Tο BMW Group επενδύει 30 δισ. ευρώ
Το BMW Group ανακοίνωσε βραχυπρόθεσμους στόχους, έως το 2025, επενδύοντας πάνω από 30 δισ. ευρώ σε τεχνολογίες που θα διαμορφώσουν τις μετακινήσεις του μέλλοντος.
Παρά την κρίση που υφίσταται ο πλανήτης, με την πανδημία του κορονοϊού που έχει αλλάξει τα δεδομένα στις κοινωνίες και τις οικονομίες, το BMW Group ανακοίνωσε βραχυπρόθεσμους στόχους, έως το 2025, επενδύοντας πάνω από 30 δισ. ευρώ σε τεχνολογίες που θα διαμορφώσουν τις μετακινήσεις του μέλλοντος.
«Οι εταιρείες εκείνες που θα καταφέρουν να αναπτύξουν και να συνδυάσουν εξίσου hardware (εξοπλισμό) και software (λογισμικό) θα διαμορφώσουν το μέλλον της αυτοκίνησης,» δήλωσαν στελέχη του ομίλου.
Αυτή τη στιγμή τα εργοστάσια έχουν σταματήσει προσωρινά την παραγωγή αυτοκινήτων, ενώ παντού σημειώνεται τεράστια κάμψη των πωλήσεων. Κι είναι λογικό, καθώς η αγορά αυτοκινήτου έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα.
Ως προς το BMW Group, ήδη έβαλε στην ατζέντα του την επίτευξη νέων στόχων εκπομπών CO2 από πολύ νωρίς (στόχος -20%, σε σχέση με το 2019), κάτι που λειτούργησε ως κίνητρο για να αποφασίσει τον συστηματικό εξηλεκτρισμό της γκάμας του. Με το πρόγραμμα Performance > NEXT, που λανσαρίστηκε το 2017, έγιναν περαιτέρω κινήσεις για την επίτευξη μεγαλύτερης απόδοσης και ισχυρότερων λειτουργικών αποτελεσμάτων. Επιπλέον, τα τελευταία οκτώ χρόνια, περίπου 46.000 εργαζόμενοι έχουν εκπαιδευτεί στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.
Επίσης, εν όψει της αυξανόμενης σημασίας της τεχνογνωσίας σε θέματα λογισμικού (software know - how ), το BMW Group ίδρυσε την κοινοπραξία Critical Techworks IT το 2018, προκειμένου να διασφαλίσει την απαραίτητη τεχνογνωσία. Το ίδιο το BMW Group είναι ένας από τους μεγαλύτερους εργοδότες IT στη Γερμανία με 5.300 εργαζόμενους να έχουν εκπαιδευτεί στον τομέα της ανάλυσης δεδομένων (data analytics). Η πρόσβαση στις πρώτες ύλες που ήταν απαραίτητη για την παραγωγή ηλεκτροκίνησης διασφαλίστηκε επίσης με στρατηγικό τρόπο. Από την έναρξη της τρέχουσας χρονιάς, το BMW Group προμηθεύεται απευθείας το απαιτούμενο κοβάλτιο και λίθιο και παρέχει αυτές τις ύλες στους προμηθευτές που εμπλέκονται στην κατασκευή κυψελών μπαταριών.
Πιο συγκεκριμένα, το πρόγραμμα Performance > NEXT αναμένεται να αποφέρει αποδόσεις που θα υπερβαίνουν τα 12 δισ. ευρώ, μέχρι το τέλος του 2022. Μεταξύ άλλων, οι χρόνοι εξέλιξης νέων μοντέλων θα μειωθούν κατά ένα τρίτο. Από πλευράς προϊόντων, μέχρι το 50% των εκδόσεων με παραδοσιακά συστήματα κίνησης θα καταργηθούν από το 2021, εν όψει της μετάβασης σε βελτιωμένες, ευέλικτες αρχιτεκτονικές οχημάτων – που θα ευνοήσει τα νέα, ηλεκτροκίνητα συστήματα. Σε αυτό τον τομέα, η επίδραση αυτών των μέτρων θα γίνει πλήρως αισθητή κυρίως από το 2022 και μετά.
Επίσης, μέχρι τα τέλη του 2021, η εταιρεία στοχεύει να έχει στους δρόμους πάνω από ένα εκατομμύριο οχήματα με πλήρως ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης. Σε αυτό το στάδιο, το BMW Group θα προσφέρει πέντε πλήρως ηλεκτρικά οχήματα παραγωγής: BMW i3, MINI Cooper SE, Το BMW iX3, BMW iNEXT και BMW i4, ενώ η επόμενη γενιά της BMW Σειράς 7 θα εφοδιάζεται και με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης πέμπτης γενιάς.
Συνολικά, μέχρι το 2023, το BMW Group θα έχει 25 ηλεκτροκίνητα μοντέλα στους δρόμους – πάνω από τα μισά θα είναι πλήρως ηλεκτρικά.
Ως προς τις πωλήσεις, συνολικά, 2.185.793 BMW παραδόθηκαν σε πελάτες σε όλο τον κόσμο το 2019 (+3,3% από το 2018), 347.474 ΜΙΝΙ (-4,6%), 5.100 Rolls-Royce Motor Cars (+21,6%) και 175.162 μοτοσικλέτες BMW και maxi-scooters.
Για το 2020, η εταιρεία, λόγω της περαιτέρω, παγκόσμιας εξάπλωσης του κορονοϊού, εκτιμά ότι οι πωλήσεις αναμένεται να είναι αισθητά κάτω από το επίπεδο της προηγούμενης χρονιάς…