Το ID.3 απέδειξε ότι ένα ηλεκτρικό μπορεί να ξεπεράσει τον εαυτό του
Με μια μόνο φόρτιση, κάλυψε 531 χιλιόμετρα, 100 παραπάνω από τα επίσημα στοιχεία που δίνει η ίδια η VW! Το ID.3 απέδειξε ότι ένα ηλεκτρικό μπορεί να ξεπεράσει τον εαυτό του
Η ηλεκτροκίνηση, μας απασχολεί ολοένα και περισσότερο. Από τη μια η παρουσία πολλών ηλεκτροκίνητων οχημάτων και από την άλλη η επιδοτούμενη πολιτική της κυβέρνησης, δίνουν τροφή για σκέψη.
Πάντως, προς το παρόν, η ηλεκτροκίνηση δεν είναι για τους πολλούς, καθώς τα ηλεκτρικά και plug-in hybrid μοντέλα, είναι πιο ακριβά στην αγορά τους, ενώ και πάλι μέσω επιδότησης, για την οποία υπάρχει όριο στο πόσα χρήματα θα ξοδέψει το κράτος μέχρι το 2021, τα ηλεκτροκίνητα είναι πιο ακριβά από τα συμβατικά αυτοκίνητα.
Ένα ακόμα θέμα που μας απασχολεί, είναι η αυτονομία. Οι εταιρείες παρουσιάζουν συνεχώς βελτιωμένες εκδόσεις μπαταρίας, που χαρίζουν μεγαλύτερη αυτονομία, η οποία είναι και το ζητούμενο, διότι αφενός δεν υπάρχει ένα επαρκές δίκτυο σε όλη τη χώρα (και παγκοσμίως) και αφετέρου ακόμα και όταν υπάρξει, χρειάζεσαι χρόνο για να το φορτίσεις και όχι ελάχιστα λεπτά για να γεμίσεις ένα ρεζερβουάρ με καύσιμα.
Και πάλι, όμως, οι ταχυφορτιστές, δίνουν τη λύση, καθώς σε 30 λεπτά μπορείς να έχεις το 80% της αυτονομίας. Σε κάθε περίπτωση, η οδήγηση ενός ηλεκτρικού, κυρίως, και όχι τόσο plug-in hybrid, έχει τον δικό της τρόπο, προκειμένου να κινηθείς έτσι ώστε να καταναλώνεις όσο το δυνατόν λιγότερη ενέργεια και, άρα, να έχεις μεγαλύτερη αυτονομία. Όμως, δεν είναι εύκολο εγχείρημα. Δεν μπορείς, για παράδειγμα, να κινείσαι ακόμα και κάτω από τα όρια ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές, ώστε να έχεις περισσότερη ενέργεια. Ειδικά όταν βιάζεσαι για τη δουλειά σου ή όταν πρέπει να κάνεις ένα ταξίδι.
Αυτό, μπορείς να το κάνεις, για παράδειγμα, σε έναν διαγωνισμό οικονομίας ή όταν θέλεις να πετύχεις κάποιο ρεκόρ. Όπως έκανε ο Ελβετός Felix Egolf, που ειδικεύεται στο «hypermiling», ο οποίος οδήγησε το ολοκαίνουργιο ID.3, από το Zwickau της Γερμανίας, έδρα του εργοστασίου κατασκευής του, έως το Schaffhausen της Ελβετίας, με τους περίφημους καταρράκτες, με μία μόνο φόρτιση.
Συγκεκριμένα, κάλυψε 531 χιλιόμετρα, με τη συγκεκριμένη μπαταρία των 58 kWh και τους 204 ίππους, όταν επίσημα η αυτονομία του αυτοκινήτου είναι έως 420 χιλιόμετρα!. Δηλαδή, ο Ελβετός κατάφερε να ξεπεράσει την αυτονομία κατά 111 χλμ., μία αύξηση 26%. Η διαδρομή προς την Ελβετία, αποτελείτο εξ ολοκλήρου από δημόσιους δρόμους και αυτοκινητόδρομους, μέσα από πόλεις όπως το Bayreuth και το Ulm.
Τι έκανε όμως ο Ελβετός για να πετύχει αυτό το ρεκόρ; Οδήγησε με στυλ «hypermiling», έναν όρο που προέρχεται από τις Η.Π.Α. και αναφέρεται στην οδήγηση ενός μοντέλου παραγωγής με τεχνικές που μεγιστοποιούν την οικονομία και ελαχιστοποιούν την κατανάλωση.
Δηλαδή, έκανε τα 531 χλμ. σε 9 ώρες, με μέση ταχύτητα 56 χλμ./ώρα, και κάλυψη διαδρομής 44% σε αυτοκινητόδρομο και 56% σε επαρχιακούς δρόμους. Ο Felix Egolf φρόντιζε να εκμεταλλεύεται την κινητική ενέργεια του ID.3, δεν πατούσε το γκάζι όταν δεν ήταν απαραίτητο και άφηνε το αυτοκίνητο να ρολάρει. Στον αυτοκινητόδρομο, εκμεταλλεύτηκε κάποιες φορές και το slipstream, δηλαδή την αεροδυναμική κάλυψη από τα φορτηγά που προπορεύονταν. Όμως, είχε και… αντιπάλους, το βάρος, με 250 επιπλέον κιλά που προέρχονταν από την παρουσία του κάμεραμαν και του εξοπλισμού του, ενώ κατανάλωση ενέργειας είχαν το σύστημα πλοήγησης, τα φώτα ημέρας, το ραδιόφωνο και ο εξαερισμός, που λειτουργούσαν είτε περιοδικά είτε μόνιμα. Παρά ταύτα, η μέση κατανάλωση ενέργειας ήταν μόλις 10,9 kWh/100 χιλιόμετρα, αρκετά πιο κάτω από την τυποποιημένη, επίσημη κατανάλωση ενέργειας του ID.3 που είναι 14,5-15,4 kWh/100 χιλιόμετρα.
Το ID.3 θα κάνει την πρεμιέρα του στην Ελλάδα, αρχές Σεπτεμβρίου.