X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το 35% των οδηγών δεν έχει ιδέα για τα τεχνολογικά συστήματα των ΙΧ

KXDW4W Empty cockpit of autonomous car, HUD(Head Up Display) and digital speedometer. self-driving vehicle. ALAMY STOCK PHOTO

Η τεχνολογία εξελίσσεται και βοηθά στην οδική ασφάλεια και την άνεση, ωστόσο διαπιστώνεται έλλειψη γνώσεων για τη χρήση των νέων συστημάτων.

Η είδηση έρχεται από τη Μ. Βρετανία, εν όψει του British Motor Show 2020. Σύμφωνα με μια έρευνα, το 35% των οδηγών, δεν γνωρίζει πώς λειτουργούν τα διάφορα συστήματα τα οποία εφοδιάζουν ένα σύγχρονο αυτοκίνητο. Κι όλα αυτά, σε μια προηγμένη χώρα, ως προς την κουλτούρα περί αυτοκίνησης.

Φανταστείτε στην Ελλάδα, που οι γνώσεις επί του θέματος, υπολείπονται κατά πολύ.

Τα σημερινά αυτοκίνητα μπορεί να είναι πιο τεχνολογικά προηγμένα από ποτέ άλλοτε, με κάθε λογής συστήματα, χρήσιμα ως προς τη λειτουργία τους. Μάλιστα, πολλά από αυτά τα συστήματα λειτουργούν χωρίς την παρέμβαση του οδηγού, ενώ αρκετά απενεργοποιούνται κιόλας.

Σε κάθε περίπτωση, χρειάζεται εξοικείωση για το πώς λειτουργούν και πότε πρέπει να τα χρησιμοποιούμε, ώστε κατά την παρέμβασή τους να γνωρίζουμε πώς συμπεριφέρονται και να μην τρομάξουμε.

Τα προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού (ADAS), λοιπόν, και οι πλατφόρμες ψυχαγωγίας υψηλής τεχνολογίας, έχουν αναμφισβήτητα τη μεγαλύτερη πρόοδο στην τεχνολογία των αυτοκινήτων κατά την τελευταία δεκαετία, αλλά πάνω από το ένα τρίτο των οδηγών (35%) παραμένουν στο σκοτάδι, όσον αφορά τη σωστή χρήση τους. Το 20% των οδηγών, λένε ότι, χρησιμοποιούν λιγότερο από το ήμισυ της τεχνολογίας στα αυτοκίνητά τους, ενώ ότι το 10% λέει ότι κατανοούν μόνο ένα σύστημα και απλώς το οδηγούν.

Επίσης, το 71% των οδηγών, επισημαίνει ότι όταν πήγαν να αγοράσουν για πρώτη φορά τα αυτοκίνητά τους, αισθάνθηκαν ότι δεν έλαβαν επαρκείς πληροφορίες σχετικά με την τεχνολογία αυτοκινήτου. Μάλιστα, το 25% των ιδιοκτητών αυτοκινήτων είπε ότι δεν τους δόθηκε καμία πληροφορία για το τι τεχνολογία είχαν τα αυτοκίνητά τους και πώς θα πρέπει να τις χρησιμοποιήσουν.

Κατά συνέπεια, οι πωλητές στα καταστήματα θα πρέπει να παρέχουν όλες τις πληροφορίες για το πώς λειτουργούν τα συστήματα και να τα δείχνουν στην πράξη σε δοκιμαστική οδήγηση, ενώ και οι υποψήφιοι αγοραστές οφείλουν να ζητήσουν πληροφορίες επί των τεχνολογικών συστημάτων.

Αξίζει να επισημάνω ότι, ακόμα κι αν έχει αγοράσει κάποιος αυτοκίνητο και δεν γνωρίζει τα συστήματα που έχει, καλό είναι να επικοινωνήσει με την αντιπροσωπεία και να ζητήσει επιπλέον ενημέρωση και εκπαίδευση.

Μόνον έτσι τα συστήματα θα φανούν απολύτως χρήσιμα.

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ