Θρυλικά μοντέλα στο Μιλάνο
Απαστράπτουσα η Maserati στην Autoclassica που διεξήχθη στο Μιλάνο.
Η φίρμα από την Μόντενα συγκέντρωσε τα περισσότερα βλέμματα στην έκθεση κλασικών αυτοκινήτων “AutoClassica 2017” που διεξήχθη στο Μιλάνο.
Ανάμεσα στα εκθέματα της έκθεσης, αυτά που “τράβηξαν” το μεγαλύτερο ενδιαφέρον σε επισκέπτες και φωτογράφους ήταν τρία ιστορικά μοντέλα της Maserati, όπως η A6GCS-53, η 3500 GT και η Bora. Το πρώτο μοντέλο αποτέλεσε την εξέλιξη της A6G.CS και εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο Σαλόνι του Τορίνο το 1954. Σχεδιασμένη από την Carrozzeria Pininfarina, αποδείχθηκε για τους σχεδιαστές μια πολύ σημαντική πηγή έμπνευσης.
Διότι τα πρωτοποριακά σχεδιαστικά της στοιχεία είχαν ένα ατέλειωτο καπό και την καμπίνα των επιβατών τοποθετημένη σχεδόν πάνω στους πίσω τροχούς. Κατασκευασμένη σε μόλις τέσσερα μοντέλα, ακόμη και σήμερα δεν έχει χάσει καθόλου από τη γοητεία της, καθώς εξακολουθεί να σαγηνεύει με τα στρογγυλά εμπρός φωτιστικά της σώματα, τη μεγάλη μάσκα πάνω στην οποία δεσπόζει η τρίαινα της Maserati και τα καμπυλωτά φτερά της.
Η 3500 GT του 1957, αποτέλεσε το πρώτο αυτοκίνητο «ευρείας» παραγωγής της εταιρείας. Ο κινητήρας της, προερχόμενος από την αγωνιστική Tipo S, είχε χωρητικότητα 3.485 κ.εκ. και απέδιδε 220 ίππους. Το 1960, η Carrozeria Vignale παρουσίασε μια ανοιχτή έκδοση με κοντύτερο πλαίσιο.
Από το 1961, διάφορες προαιρετικές επιλογές όπως τα δισκόφρενα εμπρός, το μπλοκέ διαφορικό και το 5τάχυτο κιβώτιο της ZF προστέθηκαν στο βασικό εξοπλισμό. Συνολικά κατασκευάστηκαν 2.226 3500 GT, με αμαξώματα από τους μεγαλύτερους Ιταλούς καροσερίστες.
Τέλος η Bora ήταν το πρώτο μοντέλο που σχεδιάστηκε από το ατελιέ τηςItaldesign, υπό τις οδηγίες του διάσημου Τζορτζέτο Τζιουτζάρο. Διέθετε έναν V8 κινητήρα 4.7 lt απόδοσης 310 ίππων με σαφείς καταβολές από τους αγώνες, φτιαγμένος εξ ολοκλήρου απόαλουμίνιο. Αργότερα αντικαταστάθηκε από έναν 4.9 lt που απέδιδε 330 ίππους…