X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το λιοντάρι που βρυχάται με 300... άλογα

Ισχυρό και χωρίς να προκαλεί ιδιαίτερα, το Leon Cupra είναι ένα καθημερινό αυτοκίνητο για ανθρώπους με υψηλή αδρεναλίνη.

Βασισμένο στο απλό Leon, που αποτελεί τον έναν από τους τρεις πυλώνες της ισπανικής μάρκας, μέλος του ομίλου της VW, είναι το μικρομεσαίο μοντέλο που διαθέτει εμφάνιση, χώρους, πλούσιο εξοπλισμό και βέβαια επιδόσεις. Γενικά όλες οι εκδόσεις του Leon είναι ιδιαίτερα αξιόλογες, ωστόσο στην κορυφή όλων βρίσκεται η έκδοση Cupra, η οποία τώρα αποδίδει 300 ίππους, ενώ πριν λίγους μήνες το μοτέρ απόδιδε 290, όσους θα αποδίδει σύντομα, ξανά, επειδή η εταιρεία θα πρέπει να "συμμορφωθεί" με τα νέα πρότυπα εκπομπών ρύπων.

Οδηγώντας το λοιπόν, είναι αλήθεια ότι ενώ αισθανόμουν ότι οδηγούσα ένα πολύ γρήγορο και σπορ αυτοκίνητο, εντούτοις οι τριγύρω μου δύσκολα το καταλάβαιναν, όταν ήμουν σταματημένος βέβαια. Κι αυτό επειδή σχεδιαστικά δεν έχει ακρότητες, δεν προκαλεί με αεροτομές και άλλα συναφή. Μόνο αν το παρατηρήσει κάποιος καλά, θα δει τις κόκκινες δαγκάνες στα φρένα, το λογότυπο στη κυψελοειδή μάσκα μπροστά και το 300 στο πορτμπαγκάζ, την διακριτική πίσω αεροτομή και τον διαχύτη χαμηλά με τις δύο απολήξεις εξάτμισης στις άκρες.

Εσωτερικά, είναι πολύ ποιοτικό με δέρμα και Alcantara, προσανατολισμένο στον οδηγό ταμπλό, ηλεκτρικό χειρόφρενο, φωτισμό καμπίνας LED και οθόνη αφής 8 ιντσών.

Η εκκίνηση γίνεται με διακόπτη, τα πεντάλ αλουμινίου συνεισφέρουν στην εμφάνιση, ενώ το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, θυμίζει ότι δεν μπορεί τα πολύ σπορ μοντέλα να βγαίνουν με αυτόματο.

Το μοτέρ 2λιτρο TSI, είναι γνωστό από τον όμιλο της VW και τους 300 ίππους τους αποδίδει χαρακτηριστικά άνετα, με τη ροπή των 350 Nm να επιτυγχάνεται από τις χαμηλές στροφές. Ναι, επιταχύνει σε κάτω από 6 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα, όμως σπινάρεις κάπως στην αρχή, στα πρώτα μέτρα. Μετρά στρώνει αμέσως και μη το είδατε… Μπορεί πάντως ο πίνακας οργάνων να δείχνει 300 χλμ./ώρα τελική, ωστόσο είναι για ψυχολογικούς λόγους και δεν χρειάζεται να το ζορίσεις για να φθάσεις εκεί κοντά, διότι μη ξεχνάμε και την κατανάλωση που αν οδηγείς λογικά θα είσαι περίπου στα 7,5 λίτρα ανά 100 χλμ. Ειδάλλως, αν κινείσαι στα κόκκινα, θα πρέπει να σκεφτείς την τιμή της αμόλυβδης τώρα στα πρατήρια…

Με τον μπλοκέ διαφορικό να κάνει τη δουλειά του, θα περίμενα λίγο λιγότερο υποστροφή στις στροφές, ενώ τα φρένα είναι αποτελεσματικά και μου άρεσαν.

Δοκίμασα και τις επιλογές στο στυλ οδήγησης: Comfort, Sport, Cupra, Individual, πατώντας τον σχετικό διακόπτη. Αλλάζει κάπως η χαρτογράφηση, η κλιμάκωση στο κιβώτιο και η αίσθηση στο τιμόνι.

Γενικά, οδηγώντας το για αρκετές ημέρες, ένιωσα ότι κυκλοφορώ με ένα καθημερινό, σπορ αυτοκίνητο και όχι με ένα υπεραυτοκίνητο κράχτη στο δρόμο. Κι όσοι το προτιμήσουν, αυτόν τον λόγο θα πρέπει να έχουν κατά νου. Εκτός και από τα χρήματα που κυμαίνονται από 28.000 στην 3θυρο έκδοση μέχρι και περίπου 30.000 ευρώ στην πεντάθυρη και ανάλογα τον εξοπλισμό.

Πάντως, εφοδιάζεται με όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και ενεργητικής ασφάλειας: Traffic Jam Assist για συνθήκες έντονης κυκλοφορίας που την κάνει πιο υποφερτή για τον οδηγό, χάρη στη συνδυαστική λειτουργία του Lane Assist και ACC.

Μία ακόμη πρόσθετη λειτουργία είναι το ελεγχόμενο από ραντάρ Adaptive Cruise Control που διατηρεί σταθερή την ταχύτητα και την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα ενώ φρενάρει απότομα σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης και μέσα σε συγκεκριμένα όρια ταχύτητας. Εξάλλου, φέρει Pedestrian Protection System που αναγνωρίζει τα οχήματα και τους πεζούς και επιβεβαιώνει και φρενάρει για να αποφύγει τα ατυχήματα ή να μειώσει τους τραυματισμούς…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ