Τι ξέρουμε μέχρι τώρα για την πρώτη ηλεκτρική Ferrari του 2025
Η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Ferrari θα κάνει την πρεμιέρα της στο τέλος του 2025: με την υπογραφή του πρώην διευθυντή σχεδιασμού της Apple, θα είναι ένα εκρηκτικό supercar αντάξιο της ιστορίας του cavallino.
Πρώτα από όλα, πρέπει να πούμε ότι αυτό το EV δεν θα είναι η απαρχή του μετασχηματισμού της Ferrari σε εταιρεία κατασκευής αποκλειστικά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το Μαρανέλο θα συνεχίσει να κατασκευάζει αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, καθώς και υβριδικά και ηλεκτρικά.
Οι επιλογές της Ferrari θα γίνονται αναλόγως της ζήτησης, όμως οι Ιταλοί υπολογίζουν ότι το 2030 το 80% των πωλήσεών τους θα αποτελείται από υβριδική ή αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα απαγορευθούν στην Ευρώπη το 2035, όμως η ιταλική εταιρεία προσπαθεί να παρακάμψει το Νόμο αυτό με τη χρήση 100% βιώσιμων καυσίμων στη θέση των ορυκτών (βενζίνης).
Περνώντας, λοιπόν, στην πρώτη ηλεκτρική Ferrari, η εταιρεία τηρεί σιγή ασυρμάτου για αυτήν - όμως σταδιακά διαρρέουν ορισμένες πληροφορίες. Το σχεδιασμό της υπογράφει ο πρώην επικεφαλής σχεδιασμού της Apple Τζόνι Άιβ μαζί με τον ειδικό βιομηχανικού σχεδιασμού Μαρκ Νιούσον. Αυτό σημαίνει ότι το ηλεκτρικό cavallino δεν θα μοιάζει με καμία άλλη Ferrari.
Τα πρωτότυπα δοκιμών δεν αποκαλύπτουν τίποτα για το σχεδιασμό, καθώς η ιταλική εταιρεία δοκιμάζει το πλήρες ηλεκτρικό της σύστημα χρησιμοποιώντας το αμάξωμα της Maserati Levante - και μάλιστα, έχει τοποθετήσει και απολήξεις της εξάτμισης για τον αποπροσανατολισμό όσων βλέπουν το πρωτότυπο στο δρόμο.
Η χρήση, ωστόσο, του αμαξώματος της Levante δεν υπονοεί απαραίτητα ότι η ηλεκτρική Ferrari θα είναι ένα SUV - όπως το πρώτο του είδους από το Μαρανέλο, η εκθαμβωτική Purosangue. Εικάζεται ότι μπορεί να είναι ένα λίγο υπερυψωμένο / Crossover fastback, φυσικά με τη σχεδιαστική φιλοσοφία ενός supercar.
Η αύξηση του ύψους, άλλωστε, θα καταστεί απαραίτητη αν η Ferrari αποφασίσει να τοποθετήσει τη μπαταρία στο δάπεδο, όπως συμβαίνει στην πλειοψηφία των EV του ανταγωνισμού. Μια τέτοια χωροταξία είναι μια καινούρια πρόκληση για τη Ferrari, ώστε να πετύχει την κατανομή βάρους και την συμπεριφορά στο δρόμο των πολύ υψηλών της προδιαγραφών.
Εναλλακτικά, οι Ιταλοί μπορεί να χρησιμοποιήσουν κάποια από τις πατέντες που ήδη έχουν καταθέσει, όπως μία που απεικονίζει την τοποθέτηση του μεγαλύτερου όγκου της μπαταρίας πίσω από το χώρο των επιβατών.
Μια άλλη πατέντα δείχνει μια διάταξη τεσσάρων ηλεκτροκινητήρων, έναν για κάθε τροχό - όμως και πάλι είναι άγνωστο αν αυτή όντως θα χρησιμοποιηθεί σε αυτή την πρώτη Ferrari EV. Πάντως είναι σίγουρο ότι θα έχει τουλάχιστον δύο ηλεκτροκινητήρες, ώστε η εταιρεία να καρπωθεί τα ηλεκτρονικά οφέλη της “ηλεκτρικής” τετρακίνησης στην πρόσφυση και στην οδηγική αίσθηση.
Δεδομένης της έλλειψης ήχου από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Ferrari δουλεύει πάνω σε μια σειρά από τεχνητούς ήχους που προσομοιώνουν εκείνους ενός V8 ή V12 εσωτερικής καύσης.
Σχετικά με τη μπαταρία, δε, έχει γίνει γνωστό ότι δεν θα είναι ιόντων-λιθίου-φωσφορικού άλατος, αλλά θα έχει διαφορετική χημεία. Τη μπαταρία θα προμηθεύει η SK On, μια εξειδικευμένη εταιρεία ενέργειας από τη Νότια Κορέα.
Η αποκάλυψη της πρώτης ηλεκτρικής Ferrari αναμένεται για το τέλος του 2025, και η παραγωγή της θα ξεκινήσει με πλήρη ρυθμό τους πρώτους μήνες του ‘26, στις καινούριες εγκαταστάσεις κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων που εγκαινίασε η εταιρεία στο εργοστάσιο του Μαρανέλο. Η τιμή της είναι ακόμα άγνωστη – ένα πρόσφατο δημοσίευμα ανέφερε ότι θα ξεκινά πάνω από τις 500 χιλιάδες ευρώ.