Το εικονικό πιλοτήριο της Hyundai
Προσφέρει μια πιο διαδραστική εμπειρία, ιδιαίτερα προσαρμόσιμη στις ανάγκες του οδηγού.
Ολα κινούνται στη βάση της εικονικής ή επαυξημένης πραγματικότητας. Πλέον, τα αυτοκίνητα έχουν πάψει να είναι ένα απλό μέσο μεταφοράς και οι απαιτήσεις για ένα σύγχρονο πιλοτήριο έχουν αλλάξει πάρα πολύ την τελευταία δεκαετία. Η Hyundai, για παράδειγμα, έχει εξελίξει πολύ την τεχνολογία της σε τιμόνια, πίνακα οργάνων και οθόνες πολυμέσων.
Από το 2015, έχουν σημειωθεί τέσσερις σημαντικές φάσεις έργου στην ανάπτυξη των κόκπιτ της Hyundai. Αρχικά, η μάρκα προχώρησε στη μείωση του αριθμού των χειριστηρίων, ώστε να δημιουργήσει ένα καθαρό περιβάλλον. Επέλεξε, λοιπόν, να αντικαταστήσει τους διακόπτες rocker, με δύο πάνελ αφής, για να κάνει τα τιμόνια της πιο διαισθητικά.
Το 2016, αντικατέστησε όλα τα σκληρά πλήκτρα με touchpads και στη συνέχεια τα touchpads με δύο οθόνες.
Το 2018, η Hyundai χρησιμοποίησε το τιμόνι του μοντέλου i30, για να κάνει το βήμα παραπάνω. Το τιμόνι φέρει δύο οθόνες, οι οποίες έχουν αυξηθεί σε μέγεθος, με εικονίδια, ώστε με την αφή ο οδηγός να κάνει τις επιλογές. Παράλληλα, η Hyundai προχώρησε και στην κεντρική οθόνη με τις νεοεπτυγμένες μονάδες οπτικού συστήματος.
Στο τελευταίο στάδιο ανάπτυξης, η οθόνη του πίνακα οργάνων άλλαξε σε οθόνη πολλαπλών επιπέδων (MLD). Σε αντίθεση με τις συμβατικές οθόνες, οι οποίες μπορούν να εμφανίσουν μόνο το περιεχόμενό τους σε ένα επίπεδο, το MLD αποτελείται από δύο οθόνες, η μια πίσω από την άλλη σε απόσταση 6 χιλιοστών. Η απόσταση μεταξύ των δύο οθονών επιτρέπει οπτικά εφέ 3D: ένα μέρος του γραφικού εμφανίζεται στην μπροστινή οθόνη και το άλλο μέρος στην πίσω οθόνη, ώστε να αποσπάτει όσο το δυνατόν λιγότερο η προσοχή του οδηγού από τον δρόμο. Για παράδειγμα, το όριο ταχύτητας εμφανίζεται στην μπροστινή οθόνη. Επιπλέον, ο ιδιοκτήτης του οχήματος, μπορεί να αλλάξει τη διάταξη και τις εμφανιζόμενες "συντομεύσεις" για την εισαγωγή συγκεκριμένων εφαρμογών προσαρμοσμένων στις προσωπικές του ανάγκες. Ο οδηγός μπορεί να προσαρμόσει τις ρυθμίσεις με έως και πέντε διακόπτες ανά οθόνη, προσαρμοσμένες στις προτιμήσεις και τη συχνότητα χρήσης, όπως και η διάταξη ενός smartphone.
Στα τελευταία βήματα ανάπτυξης, το τιμόνι 2018 έχει ενσωματωθεί σε ένα πραγματικό αυτοκίνητο. Πρόσφατα, η Hyundai διενήργησε μελέτη για την απόσπαση της προσοχής του οδηγού, με το Ινστιτούτο Επιστήμης της Κυκλοφορίας (WIVW) του Würzburg, για να αξιολογήσει τη χρηστικότητα των τελευταίων καινοτομιών κατά την οδήγηση. Η μελέτη απέδειξε ότι η απόσπαση προσοχής είναι στο χαμηλότερο επίπεδο, κάτω από τα όρια που θέτουν οι διεθνείς διαγωνισμοί. Η τεχνολογία συνεχίζει να εξελίσσεται...