Το ΕΚ θέλει πιο "καθαρά" αυτοκίνητα στους ευρωπαϊκούς δρόμους μέχρι το 2030
Την περαιτέρω μείωση των εκπομπών CO2 από τα νέα αυτοκίνητα και την αύξηση στο μερίδιο αγοράς των οχημάτων μηδενικών και χαμηλών εκπομπών προωθεί νέα νομοθεσία που ψηφίζεται την Τετάρτη.
Την ερχόμενη Τετάρτη 3 Οκτωβρίου ψηφίζεται στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο η νέα νομοθεσία για τις εκπομπές ρύπων από τα αυτοκίνητα.
Η Επιτροπή Περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου προτείνει να τεθεί στο 45% ο στόχος για τη μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα στο σύνολο της ΕΕ για τα καινούργια αυτοκίνητα έως το 2030, υψηλότερα σε σύγκριση με τον στόχο του 30% που προτείνει η Επιτροπή - έτος αναφοράς 2020, με ενδιάμεσο στόχο 20% έως το 2025. Ο νόμος θέτει επίσης παρόμοιους στόχους για νέα φορτηγά.
Οι κατασκευαστές θα πρέπει επίσης να εξασφαλίσουν ότι τα οχήματα με μηδενικές και χαμηλές εκπομπές, που εκπέμπουν λιγότερα από 50 γρ./χλμ. CO2, θα έχουν μερίδιο αγοράς 40% επί των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων και φορτηγών μέχρι το 2030 και 20% μέχρι το 2025.
Οι μεταφορές αποτελούν το μοναδικό σημαντικό τομέα στην ΕΕ, όπου οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου εξακολουθούν να αυξάνονται, σημειώνει το κείμενο. Προκειμένου να τηρηθούν οι δεσμεύσεις που αναλήφθηκαν στο COP21 το 2015, πρέπει να επιταχυνθεί η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε ολόκληρο τον τομέα των μεταφορών, ούτως ώστε οι εκπομπές να είναι μηδενικές το 2050.
Παράλληλα, ο παγκόσμιος τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας μεταβάλλεται ταχύτατα, ιδίως στους ηλεκτροκίνητους κινητήρες. Εάν οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές δεν δεσμευτούν εγκαίρως προκειμένου να πραγματοποιηθεί η αναγκαία αυτή ενεργειακή μετάβαση, κινδυνεύουν να χάσουν τον ηγετικό τους ρόλο, αναφέρει η έκθεση.