Τιμή και δόξα στις Αμαζόνες της Alfa Romeo
Με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα της Γυναίκας που γιορτάζεται κάθε χρονιά στις 8 Μαρτίου, η Alfa Romeo τιμά τις γυναίκες οδηγούς αγώνων που συνέβαλαν στη δημιουργία του μύθου της μάρκας.
Η Alfa Romeo, γένους θηλυκού, μια μάρκα σύμβολο του πάθους με ιστορικά μοντέλα και μεγάλες επιτυχίες στους αγώνες, δεν θα μπορούσε να μην αποτελέσει πεδίο πάθους, για τις γυναίκες, που κι αυτές χαρακτηρίζονται από τα πάθη τους.
Στη διαδρομή των 110 χρόνων της θρυλικής ιταλικής μάρκας, υπήρξαν γυναίκες που ξεχώρισαν πίσω από το βολάν, γυναίκες που πήραν μέρος σε αγώνες, γυναίκες που έδωσαν το δικό τους στίγμα σε έναν κατ’ εξοχήν ανδροκρατούμενο χώρο, όπως ο μηχανοκίνητος αθλητισμός.
Σήμερα, 8 Μαρτίου, Παγκόσμια Ημέρα της γυναίκας, η Alfa Romeo τιμά τις γυναίκες που οδήγησαν και οδηγούν για αυτήν, συμβάλλοντας στη συνέχιση του μύθου της ιταλικής μάρκας.
Tatiana Calderon
Γεννημένη το 1993 στην Κολομβία, η Calderon έκανε τα πρώτα της βήματα στο μηχανοκίνητο αθλητισμό το 2005, κατακτώντας το Εθνικό Πρωτάθλημα Easy Kart Pre-Junior series. Μόλις τρία χρόνια αργότερα έγινε η πρώτη γυναίκα που κέρδισε στην κατηγορία JICA του θεσμού Stars of Karting Championship της Ανατολικής Ακτής των Η.Π.Α.
Το 2017 η Calderon έγινε οδηγός εξέλιξης της Sauber Formula One team. Ένα χρόνο αργότερα η Sauber την προήγαγε από οδηγό εξέλιξης, σε οδηγό δοκιμών για την Alfa Romeo Racing.
Tamara Vidali
Το 1992, η Vidali κατέκτησε το Ιταλικό Πρωτάθλημα Τουρισμού (Group N) στο τιμόνι μιας Alfa Romeo 33 1.7 Quadrifoglio Verde, η οποία είχε προετοιμαστεί από το τότε νεοσύστατο αγωνιστικό τμήμα της μάρκας. Αξέχαστη ήταν η κατακίτρινη Alfa Romeo 155, με την οποία η Vidali συμμετείχε το 1994 στο CIS (Italian Superturismo Championship).
Maria Grazia Lombardi & Anna Cambiaghi
Μετά τη Maria Teresa de Filippis από τη μακρινή δεκαετία του 1950, η δεύτερη Ιταλίδα που αγωνίστηκε σε αγώνα της Formula 1 –και μάλιστα για 13 Grand Prix- ήταν η Maria Grazia Lombardi, γνωστή και ως “Lella”. Μεταξύ του 1982 και του 1984, πήρε μέρος στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Τουρισμού με μια Alfa Romeo GTV6 2.5, μαζί με την Anna Cambiaghi και τους Giancarlo Naddeo, Giorgio Francia και Rinaldo Drovandi, συμβάλλοντας με την απόδοσή της στην κατάκτηση σειράς τίτλων. Μέχρι και σήμερα παραμένει η μοναδική Ιταλίδα οδηγός που έχει κατακτήσει βαθμούς στην Formula 1.
Christine Beckers & Liane Engeman
Η δεκαετία του 1960 ήταν η εποχή της Alfa Romeo Giulia Sprint GTA. Τα αποτελέσματα, οι νίκες και η βαρύτητα του μοντέλου στην ιστορία της Alfa Romeo είναι γνωστά. Αυτό που όμως είναι λιγότερο γνωστό είναι η ιστορία της υπερτροφοδοτούμενης Alfa Romeo GTA-SA.
Με συνολική παραγωγή μόλις 5 μονάδων για το Group 5, ήταν εφοδιασμένη με δύο υδραυλικούς υπερσυμπιεστές που ανέβαζαν τη συνολική ισχύ στους 220 ίππους και την τελική ταχύτητα στα 240χλμ./ώρα. Η απόδοση ήταν κορυφαία, αλλά όπως εξηγεί και ο θρυλικός δοκιμαστής της Autodelta, Teodoro Zeccoli, «η GTA-SA είχε ένα απρόβλεπτο σκαλοπάτι όπου η ισχύς ξαφνικά έκανε την εμφάνιση της χωρίς προειδοποίηση, κάνοντας την SA ένα απρόβλεπτο και πολύ απαιτητικό στις στροφές αυτοκίνητο.»
Η Βελγίδα οδηγός Christine Beckers, μπορούσε -καλύτερα από τον καθένα- να δαμάσει αυτό το δύστροπο σύνολο, κερδίζοντας το 1968 στο Houyet και σημειώνοντας σειρά καλών αποτελεσμάτων την επόμενη χρονιά στα: Condroz, “Tre Ponti”, Herbeumont και Zandvoort. Όμως η Beckers δεν ήταν η μοναδική οδηγός που ξεχώρισε με την GTA. Η εξαιρετικά γρήγορη Liane Engeman από την Ολλανδία, η οποία στη συνέχεια επιλέχθηκε από την Alfa Romeo ως μοντέλο, εντυπωσίασε με την ομάδα Toine Hezemans, οδηγώντας μια Alfa Romeo 1300 Junior.
Susanna “Susy” Raganelli
Πιθανά η μόνη γυναίκα που κατέκτησε Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στους 4 τροχούς, ήταν η γεννημένη στη Ρώμη, Susanna “Susy” Raganelli, η οποία κατέκτησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Kart (100cc) τo 1966, μπροστά από τον Leif Engstrom και τον μεγάλο Ronnie Peterson. Η Raganelli συνέδεσε για πάντα το όνομα της με εκείνο της Alfa Romeo, όταν ολοκλήρωσε την καριέρα της στο τιμόνι μιας Alfa Romeo GTA, ενώ παράλληλα ήταν και η πρώτη κάτοχος μιας θρυλικής Alfa Romeo 33 Stradale του 1967, μοντέλο απ’ το οποίο κατασκευάστηκαν μόλις 12 μονάδες.
Ada Pace (“Sayonara”)
Τη δεκαετία του 1950, ακόμα μια οδηγός πέτυχε εξαιρετικά αποτελέσματα στο τιμόνι διάφορων Alfa Romeo: Η γεννημένη στο Τορίνο, Ada Pace, στη δεκαετή καριέρα της κατέκτησε 22 νίκες σε διάφορους θεσμούς του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Σχεδόν πάντα συμμετείχε με το ψευδώνυμο “Sayonara”, ενώ οι μεγαλύτερες επιτυχίες της ήταν πίσω από το τιμόνι των Alfa Romeo Giulietta Sprint Veloce και Alfa Romeo Giulietta SZ, με την οποία νίκησε στον αγώνα Trieste-Opicina του 1958.
Odette Siko
Η Alfa Romeo τη δεκαετία του 1930 κατείχε ήδη πρωταγωνιστική παρουσία στους αγώνες. Αυτό συνέβαινε τόσο λόγω των μοντέλων της, όσο και τον οδηγών που αποτέλεσαν τμήμα του μύθου της. Ήταν η εποχή των Nuvolari, Varzi, Caracciola και Sommer. Ο τελευταίος κέρδισε στο 24 Hours of Le Mans το 1932 οδηγώντας μια Alfa Romeo 8C 2300, αλλά η Alfa Romeo 6C 1750 SS της Odette Siko ήρθε 4η, κερδίζοντας παράλληλη την κατηγορία των 2λιτρων μοντέλων. Η νεαρή παριζιάνα Siko, πολύ γρήγορα έγινε ένα από τα αστέρια των αγώνων και συχνά τη συνόδευε ακόμα μια Γαλλίδα οδηγός αγώνων με Alfa Romeo, η Hellé Nice.
Hellé Nice
Μοντέλο, ακροβάτης και χορεύτρια. Η πολυτάλαντη Mariette Hélène Delangle έμεινε στην ιστορία ως Hellé Nice. Η εξωστρεφής Nice ήταν πολύ καλή φίλη με τις οικογένειες των Rothschild και Bugatti. Αγωνίστηκε στην Ευρώπη και στην Αμερική και έγινε μια από τις πρώτες οδηγούς που είχαν λογότυπα των χορηγών τους πάνω στο αμάξωμα του αγωνιστικού τους αυτοκινήτου. Έλαβε μέρος στο Ιταλικό Grand Prix της Monza το 1933 με τη δική της 8C 2300 Monza, σε έναν αγώνα που σημαδεύτηκε από την τραγική απώλεια των Campari, Borzacchini και Czaikowski. Το 1936 κατέκτησε το Ladies Cup στο Monte Carlo και πήρε μέρος στο São Paulo Grand Prix στη Brazil, στο οποίο υπήρξε θύμα ενός άσχημου ατυχήματος, αλλά τελικά κατάφερε να επανέλθει μετά από το κώμα στο οποίο έπεσε για τρεις ημέρες.
Anna Maria Peduzzi
Τα χρόνια της Scuderia Ferrari σημάδεψαν ένα σημαντικό κεφάλαιο στην ιστορία της Alfa Romeo. Οι οδηγοί της ομάδας περιλάμβαναν τη γεννημένη στο Κόμο, Anna Maria Peduzzi, σύζυγο του οδηγού Franco Comotti, του οποίου το ψευδώνυμο ήταν ο «Μαροκινός». Μετά το ντεμπούτο της με τη δική της Alfa Romeo 6C 1500 Super Sport, την οποία είχε αγοράσει από τον ίδιο τον Ferrari, η Peduzzi σχεδόν πάντα αγωνιζόταν μόνη της και μόνο μερικές φορές με τον σύζυγο της. Το 1934 κατέκτησε την κλάση 1500 στο Mille Miglia και στη μεταπολεμική περίοδο αγωνίστηκε με τις Alfa Romeo 1900 Sprint και Alfa Romeo Giulietta.
Maria Antonietta d’Avanzo
Η πρωτοπόρος των γυναικών που αγωνίστηκαν με την Alfa Romeo, ήταν η Βαρόνη Maria Antonietta d’Avanzo, που ξεκίνησε την καριέρα της την περίοδο του μεσοπολέμου. Η οδηγός, πιλότος αεροπλάνων και συγγραφέας, d’Avanzo, κατέκτησε την τρίτη θέση στο τιμόνι μιας Alfa Romeo G1 στη Μπρέσια το 1921 και απέδειξε ότι ήταν σκληρή αντίπαλος για τους καλύτερους οδηγούς της εποχής, μεταξύ των οποίων ήταν και ο νεαρός Enzo Ferrari. Η Βαρόνη αγωνίστηκε μέχρι τη δεκαετία του 1940 και ταξίδεψε σε όλο τον κόσμο για να ακολουθήσει το πάθος της.