Tα υβριδικά van είναι ιδανικά για τις ευρωπαϊκές πόλεις
Ερευνα αποκαλύπτει τις προοπτικές που ανοίγονται για την περεταίρω βελτίωση της ποιότητας του αέρα στις πόλεις.
Πανευρωπαϊκά, το ζητούμενο είναι η ατμοσφαιρική ρύπανση. Στο Λονδίνο, τρεις μήνες μετά την καθιέρωση του πράσινου δακτυλίου (Ultra-Low Emissions Zone), τα αποτελέσματα μιας δοκιμής που πραγματοποιήθηκε επί ένα χρόνο στη βρετανική πρωτεύουσα, δείχνουν ότι τα plug-in υβριδικά επαγγελματικά οχήματα μπορούν να αποτελέσουν την πιο πρακτική και άμεσα διαθέσιμη επιλογή για επιχειρήσεις που έχουν ως στόχο τη συμμόρφωσή τους με τους ολοένα και πιο αυστηρούς στόχους μείωσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στις πόλεις.
Στη δοκιμή - για την οποία διατέθηκαν 4,7 εκατομμύρια λίρες από το Advanced Propulsion Centre που χρηματοδοτεί η βρετανική κυβέρνηση - συμμετείχαν είκοσι Ford Transit Custom Plug-In Hybrid van, τα οποία κάλυψαν 240.000 χλμ. σε διάστημα 12 μηνών. Στη δοκιμή το ζητούμενο ήταν το κατά πόσον οι επιχειρήσεις μπορούν να διεκπεραιώσουν τις συνήθεις καθημερινές δραστηριότητες των πετρελαιοκίνητων οχημάτων τους, μεγιστοποιώντας παράλληλα τη χρήση της αμιγούς ηλεκτροκίνησης που - ως γνωστόν - παράγει μηδενικούς ρύπους.
Οι συμμετέχουσες εταιρείες - Addison Lee Group, Autoglass, British Gas, Clancy Plant, DPD, Heathrow Airport, Interserve, Mears Group, the Metropolitan Police, Morrison Utility Services, RNLI, Royal Mail, Speedy Hire, Sky, Transport for London και Vodafone - αποτέλεσαν ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα επιχειρήσεων που εδρεύουν στην πόλη εντάσσοντας τα Ford Transit Custom Plug-In Hybrid van στις καθημερινές τους δραστηριότητες.
Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, το 75% της χιλιομετρικής κάλυψης του στόλου στο Κεντρικό Λονδίνο και το 49% στην περιοχή του Μείζονος Λονδίνου πραγματοποιήθηκε με τη χρήση αμιγούς ηλεκτροκίνησης. Τα αποτελέσματα της δοκιμής υπογραμμίζουν ότι ακόμα και χωρίς ολοκληρωμένο δίκτυο φόρτισης, τα υβριδικά van μπορούν να μειώσουν δραστικά τις εκπομπές ρύπων στα κέντρα των πόλεων αξιοποιώντας την ευελιξία που προσφέρουν οι range extender βενζινοκινητήρες, οι οποίοι εξασφαλίζουν την απαραίτητη αυτονομία για την ολοκλήρωση μεγαλύτερων αποστάσεων, εφόσον είναι απαραίτητο.
Τα επαγγελματικά οχήματα στο Λονδίνο, εκτελούν 280.000 διαδρομές κατά τη διάρκεια μιας τυπικής εργάσιμης ημέρας, διανύοντας συνολικά 13 εκατομμύρια χιλιόμετρα - και ο αριθμός αυτός αυξάνεται διαρκώς. Τα van αντιπροσωπεύουν το 75% της μέγιστης κυκλοφορίας οχημάτων οδικών μεταφορών, με πάνω από 7.000 οχήματα την ώρα να κινούνται σε ώρες αιχμής μόνο στο Κεντρικό Λονδίνο. Παρόμοια εικόνα παρατηρείται και σε άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις, γεγονός που οφείλεται εν μέρει στη ραγδαία άνοδο των online αγορών. Συνεπώς, οι αρχές των πόλεων σε όλη την Ευρώπη θεσπίζουν όλο και αυστηρότερες προδιαγραφές στις εκπομπές ρύπων, κάτι που αυξάνει την πίεση στις επιχειρήσεις προκειμένου να βρουν πιο βιώσιμες και πρακτικές λύσεις για τις μετακινήσεις των οχημάτων τους.
Η Ford έχει ήδη ενσωματώσει πολλά από τα ευρήματα των δοκιμών αυτών στα πρωτότυπα οχήματά της με στόχο τη βελτιστοποίηση της έκδοσης παραγωγής του Transit Custom Plug-In Hybrid που θα αρχίσει να πωλείται στα τέλη του 2019. Ανάμεσα στις βελτιώσεις αυτές περιλαμβάνονται η αυξημένη απόδοση του ηλεκτροκινητήρα, τα νέα προγράμματα λειτουργίας και οι διαφορετικές ενδείξεις που καθοδηγούν τους οδηγούς ώστε να πετύχουν τη μέγιστη δυνατή ανάκτηση ηλεκτρικής ενέργειας.
Περαιτέρω δοκιμές σε Κολωνία και Βαλένθια θα προσφέρουν δεδομένα από διαφορετικές αγορές, πόλεις και τύπους πελατών, περιλαμβάνοντας ένα μίγμα οχημάτων που θα αποτελείται από μοντέλα, όπως το Transit Custom Plug-In Hybrid van και το όχημα μεταφοράς προσωπικού, Tourneo Custom Plug-In Hybrid. Τα δύο αυτά μοντέλα είναι τα πρώτα στις κατηγορίες τους που θα προσφέρουν plug-in υβριδική τεχνολογία, καθώς και στάνταρ εγγύηση μπαταρίας διάρκειας οκτώ ετών.
Τα νέα οχήματα στοχεύουν στην επίτευξη αυτονομίας 50 χλμ. με κίνηση με μηδενικούς ρύπους. χρησιμοποιώντας ως range extender έναν βενζινοκινητήρα 1.0 EcoBoost. Με τον τρόπο αυτό, η συνολική αυτονομία θα φτάνει τα 500 χλμ. περιορίζοντας έτσι το άγχος των οδηγών. Μία συμπαγής μπαταρία που τοποθετείται κάτω από το δάπεδο του οχήματος, είναι σε θέση να φορτίζεται μέσω μιας στάνταρ παροχής 230-volt, με τη σχεδίασή της να μην περιορίζει την ευρυχωρία της καμπίνας ή το χώρο φόρτωσης.
Η Ford πρόσφατα ανακοίνωσε ότι ένα νέο, πλήρως ηλεκτρικό Ford Transit θα πλαισιώσει την γκάμα των ηλεκτροκίνητων επαγγελματικών οχημάτων της στην Ευρώπη το 2021. Σχεδιασμένο για να προσφέρει κίνηση αποκλειστικά με τη βοήθεια ηλεκτροκινητήρα, το νέο αυτό van θα συμβάλλει στην κατεύθυνση δημιουργίας καθαρότερων και πιο αθόρυβων πόλεων εξασφαλίζοντας συγχρόνως μειωμένα λειτουργικά κόστη για τις επιχειρήσεις και τους διαχειριστές στόλων.**
Η Ford είναι η No. 1 εταιρεία επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρώπη με τις πωλήσεις της οικογένειας Transit να εμφανίζονται αυξημένες κατά 11,8% το πρώτο τρίμηνο του 2019 συγκριτικά με την ίδια περσινή περίοδο, αγγίζοντας σε συνολικό αριθμό τις 81.700 μονάδες…