Το εντελώς καινούργιο Peugeot 308
Για πρώτη φορά το Peugeot 308 θα προσφέρεται και σε plug-in hybrid έκδοση, πέραν των κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου.
Εκ βάθρων ανανέωση για το μικρομεσαίο μοντέλο της Peugeot. Το 308, εμφανίζεται με ανοιξιάτικο αέρα, έτοιμο να αντιπαρατεθεί των λοιπών Ευρωπαίων και μη ανταγωνιστών του, έχοντας μεγαλύτερες διαστάσεις, περισσότερους χώρους, ακόμα πιο ελκυστική εμφάνιση, ψηφιακή τεχνολογία, πληθώρα συστημάτων ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού και plug-in hybrid έκδοση, πέραν των συμβατικών, βενζίνης και πετρελαίου.
Με πάνω από 7 εκα. πωλήσεις, το "Αυτοκίνητο της χρονιάς 2014" στην Ευρώπη, ανανεώθηκε ριζικά.
Το πιο κεκλιμένο μπροστινό παρμπρίζ και το μακρύτερο μπροστινό τμήμα, ουσιαστικά μεταφέρουν ελαφρώς την καμπίνα προς τα πίσω. Το καπό διαθέτει έντονα νεύρα, η μάσκα πλαισιώνεται από το ολοκαίνουργιο σήμερα της Peugeot, με το νέο λιοντάρι μέσα σε πλαίσιο, υπάρχουν προβολείς LED (Full LED στις εκδόσεις GT) και φώτα ημέρας σαν τα κοφτερά δόντια του λιονταριού, πίσω φώτα LED σαν τις νυχιές του λιονταριού, περίτεχνα κοψίματα στο πίσω μέρος και νέες ζάντες 16-18 ιντσών.
Συνολικά, οι σχεδιαστές δημιούργησαν ένα ιδιαίτερα ελκυστικό σύνολο, με καλύτερη αεροδυναμική απόδοση.
Βασισμένο στη νέα, μεταβλητή πλατφόρμα EMP2 (Efficient Modular Platform) έχει μακρύνει κατά 11 εκ. (4,36 μ.), έχει χαμηλώσει κατά 2 εκ. (1,44 μ.) και έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 5,5 εκ. (2,675 μ.) κάτι που του χαρίζει αφενός δυναμισμό και αφετέρου περισσότερους χώρους στη καμπίνα των πέντε επιβατών.
Επίσης, ο χώρος αποσκευών έφθασε τα 412 λίτρα (361 λίτρα η υβριδική έκδοση), με επιπλέον 28 λίτρα κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ.
Με τις αλλαγές που σημειώθηκαν, βελτιώθηκε και η ακτίνα στροφής στα 10,5 μ., με συνέπεια να είναι πιο ευέλικτο.
Κι αν η εμφάνιση του νέου Peugeot 308 είναι σαγηνευτική, η καμπίνα είναι καθηλωτική.
Κυριαρχείται από το νέο PEUGEOT i-Cockpit και τεχνολογικά από το ολοκαίνουργιο σύστημα ψυχαγωγίας, PEUGEOT iConnect.
Το νέο μικρό τιμόνι περιλαμβάνει αισθητήρες που ανιχνεύουν αν ο οδηγός έχει πάρει τα χέρια από το τιμόνι για αρκετή ώρα κι ενώ χρησιμοποιούντα τα νέα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, είναι θερμαινόμενο (προαιρετικά), και διαθέτει χειριστήρια για ηχοσύστημα, πολυμέσα, τηλέφωνο και συστήματα υποβοήθησης. Ψηφιακό ταμπλό, πλέον, 10 ιντσών (σε 3 διατάσεις στην έκδοση GT), με την οθόνη αφής, επίσης 10 ιντσών, ελαφρώς κεκλιμένη προς τον οδηγό και πιο κοντά στο χέρι του.
Διακρίνουμε τα πλήκτρα κάτω από την οθόνη, για ορισμένες ρυθμίσεις, και την κονσόλα που χωρίζεται σε δύο τμήματα, με το ένα επίπεδο και το άλλο κεκλιμένο που φιλοξενεί τους διακόπτες για το 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, τους διακόπτες Parking και Manual, τον διακόπτη start/stop για την εκκίνηση/κλείσιμο του κινητήρα, και το Drive Mode, με τους πέντε τρόπους λειτουργίας του κινητήριου συστήματος (Electric, Hybrid, Eco, Normal και Sport), ανάλογα με τον κινητήρα.
Προστέθηκαν, δε στάνταρ ηλεκτρικό χειρόφρενο, καθρέπτης χωρίς περίγραμμα, δύο μεγάλες ποτηροθήκες, δύο υποδοχές USB (φόρτιση και φόρτιση / δεδομένα) και υποβραχιόνιο. Ο κυρφός φωτισμός δημιουργεί ευχάριστη ατμόσφαιρα, ενώ τα υλικά σε πλαστικά και ταπετσαρίες, μαζί με τα διακοσμητικά αλουμινίου, είναι σαφώς βελτιωμένα.
Το νέο σύστημα ψυχαγωγίας / ενημέρωσης, προσφέρει περισσότερες δυνατότητες. Πλέον, είναι δυνατή η σύνδεση δύο τηλεφώνων, μέσω Bluetooth, ταυτόχρονα, ενώ με την εντολή "OK PEUGEOT", ο ψηφιακός βοηθός, με αναγνώριση φωνής σε φυσική γλώσσα, παρέχει πληροφόρηση σε όλα τα αιτήματα που σχετίζονται με τις λειτουργίες ψυχαγωγίας.
Επίσης, τα μπροστινά καθίσματα φέρουν τη σφραγίδα AGR (Aktion für Gesunder Rücken), ως προς την εργονομία τους και το εύρος σε προσαρμογές, ενώ μπορούν να εξοπλιστούν με ηλεκτρικές ρυθμίσεις 10 κατευθύνσεων με δύο δυνατότητες αποθήκευσης.
Στο πίσω μέρος, η πλάτη των καθισμάτων που διαιρείται 60:40, όταν διπλώσει αποκαλύπτει ένα υποβραχιόνιο εξοπλισμένο με δύο ποτηροθήκες και μια βάση τηλεφώνου.
Τα πιο παχιά κρύσταλλα, βοήθησαν στη βελτίωση της ηχομόνωσης, σε συνδυασμό με τις παρεμβάσεις που έγιναν στο αμάξωμα και στο πάτωμα.
Το νέο Peugeot 308, φέρει τελευταίας γενιάς συστήματα υποβοήθησης οδηγού, κάνοντας ένα ακόμη βήμα προς την ημι αυτόνομη οδήγηση με το πακέτο Drive Assist 2.0 (διαθέσιμο στο τέλος του έτους), το οποίο περιλαμβάνει προσαρμοζόμενο cruise control με λειτουργία Stop and Go (με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο) και το Lane Keeping Aid, με 3 διαθέσιμες λειτουργίες: ημιαυτόματη αλλαγή λωρίδας, σύσταση προσαρμογής ταχύτητας σύμφωνα με τις σημάνσεις, προσαρμογή ταχύτητας ανάλογα με την καμπύλη της στροφής έως 180 χλμ./ώρα.
Εξάλλου, στάνταρ ή προαιρετικά, υπάρχουν τα συστήματα: Παρακολούθηση τυφλού σημείου μεγάλης εμβέλειας (75 μέτρα), Ειδοποίηση κυκλοφορίας στο πίσω μέρος (κατά την έξοδο από πάρκινγκ), νέα κάμερα υψηλής ανάλυσης 180°, περιμετρική κάλυψη με 4 κάμερες (360°), πλήρως αποψυκτικό θερμαινόμενο παρμπρίζ και θερμαινόμενο τιμόνι, e-call και κλήση έκτακτης ανάγκης, Προσαρμοζόμενος έλεγχος ταχύτητας με λειτουργία Stop and Go που αυξομειώνει την απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, Αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης (ανιχνεύει πεζούς και ποδηλάτες, μέρα και νύχτα,
από 7 – 140 χλμ./ώρα, ανάλογα με την έκδοση), Διόρθωση πορείας σε ακούσια παρέκκλιση της λωρίδας κυκλοφορίας, προειδοποίηση απόσπασης της προσοχής του οδηγού, αυτόματη εναλλαγή δέσμης φώτων (μεσαία – μεγάλη σκάλα) κ.ά.
Ως προς τα κινητήρια σύνολα, η Peugeot λανσάρει το νέο 308 με plug-in υβριδικό σύστημα που γνωρίζουμε από άλλα μοντέλα του ομίλου. Μάλιστα, θα το προσφέρει σε δύο προσθιοκίνητες εκδόσεις HYBRID 180 και HYBRID 225, αμφότερες με το αυτόματο κιιβώτιο 8 σχέσεων e-EAT8. Ο κινητήρας βενζίνης 1.6 lt, στην πρώτη έκδοση αποδίδει 150 hp (110kW) και στη δεύτερη 180 hp (110kW) και συνδυάζεται με ηλεκτρικό κινητήρας 81 kW συνδεδεμένο στο κιβώτιο ταχυτήτων e-EAT8. Η συνολική απόδοση του συστήματος, στην πρώτη έκδοση είναι 180 ίπποι και στη δεύτερη έκδοση 225 ίπποι, με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ανάλογα την έκδοση, 25-26 γρ./χλμ. και ηλεκτρική αυτονομία 59-60 χλμ.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 12,4 kWh, ισχύ 102 kW, ενσωματωμένο ανορθωτή (μετασχηματιστή) 3,7 kW και προαιρετικά 7,4 kW, που επιτρέπουν τη φόρτιση από απλή πρίζα και επιτοίχιο φορτιστή, έως δημόσιο σημείο φόρτισης.
Πάντως, πέραν της plug-in hybrid έκδοσης, το νέο Peugeot 308 θα προσφέρεται με τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.2 lt, ισχύος 110 και 130 ίππους, αμφότεροι με 6άρι μηχανικό κιβώτιο, ενώ η έκδοση 130 προσφέρεται και με 8άρι αυτόματο.
Επίσης, ο τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας 1.5lt, θα είναι διαθέσιμος σε έκδοση 130 ίππων με 6άρι κιβώτιο και 8άρι αυτόματο.
Παράλληλα, η Peugeot προκειμένου να υποστηρίξει τους πελάτες της στην ενεργειακή μετάβαση, θα προσφέρει μια σειρά υπηρεσιών που βασίζονται σε διάφορους πυλώνες.
Με το Peugeot Easy-Charge, παρέχονται λύσεις φόρτισης για χρήση στο σπίτι ή στο γραφείο και επαναφόρτιση μέσω του Free2Move.
Με το Peugeot Easy-care, παρέχει στους πελάτες της πληροφορίες για επιπλέον υπηρεσίες, προσφέρει οδική βοήθεια, πιστοποιητικό χωρητικότητας μπαταρίας για να διευκολύνει τη μεταπώληση (εγγύηση μπαταρίας για 8 χρόνια ή 160.000 χλμ. για το 70% της χωρητικότητας).
Καταλήγοντας, μέσω της εφαρμογής MyPeugeot, από smartphone ή από την κεντρική οθόνη, μπορεί να ξεκινήσει ή να προγραμματιστεί η προθέρμανση της καμπίνας, να ελεγχθεί, να προγραμματιστεί ή να καθυστερήσει η φόρτιση της μπαταρίας.
Το νέο Peugeot 308 θα μπορεί να πωλείται και online, με τον υποψήφιο αγοραστή να μπορεί να ανταλλάξει το παλιό του αυτοκίνητο και να λάβει χρηματοδοτικά προγράμματα αγοράς.
Στην αγορά το δεύτερο εξάμηνο του 2021.