Το ηλεκτρικό MINI βολτάρει στα Καρπάθια Όρη
Ένα ταξίδι στον "καλύτερο δρόμο του κόσμου". Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι μόνο για την πόλη κι εκεί βρίσκεται η πρόκληση: να μπορούν να ανταποκριθούν σε όσο το δυνατόν περισσότερα χιλιόμετρα, μέχρι την επαναφόρτιση.
Για να αποδείξει τις δυνατότητές του, το πρώτο ηλεκτρικό ΜΙΝΙ στην 60χρονη ιστορία της βρετανικής μάρκας, το νέο MINI Cooper SE, έκανε τις βόλτες του στον περίφημο δρόμο Transfăgărăşan που διασχίζει τα Καρπάθια Όρη στη Ρουμανία. Ένα ταξίδι με ατελείωτες φουρκέτες, θεαματικές ανηφόρες και κατηφόρες με απότομες κλίσεις και φόντο τοπία ιδιαίτερου φυσικού κάλλους – από τα πιο εντυπωσιακά στην Ευρώπη.
Οδηγός και συνοδηγός ξεκίνησαν με το MINI Cooper SE, γνωρίζοντας ότι έχουν μέση κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας 16,8 – 14,8 kWh/100 χλμ. και φυσικά μηδενικούς ρύπους, εκκινώντας από το Căpățânenii Ungureni, ένα ειδυλλιακό χωριό στη Ρουμανία.
Το τρίθυρο αυτοκίνητο παράγει ένα χαρακτηριστικό ήχο για να δηλώσει την ετοιμότητα των συστημάτων του και η αθέατη επαναφορτιζόμενη μπαταρία σχήματος Τ κάτω από το πάτωμα παρέχει αυτονομία 250 χλμ. σύμφωνα με το δείκτη επιπέδου φόρτισης.
Ο ορεινός δρόμος Transfăgărăşan στη Ρουμανία που αναπτύσσεται γύρω από τις Τρανσυλβανικές Άλπεις, για 90 χλμ., είναι η αποστολή που πρέπει να φέρει εις πέρας το ηλεκτρικό MINI Cooper SE με μπαταρία – που πρόσφατα αποκαλύφθηκε στο κοινό του Σαλονιού Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης 2019. Η αλήθεια είναι ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα μεγάλα υψόμετρα ταιριάζουν απόλυτα, όπως τα βουνά και οι κοιλάδες. Το ιδανικό κράτημα του MINI Cooper SE, συνδυάζεται με μία ιδανική σχεδόν κατανομή βάρους 54:46, και το χαμηλό κέντρο βάρους του χάρη την τοποθέτηση των επαναφορτιζόμενων μπαταριών του κάτω από το δάπεδο, μεταμορφώνει το πεδίο μάχης των στροφών με τις αμέτρητες θεαματικές φουρκέτες σε ένα παράδεισο πραγματικής απόλαυσης. Επιπλέον, ο ηλεκτροκινητήρας παράγει μέγιστη ελκτική πρόσφυση, στέλνοντας 135 kW/184 hp απευθείας στο δρόμο μέσω των εμπρός τροχών, χάρη στο αυτόματο κιβώτιο και την ροπή των 270 Nm, ενώ παρά την προσθήκη των μπαταριών, το αυτοκίνητο είναι μόλις 145 κιλά βαρύτερο από ένα MINI Cooper S, χάρη στο πολύ μικρότερο βάρος ενός ηλεκτροκινητήρα συγκριτικά με έναν βενζινοκινητήρα.
Το αυτοκίνητο ξεκινά να διασχίζει κοιλάδες ακροβατώντας πάνω σε γέφυρες και επιταχύνοντας μέσα σε τούνελ, περνά ξυστά από ορμητικούς καταρράκτες και κατηφορίζει σε πλαγιές γεμάτες από κοφτερούς βράχους.
Σε μία φουρκέτα, το MINI Cooper SE περνά δίπλα από ένα κοπάδι με πρόβατα σε απόσταση αναπνοής. Ο κινητήρας γουργουρίζει τόσο αθόρυβα ώστε μπορείς να ακούς ακόμα και τα βελάσματά τους.
Φθάνοντας στο πάρκο αυτοκινήτων δίπλα στο φράγμα του Vidraru Dam, ήρθε η στιγμή για χαλάρωση. Το πλήρωμα βγάζει το καλαθάκι του πικνίκ από το χώρο αποσκευών – που είναι ευρύχωρος όπως των βενζινοκίνητων αντίστοιχων μοντέλων με χωρητικότητα μεταξύ 235 και 731 λίτρων (όταν τα πίσω καθίσματα είναι αναδιπλωμένα) – και τραβά μερικές αναμνηστικές φωτογραφίες που αποτυπώνουν μία πανοραμική άποψη του βουνού με ελαφριά καταχνιά – στην πραγματικότητα δημιουργείται από τα σύννεφα. Δικαιολογημένα το Transfăgărăşan ονομάζεται ‘δρόμος μέσα στα σύννεφα’. Λίγο πριν την κορυφή του περάσματος, σε υψόμετρο 2042 μέτρων, το θερμόμετρο του MINI Cooper SE δείχνει εξωτερική θερμοκρασία δείχνει μόλις μερικούς βαθμούς πάνω από το μηδέν – μήπως αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται περισσότερη προσοχή ή μείωση της ταχύτητας; Όχι βέβαια. Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης αποτρέπει αξιόπιστα την ολίσθηση του εμπρός τμήματος του αυτοκινήτου, εάν οι κινητήριοι τροχοί αρχίσουν να σπινάρουν.
Μέσα στο κατασκότεινο Τούνελ Bâlea, το περιβάλλον είναι πιο καταθλιπτικό και από το φέρετρο του Κόμη Δράκουλα, αλλά οι προβολείς με φώτα ημέρας LED του MINI Cooper SE απομακρύνουν όλα τα… φαντάσματα και τις μαύρες σκέψεις.
Ξεκινώντας η κατάβαση, οι θεαματικές κατηφόρες προσφέρουν εξαιρετικές δυνατότητες στην ανάκτηση ενέργειας με αποτέλεσμα η μπαταρία να έχει φορτιστεί σχεδόν πλήρως μέχρι το αυτοκίνητο να φτάσει στην κοιλάδα. Και αυτό επειδή η περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια που καταναλώνεται στις ανηφόρες μπορεί να ανακτηθεί στην κατάβαση. Ο οδηγός μπορεί να αποφασίζει το επίπεδο ανάκτησης μέσω του σχετικού διθέσιου διακόπτη και επομένως το ποσοστό πέδησης κατά τη διάρκεια της ανάκτησης ενέργειας – ένα καινοτόμο, τυπικό και αποκλειστικό χαρακτηριστικό MINI.
Όταν το MINI Cooper SE φτάσει στη ρομαντική πόλη Sibiu, πρώην Hermannstadt, έρχεται η ώρα της επιστροφής μετά από τα 90 και πλέον χιλιόμετρα μιας απαιτητικής διαδρομής με ανηφόρες και κατηφόρες μέχρι την κοιλάδα. Η μπαταρία δεν έχει αδειάσει ούτε μέχρι τη μέση και αφού επαναφορτιστεί πλήρως, το πλήρωμα ξεκινά το ταξίδι επιστροφής προσβλέποντας σε άφθονη διασκεδαστική οδήγηση.
Λοιπές διαδρομές που ολοκληρώνονται άνετα με αυτή την αυτονομία θα μπορούσαν να είναι οι Hamburg-Travemünde (81 χλμ.), Munich-Chiemsee (87 χλμ.) και Frankfurt-Heidelberg (90 χλμ.). Επίσης, η συγκεκριμένη αυτονομία μπορεί να υποστηρίξει δημοφιλείς διαδρομές όπως Hamburg-Warnemünde (192 χλμ.), Cologne-Frankfurt (190 χλμ.), Stuttgart- Friedrichshafen στη Λίμνη Constance (206 χλμ.), Munich-Passau (192 χλμ.) ή Berlin-Dresden (192 χλμ.) χωρίς επιστροφή…