και καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 8ετών ή 160.000 km – όποιο λήξει πρώτο.
Η 48βολτη μπαταρία είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού. Αυτή η διάταξη εξασφαλίζει πολλαπλά οφέλη σε σύγκριση με την τοποθέτηση κάτω από το πίσω κάθισμα και σημαίνει ότι:
- όλοι οι εσωτερικοί χώροι παραμένουν ανεπηρέαστοι,
- διατηρείται αμετάβλητος ο χώρος των αποσκευών,
- έχουν βελτιστοποιηθεί οι απώλειες ενέργειας λόγω του μήκους των καλωδιώσεων,
- διατηρείται το επίπεδο οδηγικής ευχαρίστησης, χάρη στην ιδανική κατανομή του βάρους (η μπαταρία βρίσκεται στο κέντρο του αυτοκινήτου).
Δύο ηλεκτρικά δίκτυα
Τα υβριδικά 3008 και 5008 ενσωματώνουν δύο ηλεκτρικά δίκτυα. Ένα δίκτυο χαμηλής τάσης 12V για την τροφοδοσία του εξοπλισμού του αυτοκινήτου, και ένα δίκτυο υψηλής τάσης 48V για την τροφοδοσία του υβριδικού συστήματος. Η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται αποκλειστικά από τον ηλεκτροκινητήρα των 48V. Ένας μετατροπέας τάσης συνεχούς ρεύματος (DC) χρησιμοποιείται για τη μεταφορά της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας στο δίκτυο 12V του αυτοκινήτου.
Πληροφόρηση κατά την οδήγηση
Τα μοντέλα Peugeot που είναι εξοπλισμένα με τον νέο σύστημα κίνησης HYBRID διαθέτουν συγκεκριμένη οθόνη στο ταμπλό i-Cockpit. Η ψηφιακή οθόνη εμφανίζει πληροφορίες για την 100% ηλεκτρική οδήγηση (ταχύμετρο σε μπλε χρώμα), τη ροή ενέργειας στο σύστημα, το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, την κατάσταση λειτουργίας της μέσω ενός μετρητή ισχύος (Charge, Eco, Power), και το ποσοστό της απόστασης που διανύθηκε με ηλεκτροκίνηση, οποιαδήποτε στιγμή ή στο τέλος του ταξιδιού.
Τα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, έχουν τη δυνατότητα της αυτόματης ενεργοποίησης:
- Στην καθημερινή οδήγηση, ο κινητήρας εσωτερικής καύσεως και ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργούν μαζί ή μεμονωμένα, ώστε να βελτιστοποιήσουν την κατανάλωση ενεργείας.
- Στη φάση των έντονων επιταχύνσεων, ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει επιπλέον ροπή στον βενζινοκινητήρα, στις χαμηλές στροφές.
- Στη φάση της επιβράδυνσης, ο βενζινοκινητήρας απενεργοποιείται και ο ηλεκτροκινητήρας μετατρέπεται σε γεννήτρια, επαναφορτίζοντας τη μπαταρία των 48V.
- Το αυτοκίνητο κινείται αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα, στην πόλη με χαμηλή ταχύτητα και σε μικρές αποστάσεις ή όταν ο οδηγός κάνει μανούβρες στάθμευσης. Σε αυτές τις περιπτώσεις οι εκπεμπόμενοι ρύποι είναι μηδενικοί.
Τέλος, τα υβριδικά μοντέλα θα είναι εξοπλισμένα με σύστημα AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System) το οποίο εκπέμπει έναν ήχο στο περιβάλλον, σε ταχύτητες έως και 30 km/h, για να προειδοποιεί τους πεζούς και τους ποδηλάτες ότι το όχημα πλησιάζει.
Τα οφέλη σε οικονομία
Το νέο 48βολτο υβριδικό σύστημα προσφέρει έως και 15% μικρότερη κατανάλωση και εκπομπές CO2 από 126 g/km για το 3008 και 128 g/km για το 5008. Σε σύγκριση με έναν μη εξηλεκτρισμένο βενζινοκινητήρα με παρόμοια χαρακτηριστικά, ο κινητήρας HYBRID προσφέρει μέση εξοικονόμηση καυσίμου, περίπου:
- 1 λίτρο ανά 100 km κατά μέσο όρο, σε σύγκριση με ένα SUV του segment C (WLTP συνδυασμένος κύκλος),
- 2,5 lt/100 km κυρίως στην πόλη,
- 0,7 lt/100 km στον αυτοκινητόδρομο,
- αμετάβλητη κατανάλωση σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας.
Αυτές οι τιμές μεταφράζονται σε μέση μείωση των εκπομπών του CO2 κατά 20 g/km (βάσει συνδυασμένου κύκλου WLTP) στα 3008 και 5008.
Μόλις το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας το επιτρέψει, το σύστημα HYBRID δίνει τη δυνατότητα στο αυτοκίνητο να πάρει μπροστά, να κάνει μανούβρες (στο παρκάρισμα π.χ.) και να κινείται με χαμηλή ταχύτητα σε μποτιλιάρισμα, ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο.
Κατά την οδήγηση σε αστικό κύκλο, τα PEUGEOT 3008 και 5008 HYBRID μπορούν να οδηγηθούν σε πάνω από το 50% του χρόνου τους με πρόγραμμα 100% ηλεκτροκίνησης, μηδενικών ρύπων.
Σε υψηλότερες ταχύτητες (έως 145 km/h), ο κινητήρας εσωτερικής καύσεως σταματά μόλις ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι και το αυτοκίνητο κινείται με σταθερή ταχύτητα, ή όταν επιβραδύνει.
Όταν ο οδηγός καλείται να πάρει τον έλεγχο, σε χαμηλή ταχύτητα, ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει πρόσθετη ροπή με μια στιγμιαία ώθηση που αντισταθμίζει την υστέρηση του turbo. Με αυτό τον τρόπο αποφεύγονται τα κατεβάσματα, και εξασφαλίζεται περισσότερη οδηγική άνεση και δυναμισμός. Και όταν ο οδηγός πατήσει βαθιά το γκάζι, ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει 9 kW επιπλέον ισχύ (περίπου 12 ίππους).