Τι νέο φέρνει η καινούργια Mercedes E-Class
Για περισσότερα από 75 χρόνια, η E-Class θέτει τα στάνταρ αποτελώντας το απόλυτο πρότυπο στα πολυτελή sedan και τώρα η Mercedes-Benz, με τη νέα γενιά της ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο εισάγοντας μοναδικές καινοτομίες.
Η νέα E-Class έχει τις αναλογίες ενός κλασικού sedan τριών όγκων της Mercedes-Benz: κοντός μπροστινός πρόβολος με μακρύ καπό κινητήρα και καμπίνα επιβατών, το λεγόμενο greenhouse, αρκετά προς τα πίσω. Αυτή τη σχεδίαση «cab backward» συμπληρώνει αρμονικά ο ιδανικών αναλογιών πίσω πρόβολος. Μια μαύρη επιφάνεια σαν ενιαίο πάνελ συνδέει την επένδυση του ψυγείου με τους προβολείς.
Αυτό το ένθετο σε μαύρο γυαλιστερό θυμίζει οπτικά τα μοντέλα της οικογένειας EQ της Mercedes-Benz. Ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, η τρισδιάστατη επένδυση μπροστά από το ψυγείο του κινητήρα, είναι σύγχρονης ή κλασικής σχεδίασης. Η νέα E-Class διαθέτει προβολείς LED High Performance στον βασικό της εξοπλισμό ενώ προαιρετικά διατίθεται το σύστημα DIGITAL LIGHT.
Όλες οι εκδόσεις προβολέων διακρίνονται για τη χαρακτηριστική τους σχεδίαση τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα. Ως τυπικό χαρακτηριστικό της μάρκας, τα φώτα ημερήσιων διαδρομών έχουν το σχήμα φρυδιού. Από το πλάι αναδεικνύονται οι αρμονικές αναλογίες και η χαρακτηριστική σχεδίαση «cab-backward» με εντυπωσιακό αποτέλεσμα.
Οι επίπεδες λαβές θυρών που είναι γνωστές από τα πολυτελή μοντέλα Mercedes-Benz διατίθενται προαιρετικά. Οι δύο ξεχωριστές χαρακτηριστικές γραμμές στο πλάι τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Στο πίσω μέρος, τα φώτα LED δύο τμημάτων ξεχωρίζουν με νέο περίγραμμα και ειδική σχεδίαση: το μοτίβο αστεριών και στις δύο μονάδες φώτων συνθέτει μια ξεχωριστή σχεδίαση τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα.
Στο εσωτερικό, ο πίνακας οργάνων είναι η επιτομή της ψηφιακής εμπειρίας στο εσωτερικό. Εάν η E-Class διαθέτει την προαιρετική οθόνη συνοδηγού, η μεγάλη γυάλινη επιφάνεια της MBUX Superscreen επεκτείνεται έως την κεντρική οθόνη. Οπτικά αποκομμένη από αυτή ξεχωρίζει η οθόνη υψηλής ανάλυσης του οδηγού που βρίσκεται στο οπτικό του πεδίο.
Τα βασικά εικονίδια στην κεντρική και τις προαιρετικές οθόνες επιβατών είναι πλέον απλούστερα και κωδικοποιημένα ανά χρώμα για να ταιριάζουν με τα εικονίδια των smartphones. Νέα όμως είναι και η αρχιτεκτονική των ηλεκτρονικών, η οποία βασίζεται περισσότερο στο λογισμικό. Οι υπολογιστικές λειτουργίες που προηγουμένως διενεργούνταν ξεχωριστά, πραγματοποιούνται πλέον από έναν μόνο επεξεργαστή.
Έτσι, οι οθόνες και το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MBUX μοιράζονται έναν νέο, πολύ ισχυρό κεντρικό ενσωματωμένο υπολογιστή. Αυτή η μορφή δικτύωσης βελτιώνει την απόδοση και την ταχύτητα των ροών δεδομένων. Καινοτομία αποτελεί και η ύπαρξη του ψηφιακού κλειδιού για το αυτοκίνητο, καθώς υπάρχει δυνατότητα κοινής χρήσης κλειδιών, στοιχείο που εξυπηρετεί τη χρήση του αυτοκινήτου από μέλη της οικογένειας ή φίλους.
Το όχημα μπορεί να αναγνωρίσει πολλούς χρήστες ταυτόχρονα και η χρήση του ψηφιακού κλειδιού μπορεί να μοιραστεί έως και σε 16 άτομα. Στις καινοτομίες που εισάγει η νέα E-Class, περιλαμβάνονται και τα ENERGIZING COMFORT και ENERGIZING COACH, που καταχωρούνται επισήμως ως προγράμματα κατά της ναυτίας που μπορεί να αισθανθεί κάποιος από τους επιβάτες.
Σε αυτό συμβάλλει και το αυτόματο σύστημα κλιματισμού THERMOTRONIC (προαιρετικός εξοπλισμός), από το οποίο ο ψηφιακός έλεγχος του αερισμού βελτιστοποιεί την εμπειρία σε ότι έχει να κάνει με την άνεση. Η ρύθμιση των μπροστινών αεραγωγών γίνεται αυτόματα και ξεχωριστά, σε κάθε μια από τις λειτουργίες αερισμού. Αυτό μπορεί να γίνει για κάθε θέση ξεχωριστά μέσω του προφίλ χρήστη.
Αυτό που κάνει τη νέα E-Class πραγματικά ξεχωριστή στην κατηγορία, είναι το ολοκληρωμένο σύστημα αερανάρτησης AIRMATIC με συνεχώς ρυθμιζόμενη απόσβεση ADS+ και σύστημα διεύθυνσης των τροχών του πίσω άξονα. Η ανάρτηση AIRMATIC με αερόσουστες και προσαρμοζόμενους αποσβεστήρες ADS+ ανταποκρίνεται με μεγάλη ευαισθησία και αμεσότητα στις τρέχουσες συνθήκες.
Η ευελιξία της νέας E-Class, είναι ιδιαίτερα αυξημένη χάρη στο προαιρετικό σύστημα διεύθυνσης των τροχών του πίσω άξονα. Οι πίσω τροχοί στρίβουν έως και 4,5 μοίρες, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα τον περιορισμό του κύκλου στροφής κατά 90 εκατοστά. Αξίζει να σημειωθεί τέλος, πως οι μισές από τις εκδόσεις του νέου μοντέλου θα είναι plug-in υβριδικά τέταρτης γενιάς.
Εκτός από το turbo, τόσο οι πετρελαιοκινητήρες όσο και οι βενζινοκινητήρες διαθέτουν έξυπνη υποστήριξη από μια ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG). Είναι επομένως ήπια υβριδικά. Χάρη στη χρήση μιας νέας μπαταρίας, η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα αυξήθηκε από 15 σε 17 kW και η ροπή σε 205 Nm.