Το ηλεκτρικό van της Volkswagen
Bασισμένο στη νέα πλατφόρμα της VW, εξελιγμένη ειδικά για τα ηλεκτρικά οχήματα, επιτυγχάνει αυτονομία μεγαλύτερη των 550 χλμ.
Στην ιστορία της αυτοκίνησης λίγα είναι τα μοντέλα που χαρακτηρίστηκαν ως "icons" και, όσο και αν φαίνεται παράξενο, ένα από αυτά είναι ένα βαν, το Bulli (η κλούβα που λέγαμε) της Volkswagen.
Πλέον, η νέα εποχή για το Bulli έφτασε, με τη Volkswagen Commercial Vehicles να παρουσιάζει το πρωτότυπο I.D. BUZZ CARGO σε παγκόσμια πρεμιέρα στην Έκθεση Επαγγελματικών Οχημάτων στο Αννόβερο (20-27 Σεπτεμβρίου), ενώ στην αγορά αναμένεται το 2021.
Μέχρι τότε, ως αδερφό μοντέλο του επιτυχημένου "Τ6" και με δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4, δείχνει πώς ένα ηλεκτρικό και πλήρως ανασχεδιασμένο και εξελιγμένο Bulli μπορεί να γράψει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της αυτοκίνησης, περνώντας τη γκάμα των βαν σε μία νέα εποχή.
Το πρωτότυπο βαν I.D. BUZZ CARGO, έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να είναι πολύ κοντά στο μοντέλο που θα μπει στην παραγωγή. Έχει εξελιχθεί από κοινού από τις Volkswagen Commercial Vehicles (Επαγγελματικά Οχήματα) και Volkswagen Passenger Cars (Επιβατικά Οχήματα). Η Volkswagen Passenger Cars έδωσε μεγαλύτερη έμφαση στην έκδοση λεωφορείου και η Volkswagen Commercial Vehicles στην έκδοση βαν.
Και τα δύο είναι μέλη της οικογένειας I.D. Family – μιας νέας γενιάς πλήρως διασυνδεδεμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με αυτονομία αντίστοιχη των σημερινών βενζινοκίνητων μοντέλων, ένα εξελιγμένο σχεδιαστικό DNA και εντυπωσιακούς χώρους.
Ένα ακόμα μοναδικό χαρακτηριστικό της οικογένειας I.D. είναι η κλιμάκωση της χωρητικότητας των μπαταριών τους. Τα μοντέλα θα μπορούν να παραδοθούν με μπαταρίες διαφορετικού ενεργειακού περιεχόμενου, ανάλογα με τη χρήση των οχημάτων και τον οικονομικό προϋπολογισμό.
Το τελευταίο, αφορά και το μελλοντικό I.D. BUZZ CARGO, που όπως και όλα τα άλλα μοντέλα της οικογένειας I.D. βασίζεται στην ΜΕΒ (Modular Electric Drive Matrix), τη νέα πλατφόρμα της VW εξελιγμένη ειδικά για τα ηλεκτρικά οχήματα.
Με τη MEB είναι δυνατό – ανάλογα με το μέγεθος της μπαταρίας – να επιτευχθεί αυτονομία από 330 έως και περισσότερα από 550 χιλιόμετρα. Το I.D. BUZZ CARGO που παρουσιάστηκε στο Αννόβερο διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 150 kW. H τελική του ταχύτητα περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα. Αναμενόμενη είναι και η ύπαρξη ενός συστήματος τετρακίνησης όπως και στο επιβατικό I.D. BUZZ.
Το ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης του Ι.D. BUZZ CARGO αποτελείται κατά κύριο λόγο από έναν ηλεκτροκινητήρα με ηλεκτρονικά διαχείρισης ισχύος, από ένα κιβώτιο μίας μόνης σχέσης ενσωματωμένο στον πίσω άξονα, τη μπαταρία ιόντων λιθίου και τις βοηθητικές μονάδες οι οποίες είναι ενσωματωμένες στο εμπρός μέρος.
Η ροή της ενέργειας υψηλής τάσης από τη μπαταρία στον ηλεκτροκινητήρα ελέγχεται από τα ηλεκτρονικά ισχύος, τα οποία μετατρέπουν το συνεχές ρεύμα (DC) που παρέχεται από τη μπαταρία σε εναλλασσόμενο (AC). Παράλληλα, ένας μετατροπέας DC/DC τροφοδοτεί τα ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου με ρεύμα 12 Volt.
To Ι.D. BUZZ CARGO μπορεί να εξοπλιστεί με μπαταρίες διαφορετικής χωρητικότητας, ανάλογα με το προφίλ χρήσης του αυτοκινήτου. Εάν το βαν αναμένεται να καλύπτει αποστάσεις μέσα στην πόλη σε ημερήσια βάση, τότε προτείνεται μια μπαταρία ιόντων λιθίου με ενεργειακή χωρητικότητα 48 kWh. Εάν απαιτείται μεγαλύτερη αυτονομία η χωρητικότητα αυτή μπορεί να αυξηθεί μέχρι και τις 111 kWh.
Σχεδιαστικά, το I.D. BUZZ CARGO συνεχίζει επιτυχημένα την παράδοση του πρωτότυπου Bulli. Σε πάνω από 7 δεκαετίες και σε 6 γενιές η Volkswagen Commercial Vehicles έχει εξελίξει το σχεδιασμό του, ανακαλύπτοντάς συνεχώς μια νέα οπτική ταυτότητα αλλά χωρίς να χαθεί το DNA του μοντέλου.
Αυτό που χαρακτηρίζει τη σχεδίαση του I.D. BUZZ CARGO είναι η εναλλαγή οικείων και κανούργιων στοιχείων του DNA του Bulli. Συγκεκριμένα το εμπρός μέρος με το χαρακτηριστικό "V" και το παραδοσιακό "φιλικό πρόσωπο" απεικονίζει σαφώς ένα Bulli – παρότι πρόκειται για μιας εντελώς καινούργια προσέγγιση.
Αντί για τους στρογγυλούς προβολείς του αρχέτυπου το I.D. BUZZ CARGO έχει ενεργά συστήματα LED φώτων τα οποία όχι μόνο μετατρέπουν τη νύχτα σε μέρα αλλά και επικοινωνούν διαδραστικά με τους πεζούς - δηλαδή σα να ήταν μάτια.
Ένα άλλο καθοριστικό στοιχείο του όλου στυλ είναι ο μικρός εμπρός πρόβολος, κάτι που ισχύει και για την οροφή με την ευφυή επέκτασή της πάνω από το παρμπρίζ. Γενικά κάθε λεπτομέρεια έχει επανεξεταστεί και εξελιχθεί.
Όταν σκοτεινιάσει δημιουργείται μια μοναδική νυχτερινή εικόνα, με τον backlit φωτισμό του σήματος της VW στη μάσκα του αυτοκινήτου και σε συνδυασμό με τα LED φώτα ημέρας και θέσης στους προβολείς και τον εμπρός προφυλακτήρα. Η εικόνα του I.D. BUZZ CARGO είναι το ίδιο μοναδική και στο πίσω μέρος του, όπου τα λεπτά φώτα LED και οι μεγάλες βαμμένες επιφάνειες προσδιορίζουν τον iconic σχεδιασμό.
Με την παρουσίαση των I.D. BUZZ and I.D. BUZZ CARGO, η επόμενη δεκαετία θα δεί την εμφάνιση μιας ακόμα σειράς πολυλειτουργικών οχημάτων η οποία συμπληρώνει τη γκάμα των "Τ6" – δηλαδή τα Transporter, Caravelle, Multivan και California. Η σειρά αυτή θα προβάλλει τη σχεδίαση του αρχέτυπου βαν στο μέλλον, δημιουργώντας μια νέα, ισχυρή παραλλαγή ενός icon της αυτοκίνησης…