Τα Top5 βενζινοκίνητα και οικονομικά B-SUV που δοκιμάσαμε πρόσφατα
Αμιγώς θερμικά είτε υβριδικά, δικίνητα ή τετρακίνητα, πιο σπορτίφ ή πιο off-road, τα 5 παρακάτω B-SUV ξεχώρισαν ανάμεσα στις δοκιμές του S24 AUTO τους τελευταίους μήνες.
Όσο περισσότερο εξαπλώνεται η σιλουέτα των B-SUV, όσο τα “υπερυψωμένα supermini” κερδίζουν όλο και πιο πολύ το ρόλο του μοναδικού αυτοκινήτου μιας νεαρής ευρωπαϊκής οικογένειας, τόσο περισσότερος πλουραλισμός θα υπάρχει από τους κατασκευαστές στις προτάσεις τους στην πλημμυρίδα της κατηγορίας.
Στα 5 B-SUV που ξεχωρίσαμε από τις δοκιμές μας των τελευταίων μηνών, για παράδειγμα, υπάρχουν πολλές και διαφορετικές προδιαγραφές: πιο SUV/Off-road ή πιο σπορτίφ σιλουέτες, δικίνητες ή τετρακίνητες εκδόσεις, αμιγώς θερμικές ή ήπια υβριδικές, και πολλά άλλα. Ας δούμε λοιπόν, πέντε πολύ αξιόλογους εκπροσώπους της κατηγορίας, με βενζινοκινητήρες και έμφαση στην οικονομία:
Hyundai Kona 1.0 120 PS 6MT 48V
- Κινητήρας: 1.0 βενζίνης
- Ισχύς: 120 hp
- Κατανάλωση (WLTP): 5,9 lt/100km
- Μήκος: 4,350 μέτρα
- Τιμή: Από 25.290 ευρώ
Το φετινό “Αυτοκινήτο της Χρονιάς για την Ελλάδα” βρίσκεται στην καρδιά του καταναλωτικού ενδιαφέροντος. Το νέο Kona, με την “εξωγήινη” εμφάνιση, είναι ευρύχωρο και πλήρως εξοπλισμένο με όλα όσα μπορεί να ζητήσει ο αγοραστής SUV μοντέλου σήμερα, και δελεάζει με τον χιλιάρη turbo κινητήρα του και την οικονομία που υπόσχεται με το mild υβριδικό του σύστημα.
Διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή του Hyundai Kona 1.0 120 PS 6MT 48V
Jeep Avenger 1.2 100ps
- Κινητήρας: Τετρακύλινδρος 1.2 βενζίνης
- Ισχύς: 100 hp
- Κατανάλωση (WLTP): 6,1 lt/100km
- Μήκος: 4,084 m
- Τιμή: Από 23.990 ευρώ (Longitude)
Το μικρότερο SUV της Jeep στη βασική του εκδοχή με κινητήρα 1,2 λίτρων και 100 ίππους μετατρέπει την εταιρεία του ομίλου Stellantis σε κραταιά δύναμη σε όλες τις κατηγορίες των SUV. Μετά την ηλεκτρική του έκδοση, τώρα η βενζινοκίνητη εκδοχή του Avenger έχει όλα όσα χρειάζεται για να αποτελέσει μια από τις καλύτερες επιλογές στα B-SUV. Οι χώροι είναι πολύ καλοί για τα δεδομένα των διαστάσεων και ο τρικύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας των 1,2 λίτρων διατηρεί την κατανάλωση σε χαμηλά επίπεδα.
Διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή του Jeep Avenger 1.2 100ps
Volkswagen Taigo 1.5 TSI ACT 150 PS DSG
- Κινητήρας: Τετρακύλινδρος 1.5 βενζίνης
- Ισχύς: 150 hp
- Κατανάλωση (WLTP): 6,4 lt.100km
- Μήκος: 4,271 m
- Τιμή: Από 30.250 ευρώ
Το εναλλακτικό Taigo να δίνει “πάτημα” σε όσους θέλουν οπωσδήποτε σπορ διάθεση στο αυτοκίνητο τους - έστω και στην εμφάνιση, με την coupe σιλουέτα του αμαξώματος. Το Taigo “χτίστηκε” στη βάση το πολύ πετυχημένου T-Cross, και διαθέτει τον 1.0 TSI και τον τετρακύλινδρο των 1,5 λίτρων, που αποδίδει 150 ίππους και δοκιμάζουμε εδώ, καθιστόντας το Taigo ικανό για κάθε αποστολή, με πολύ καλά χαρακτηριστικά οικονομίας.
Διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή του Volkswagen Taigo 1.5 TSI ACT 150 PS DSG
Suzuki Vitara 1.5 Strong Hybrid
- Κινητήρας: Τετρακύλινδρος 1.5 βενζίνης 102 hp / 138 Nm
- Ηλεκτροκινητήρας: 33 hp / 60 Nm
- Συνδυαστική ισχύς: 116 hp
- Κατανάλωση (WLTP): 5,8 lt/100 km
- Μήκος: 4,175 m
- Τιμή: Από 25.630 ευρώ (2WD) / Από 28.430 ευρώ (AllGrip)
Στην πλήρως υβριδική του γενιά, το διαχρονικό SUV Suzuki Vitara δεν έχει την παραμικρή αστοχία στον όλο ιστό που το καθιστά κλασσική αξία στα SUV - ιστό που εξυφαίνεται από τις μηχανικές του επιλογές, την αξιοπιστία, την παράδοση στην τετρακίνηση και την εξαίρετη σχέση αξίας-τιμής. Το οδηγήσαμε τόσο στη δικίνητη όσο και στην 4x4 (AllGrip) εκδοχή του με τον οικονομικό κινητήρα βενζίνης 1.5 Dualjet και το strong hybrid σύστημα υποβοήθησης, που μαζί κρατούν τη μέση κατανάλωση πολύ κοντά στα 6,0 lt/100km.
Διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή του Suzuki Vitara 1.5 Strong Hybrid
Toyota Yaris Cross Hybrid
- Κινητήρας: Βενζίνης 1.5 & Ηλεκτροκινητήρας 580V
- Ισχύς: 116 hp
- Κατανάλωση (WLTP): 4,4 lt/100 km
- Μήκος: 4,180 m
- Τιμή: από 23.230 €
Πάνε δύο χρόνια από τότε που το Yaris Cross άνοιξε τις πύλες των B-SUV για την Toyota, και έκτοτε δεν έχει χάσει τίποτα από τα πολλαπλά του ταλέντα που το κάνουν ένα από τα σύγχρονα αυτοκινητικά σημεία αναφοράς. Ειδικά τη μειωμένη κατανάλωση του αυτοφορτιζόμενου υβριδικού του συστήματος, μαζί με τον ισχυρό σχεδιαστικό του χαρακτήρα, το αυξημένο ύψος από το έδαφος, το πλήρως ψηφιοποιημένο εσωτερικό και ακόμα και με τετρακίνητες εκδόσεις για το χώμα.
Διαβάστε εδώ την αναλυτική δοκιμή του Toyota Yaris Cross Hybrid