Θα Tarraco-υνήσει στην αγορά
Το νέο SEAT Tarraco ολοκληρώνει τη μεγαλύτερη "επιθετική" προϊοντική πολιτική της ισπανικής μάρκας.
Η απίστευτη δυναμική που παρουσιάζει η κατηγορία των SUV αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια, έχει οδηγήσει σχεδόν όλες τις μάρκες να έχουν τουλάχιστον έναν εκπρόσωπο σε αυτή τη κατηγορία.
Μάλιστα, υπολογίζεται ότι μέχρι το 2025, οι πωλήσεις των SUV θα είναι κατά 40% αυξημένες, εξαιτίας του γεγονότος ότι υπάρχει σαφής μεταστροφή του αγοραστικού κοινού προς αυτήν την κατηγορία, «εξαφανίζοντας» σχεδόν τα πολυμορφικά και τα μεγάλα σεντάν.
Η Seat, δείχνει ευεργετημένη όντας, μέλος του VW Group, κι αυτό επειδή εκμεταλλεύεται στο έπακρο όλες τις αρετές, σε πλατφόρμες και μηχανικά μέρη. Χάρη σε αυτές τις δυνατότητες, η Seat έχει καταφέρει τεράστια αύξηση πωλήσεων τα τελευταία χρόνια (+13,7% το 10μηνο του 2018 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017), ακριβώς επειδή διεύρυνε το χαρτοφυλάκιο των μοντέλων της.
Πλέον, δεν είναι το Ibiza και το Leon που «τραβούν» τη μάρκα εμπορικά. Είναι και το Arona, το μικρό SUV που βασίζεται στο πάτωμα του Ibiza, αλλά και το λίγο μεγαλύτερο Ateca. Αμφότερα τα μοντέλα γνωρίζουν μεγάλη επιτυχία στην αγορά και έρχεται τώρα να ολοκληρωθεί αυτή η… επιθετική τριπλέτα των μοντέλων SUV, με το μεγαλύτερο των δύο προηγουμένων, Tarraco (πήρε το όνομά του από την ισπανική πόλη Tarragona), καλύπτοντας, πλέον, το 80% όλων των κατηγοριών οχημάτων στην Ευρώπη.
Στη Βαρκελώνη, είχα την ευκαιρία να περιεργαστώ το νέο μοντέλο και να το οδηγήσω για περίπου 2050 χιλιόμετρα, παίρνοντας μια γερή γεύση, ενόψει και την άφιξής του στην Ελλάδα, τον Μάρτιο του 2019.
Αναμφίβολα, σχεδιαστικά διαφέρει μπροστά από τα Arona και Ateca, όμως αναγνωρίζεται ως SEAT, σχεδιασμένο στο εργοστάσιο του Martorell (Βαρκελώνη) και κατασκευασμένο στο Wolfsburg (Γερμανία).
Μεγάλο σε διαστάσεις, διαθέσιμο σε 5θέσια αλλά και 7θέσια διάταξη, έχει μήκος 4,735 μ., πλάτος 1,839 μ. και ύψος 1,658 μ., δημιουργώντας ένα τεράστιο εσωτερικό χώρο (2,79 μ. μεταξόνιο) και ένα επιβλητικό εξωτερικό. Μπροστά, ξεχωρίζει η προεξέχουσα κυψελοειδής μάσκα και οι επιβλητικοί προβολείς Full LED, τριγωνικής σχεδίασης. Στο πίσω μέρος, η έμφαση δίνεται στον χώρο φόρτωσης, όπου το χαμηλό ύψος και το μεγάλο πλάτος εκφράζουν την πρακτικότητα ενός SUV. Φέρει φώτα LED από άκρη σε άκρη, προστατευτική ποδιά και αεροτομή ψηλά, ενώ η πόρτα του χώρου αποσκευών κλείνει πατώντας διακόπτη.
Στο εσωτερικό, πέραν της άνεσης με τους απίστευτους χώρους, όλα βρίσκονται σε οριζόντια διάταξη και την κονσόλα να τείνει προς τον οδηγό. Στο ταμπλό δεσπόζει η οθόνη αφής 8 ιντσών, με ενσωματωμένη τεχνολογία SEAT Full Link που επιτρέπει στους χρήστες να επωφεληθούν από τη μέγιστη συνδεσιμότητα μεταξύ smartphone και οχήματος, με ενσωματωμένη εφαρμογή Android Auto και Apple CarPlay, ενώ το Digital Cockpit με οθόνη 10.25 ιντσών, απλοποιεί την παροχή πληροφοριών στον οδηγό.
Κι επειδή ζούμε στην εποχή της συνδεσιμότητας, το SEAT DriveApp παρέχει στους χρήστες εξατομικευμένες επιλογές για να απολαμβάνουν λειτουργίες, όπως καταγραφή διαδρομών, έλεγχος κατάστασης αυτοκινήτου ή αναγνώριση τραγουδιού μέσω Shazam (μόνο για Android Auto), όλες μέσω της οθόνης αφής 8 ιντσών.
Επιπλέον, με το SEAT Tarraco είναι διαθέσιμη η εφαρμογή Amazon Alexa που επιτρέπει στον οδηγό μέσω φωνητικών εντολών να βελτιστοποιεί το χρόνο του μέσα στο αυτοκίνητο: διαχείριση του προσωπικού του χρονοδιαγράμματος, εύρεση τραγουδιών, εντοπισμός σημείων προορισμού, ειδήσεις σε πραγματικό χρόνο ή εύρεση του πλησιέστερου έμπορου αυτοκινήτων μεταξύ πολλών άλλων δυνατοτήτων. Το SEAT Media Control with Amazon Alexa app, ενισχύει τη λειτουργικότητα και απλοποιεί την πρόσβαση. Όλοι οι χρήστες το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να πατήσουν το κουμπί ελέγχου στο τιμόνι και να μιλήσουν.
Επίσης, ανάλογα το επίπεδο εξοπλισμό, εφοδιάζεται με BeatsAudio system, που δημιουργεί κρυστάλλινο ήχο στην καμπίνα, ενώ το Connectivity Box επιτρέπει στους χρήστες να συνδέονται και να φορτίζουν ασύρματα τα smartphones τους. Και βέβαια, είναι το πρώτο SEAT που θα διαθέτει λειτουργία ελέγχου με χειρονομίες (όταν είναι εξοπλισμένο με 8’’ Navigation Plus).
Στον δρόμο, δοκίμασα δύο εκδόσεις κινητήρων βενζίνης. Ο 1.5lt TSI με τους 150 ίππους κινεί εξαιρετικά το Tarraco, και παρόλο που ήμασταν δύο στο αυτοκίνητο, θεωρώ ότι και με 5 άτομα τα καταφέρνει καλά (απόβαρο 1.687 κιλά), αλλά με τα 7 άτομα και με αποσκευές θα είναι οριακά, όχι στον αυτοκινητόδρομο, αλλά σε μεγάλα ανηφορικά κομμάτια. Η ροπή του αγγίζει τα 250 Nm μεταξύ 1.500 και 3.500 σ.α.λ., με την τελική ταχύτητα να φθάνει στα 201 χλμ./ώρα. Για όσους θέλουν κάτι παραπάνω σε επιδόσεις και ελκτικές δυνάμεις, υπάρχει και η δίλιτρη έκδοση με τους 190 ίππους, την οποία δοκίμασα στην τετρακίνητη έκδοση 4Drive, σε συνδυασμό με το 7τάχυτο κιβώτιο DSG. Εχει τεράστια ροπή 320Nm, μεταξύ 1.500-4.100 σ.α.λ., επιταχύνει σε 8 δευτ. και φτάνει τελική ταχύτητα 211 χλμ./ώρα.
Αυτή την έκδοση, είχα την ευκαιρία να τη δοκιμάσω σε μια off road διαδρομή. Ανέβηκα ένα ύψωμα 45μοιρών, έχοντας το DSG κιβώτιο στη μηχανική λειτουργία και με πρώτη ταχύτητα στις 2.000 σ.α.λ. και κατέβηκα χωρίς φρένο, με το Hill Descent Control να τα κάνει όλα μόνο του. Στη συνέχεια κινήθηκα σε ανωμαλίες, με τους τροχούς να κρεμούν ψάχνοντας πρόσφυση και έπειτα οδήγησα με πλάγια κλίση περίπου 40 μοιρών, ενώ την πολύ καλή ακαμψία την ένιωσα όταν κινήθηκα σε πλάγιο ανηφορικό και αμέσως κατηφορικό τμήμα.
Κι όλα αυτά, με τον περιστροφικό διακόπτη του συστήματος στην εκτός δρόμου επιλογή, έχοντας επιλογές για αυτοκινητόδρομο, για οικονομική οδήγηση, για σπορ οδήγηση και για χιόνι ή πάγο, με την απόκριση του γκαζιού και των ηλεκτρονικών συστημάτων να μεταβάλλονται.
Πάντως, το Tarraco εφοδιάζεται και με κινητήρα πετρελαίου 2.0 lt TDI, σε δύο ιπποδυνάμεις, 150 (προσθιοκίνητο με κιβώτιο 6 ταχυτήτων & 4Drive με 7τάχυτο κιβώτιο DSG) και 190hp (4Drive με 7τάχυτο κιβώτιο DSG). Χαρακτηρίζονται από υψηλή ροπή (350 και 400Nm αντίστοιχα) κι έχουν καλή επιτάχυνση (9,8 και 8 δευτ. τα 0-100 χλμ./ώρα).
Πάντως, μέχρι το 2020 θα είναι διαθέσιμο και σε έκδοση Plug-in Hybrid, που φορτίζεται από πρίζα και συνδυάζεται με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Το Tarraco, βασίζεται στην αρχιτεκτονική της πλατφόρμας MQB, του ομίλου VW, έχοντας μπροστά ανεξάρτητο σύστημα ανάρτησης MacPherson με ελατήρια και υδραυλικά αμορτισέρ, ενώ στο πίσω μέρος χρησιμοποιήθηκε σύστημα πολλαπλών συνδέσμων, που περιλαμβάνει επίσης ελατήρια και υδραυλικά αμορτισέρ.
Επίσης, το ύψος την ανάρτησης ρυθμίζεται σε τρία επίπεδα (Normal, Eco, Sport), μέσω του Dynamic Chassis Control (DCC), ενώ το τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση, ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις στην πόλη, που γίνεται πιο άμεσο και στον αυτοκινητόδρομο που σκληραίνει.
Σε επίπεδο ασφάλειας, φέρει όλα τα τελευταία συστήματα, Front Assist με ανίχνευση ποδηλάτου, Lane Assist και Emergency Call, στάνταρ, ενώ το Adaptive Cruise Control είναι στάνταρ στην έκδοση Tarraco Xcellence.
Παράλληλα, τα συστήματα υποβοήθησης, κάνουν την οδήγηση πιο άνετη και ασφαλή. Διαθέτει Emergency Assist, Blind Spot Detection και Exit Assist, Traffic Sign Recognition, Traffic Jam Assist και Light Assist ως προαιρετικά.
Σε ανώτερο επίπεδο, το Tarraco περιλαμβάνει επίσης Pre-crash Assist και Rollover Detection, αλλά και τα συστήματα άνεσης: Park Assist, Electric Tailgate με Virtual Pedal καιTop View camera system, ώστε το νέο SEAT Tarraco να στέκεται πάνω από τους ανταγωνιστές του στην κατηγορία των μεγάλων SUVs.
Καταλήγοντας, με τον ανταγωνισμό να είναι σκληρό, το Seat Tarraco στέκεται με αξιοπρέπεια απέναντι και σε premium SUV, είναι καλόγουστο σχεδιαστικά, απίστευτα άνετο στην καμπίνα, φέρει τεχνολογίες αιχμής σε ενημέρωση, ψυχαγωγία και ασφάλεια και από όσο γνωρίζουμε θα έρθει σε άκρως ανταγωνιστική τιμή.