X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το μικρό που "παίζει" στη μεγάλη κατηγορία

Στο γύρισμα των εποχών της αυτοκίνησης τις τέσσερις τελευταίες δεκαετίες, σήμερα το VW up! GTI του 2018 έχει τις ίδιες διαστάσεις και τεχνικές προδιαγραφές με το πατρογονικό Golf GTI Mk1 του 1976.

Πριν από 42 χρόνια η επίκληση του όρου GTI γινόταν με ευλάβεια από όσους πίστευαν σε μια γνήσια οδηγική ευχαρίστηση. Ήταν κάτι πολύ ιδιαίτερο για την εποχή, η μεταμόρφωση ενός οικογενειακού, απλού καθημερινού αυτοκινήτου -σαν το Golf- σε κάτι πολύ σπορ, ένα μοντέλο επιδόσεων που ίσως δεν ταίριαζε τόσο με την ψυχοσύνθεση ενός μέσου οικογενειάρχη, που σκεφτόταν ένα αυτοκίνητο ικανό να αντεπεξέλθει στην καθημερινότητα.

Κι όμως, με το πέρασμα των χρόνων, το δόγμα GTI όχι μόνο παρέμεινε, αλλά μεταλλάσσεται συνεχώς, σε τέτοιο βαθμό που το λογότυπο να κοσμεί και τις πιο μικρές εκδόσεις της γερμανικής μάρκας. Μπορεί το up! GTI να έχει μήκος 3,6 μέτρα και 115 ίππους (αντίστοιχα με τα 3,7 μέτρα και 110 hp του Golf GTI Mk1) και να φτάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 8,8 δευτερόλεπτα, σε σχέση με τα 9,0'' του προγόνου του, όμως από την κατανάλωση και τους ρύπους του κινητήρα μέχρι την άνεση της ανάρτησης και το σύστημα πολυμέσων, όλα υπακούουν την τωρινή εποχή.

MARTIN MEINERS

Σε σχέση με τον παλιό τετρακύλινδρο K-Jetronic που απέδιδε με ηλεκτρονικό ψεκασμό από 1.600 κ.εκ. τους 110 ίππους και τα 150 Nm ροπής του (στις 5.000 σ.α.λ.), τώρα περισσότερη ισχύς και 200 Nm ροπής από τις 2.000 σ.α.λ. αποδίδονται από έναν χιλιάρη τρικύλινδρο κινητήρα (1.0 TSI) με υπερτροφοδότηση και ηλεκτρονικό έλεγχο της διάταξης αποσυμπίεσης του turbo , καθώς και με άμεσο ψεκασμό καυσίμου πίεσης 350 bar απευθείας στους θαλάμους καύσης. Έτσι, το up! GTI πετυχαίνει καλύτερες επιδόσεις παρότι είναι 260 κιλά βαρύτερο (810 vs 1.070 κιλά), και παράλληλα πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro6 AG καταναλώνοντας 4,8 λίτρα βενζίνης ανά 100χλμ.

Η σύγκριση των εποχών σταματά με κάτι τελευταίο: το up! GTI υπακούει στην εποχή του και σε ό,τι αφορά στο δρόμο και στην εμφάνιση. Το πάτημά του είναι πιο σπορ, με πιο σαφή κατευθυντικότητα, λιγότερες κλίσεις και βελτιωμένη πρόσφυση, όμως επουδενί δεν απεμπολεί την ανάγκη άνεσης της ανάρτησης. Και για την εμφάνιση αρκούν, μεταξύ άλλων, διπλές ρίγες στο πλάι, κόκκινες δαγκάνες φρένων και η μεγαλύτερη πίσω πτέρυγα - που βελτιώνει και την αεροδυναμική άντωση! Το up! GTI θα διατίθεται στην Ελλάδα από αυτόν το μήνα, με τιμή κάτω των 16.000 ευρώ.

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ