Θρύλος με πολλά πρόσωπα το Ford Fiesta
Το Ford Fiesta βασίζει τις τέσσερις παραλλαγές του στο ίσως πιο φίνο και κομψό σχέδιο που είχε ποτέ.
Τέσσερις διαφορετικές παραλλαγές προσωπικότητας -το πλούσιο Fiesta Titanium, το σπορ Fiesta ST-Line, το πολυτελές Fiesta Vignale και το περιπετειώδες Fiesta Active- εμφανίζει τώρα, στην έβδομη γενιά του, ένα από τα σημαντικότερα μικρά αυτοκίνητα των τεσσάρων περασμένων δεκαετιών: το, γεννημένο το 1976, Ford Fiesta.
Διαχρονικό σύμβολο του "μπλε οβάλ", το Fiesta βασίζει τις τέσσερις παραλλαγές του στο ίσως πιο φίνο και κομψό σχέδιο που είχε ποτέ, παραλλάσσοντας ακόμα και το σχέδιο, τη γρίλια και σημαντικά μηχανικά μέρη για καθεμία από τις τέσσερις προσωπικότητές του. Η Titanium είναι μια καλά εξοπλισμένη και ποιοτική έκδοση, ενώ ένα σκαλί πιο πάνω η Vignale διακρίνεται για τα πολυτελή υλικά του εσωτερικού της - όπως τις δερμάτινες επενδύσεις με ειδικές ραφές.
To Fiesta Active -που αναμένεται το 2018- είναι η Crossover πτυχή με αυξημένο ύψος από έδαφος, ράγες οροφής και περιμετρικά προστατευτικά. Και, τέλος, το Fiesta ST-Line απευθύνεται στους λάτρεις της σπορ οδήγησης, με πιο δυναμικό σχέδιο της γρίλιας και όλου του ρύγχους, μειωμένο κατά 10mm ύψος από το έδαφος, πιο σφιχτή ανάρτηση και σπορ ελαστικά, και αγωνιστικών "γονιδίων" εξοπλισμό του εσωτερικού.
Και οι τέσσερις παραλλαγές του Fiesta, πάντως, ενσωματώνουν τις βασικές αρχές της έβδομης γενιάς: αύξηση των διαστάσεων και των χώρων, πλήρως αναθεωρημένο εσωτερικό, προηγμένη τεχνολογία σε κάθε πτυχή. Στην πρώτη περίπτωση, το νέο Fiesta μεγάλωσε σε μήκος κατά 71mm και σε πλάτος κατά 13mm και οι ώμοι του πίσω πλάτυναν. Ενδεικτικά, οι πίσω επιβάτες έχουν 1,6 εκατοστά παραπάνω για τα γόνατά τους. Η αναθεώρηση του εσωτερικού, άλλωστε, έχει να κάνει και με την απελευθέρωση χώρων.
Η παχιά κεκλιμένη κονσόλα της έκτης γενιάς έδωσε τώρα τη θέση της σε μια επίπεδη, η οποία είναι εν μέρει οδηγοκεντρική και εν μέρει σε απόλυτη αρμονία με τη σύνδεση του smartphone ή του tablet. Μια μεγάλη οθόνη επαφής 8 ιντσών στο κέντρο της κονσόλας, που δίνει τη εντύπωση ότι αιωρείται, μέσω του συστήματος infotainment SYNC 3 είναι συμβατή με Apple CarPlay και Android Auto, και ενεργοποιεί τις εφαρμογές με φωνητικές εντολές. Επιπλέον, είναι συνδεδεμένη με το πρώτο ηχοσύστημα B&O PLAY, για ανώτερη ποιότητα ήχου.
Η άλλη βασική αρχή της 7ης γενιάς, η προηγμένη τεχνολογία, εξαπλώνεται σε πολλούς τομείς. Αρχικά, στους νέους εντυπωσιακούς κινητήρες, ειδικά στον βραβευμένο τρικύλινδρο 1.0 EcoBoost (σε εκδόσεις 100 ή 125 ή 140 ίππων) και στον πετρελαιοκινητήρα 1.5 TDCi ισχύος 125 ίππων, τον πρώτο υψηλής απόδοσης κινητήρα πετρελαίου που τοποθετείται στο Fiesta. Ενδεικτικό είναι ότι όλοι οι κινητήρες του νέου Fiesta καλύπτουν τις προδιαγραφές ρύπων Euro6, ενώ η μέση κατανάλωσή τους ξεκινάει από τα μόλις 3,2 λίτρα/100χλμ. και η εκπομπή CO2 από τα 82 γρ./χλμ!
Η τεχνολογική αιχμή συνεχίζεται και στο αμάξωμα και την ανάρτηση, όπου το έργο του κατά 15% πιο άκαμπτου δαπέδου, της βελτιστοποιημένης ανάρτησης και της αύξησης των μετατροχίων και του μεταξονίου ενισχύουν ακόμα περαιτέρω ηλεκτρονικά συστήματα όπως το Electronic Torque Vectoring Control, που φρενάρει τους εσωτερικούς τροχούς στη στροφή και αυξάνει την πρόσφυση κατά 10 τοις εκατό.
Κι επιπλέον, άλλα 15 συστήματα πρόληψης ατυχήματος (όπως το σύστημα ανίχνευσης πεζών Pedestrian Detection) ή άνεσης (όπως το αυτόματο παρκάρισμα Active Park Assist), που παίρνουν πληροφορίες από αισθητήρες και κάμερες 360 μοιρών και ανιχνεύουν πιθανούς κινδύνους σε βεληνεκές 130 μέτρων.
Όπως όλες οι γενιές του Ford Fiesta, στα 41 χρόνια ζωής του, έτσι και τώρα η έβδομη είναι γνήσιο τέκνο της εποχής της - με την μόνιμη, ωστόσο, σταθερά: την αίσθηση της ψυχαγωγίας στην οδήγηση…