Τι φέρνει ο αναθεωρημένος Κ.Ο.Κ.: Νέα όρια ταχύτητας, αλλαγές στα πρόστιμα
Στόχος στον αναθεωρημένο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είναι οι ποινές να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα κι επικινδυνότητα της κάθε παράβασης.
Τους επόμενους μήνες αναμένεται η ολοκλήρωση της αναθεώρησης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Στόχος είναι οι ποινές να γίνουν πιο δίκαιες και να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα κι επικινδυνότητα της κάθε παράβασης.
Όπως έχει αποκαλύψει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, υλοποιείται ένα εθνικό στρατηγικό σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια, το οποίο περιλαμβάνει τη σκέψη να μειωθεί το όριο ταχύτητας στα 30 km/h στα μεγάλα αστικά κέντρα.
Παράλληλα, είναι πολύ πιθανό να αυξηθεί το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους στα 130 km/h, όπου δεν ισχύει ήδη.
Μια πολύ σημαντική αλλαγή του νέου Κ.Ο.Κ. είναι ότι οι ποινές θα αφορούν κυρίως στον οδηγό κι όχι το όχημα. Θα προβλέπεται για παράδειγμα χρηματικό πρόστιμο, αφαίρεση άδειας οδήγησης και βαθμοί ποινής στο point system αντί για αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας.
Αυτό λύνει ένα μεγάλο πρόβλημα που υπάρχει σήμερα και αφορά στην περίπτωση που κάποιος δανείσει το αυτοκίνητο ή τη μοτοσυκλέτα του σε άλλο οδηγό, ο οποίος παραβαίνει τον Κ.Ο.Κ με συνέπεια την τιμωρία του οχήματος, συνεπώς του ιδιοκτήτη και όχι του παραβάτη οδηγού.
Οι ποινές θα είναι, τέλος, αυστηρότερες για παραβάσεις που μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα όπως για παράδειγμα η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η υπερβολική ταχύτητα, η αντικανονική προσπέραση, ή η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.