X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το MINI έκανε striptease στη… βιωσιμότητα

Μια one-off έκδοση, με αντισυμβατικές λεπτομέρειες από τον Πολ Σμιθ.

Όλα ξεκίνησαν με το… ξεγύμνωμα ενός τρίθυρου MINI Cooper SE, και πάνω στη δομή, ο Πολ Σμιθ δημιούργησε μια μοναδική έκδοση με βιώσιμα υλικά.

Οι πρώτες ύλες είναι ένα πολύ μελετημένο στοιχείο της εξωτερικής σχεδίασης του ΜΙΝΙ Strip. Το αμάξωμα έμεινε άβαφο στην πρωτογενή μορφή του, φέροντας μόνο μία λεπτή επικάλυψη διάφανης βαφής για προστασία από τη διάβρωση. Τα σημάδια από την εργοστασιακή επεξεργασία τριβής έχουν παραμείνει συνειδητά ανέπαφα στα πάνελ από γαλβανισμένο ατσάλι, δείχνοντας ότι το αυτοκίνητο είναι ένα λειτουργικό αντικείμενο και αξιόπιστος σύντροφος στην καθημερινότητα. Αυτή η σκόπιμη απουσία κατεργασίας ονομάστηκε επίσης από τον Paul Smith "η τέλεια ατέλεια".

Επίσης, τμήματα της γνωστής μαύρης λωρίδας της MINI, κατασκευάστηκαν μέσω τρισδιάστατης εκτύπωσης και ανακυκλωμένου πλαστικού, ενώ η υφή τους παρέμεινε ακάλυπτη χωρίς επεξεργασία, όπως τα μεταλλικά πάνελ. Ο λάτρης των ποδηλάτων, Σμιθ, όπως και στα ποδήλατα, είχε την έμπνευση για τις ορατές βίδες στα πρόσθετα εξαρτήματα, δείχνοντας πόσο απλή μπορεί να είναι η συναρμολόγηση και πόσο εύκολα μπορεί το αυτοκίνητο να ενσωματωθεί εκ νέου στον κύκλο πρώτων υλών στο τέλος της λειτουργικής ζωής του. Τα λειτουργικά και χαρακτηριστικά ένθετα της εμπρός και πίσω ποδιάς, κατασκευάστηκαν κι αυτά μέσω διαδικασίας τρισδιάστατης εκτύπωσης, στην οποία οφείλεται και η εντυπωσιακή υφή τους.

Κι ακόμη, η κλειστή μάσκα του αυτοκινήτου και τα τάσια, βοηθούν στη μείωση της αντίστασης, όπως σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αυξάνοντας, επομένως, τη θεωρητική αυτονομία. Το ένθετο της μάσκας και τα αεροδυναμικά τάσια των τροχών κατασκευάζονται από ανακυκλωμένο Perspex, εξοικονομώντας βάρος και φυσικούς πόρους. Ανακυκλωμένο Perspex χρησιμοποιήθηκε επίσης, στη μεγάλη, πανοραμική οροφή, μέσα από την οποία φαίνεται – σε μεγάλο βαθμό – η δομή του αμαξώματος στο εσωτερικό.

Ανοίγοντας τις πόρτες, αποκαλύπτονται οι χαρακτηριστικές λωρίδες Πολ Σμιθ, σε μία ζωηρή σύνθεση πέντε χρωμάτων. Το καπάκι της θύρας φόρτισης προσφέρει μια φωσφοριζέ πράσινη νότα, ενώ η γκραβούρα, με τη μορφή μιας ηλεκτρικής πρίζας, είναι έργο του Πολ Σμιθ.

Στο εσωτερικό, όλα τα διακοσμητικά ένθετα έχουν σκόπιμα παραληφθεί -με εξαίρεση το ταμπλό, την επένδυσή του και την εταζέρα- μετατρέποντας το εσωτερικό του αμαξώματος σε κυρίαρχο οπτικό στοιχείο της καμπίνας. Έχει μπλε χρώμα, δημιουργώντας ένα ιδιαίτερα εντυπωσιακό αποτέλεσμα. Το εκτεθειμένο πρωτογενές υλικό και το έντονο μπλε χαρίζουν στο εσωτερικό μία δική του αισθητική γοητεία. Είναι γυμνό και την ίδια στιγμή δίνει την αίσθηση του επενδεδυμένου.

Αντί της σχεδίασης πολλαπλών τμημάτων, το ταμπλό αποτελείται μόνο από ένα μεγάλο ημιδιαφανές τμήμα με φινίρισμα από φιμέ γυαλί. Εμπνευσμένη από την παραδοσιακή χρήση στρογγυλών στοιχείων της ΜΙΝΙ, η γεωμετρία έχει απλοποιηθεί με μία πολύ πιο γραφιστική ερμηνεία. Δεν υπάρχει κλασικό κεντρικό όργανο, με το smartphone του οδηγού να αναλαμβάνει βασικό ρόλο, αφού τοποθετείται στη θέση που κανονικά θα βρισκόταν η κεντρική οθόνη, συνδέεται αυτόματα με το αυτοκίνητο και μεταμορφώνεται σε κέντρο ελέγχου πολυμέσων. Τα μοναδικά φυσικά χειριστήρια στο εσωτερικό τοποθετούνται πιο χαμηλά, στην κεντρική κονσόλα, όπου βρίσκονται και οι διθέσιοι διακόπτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα και τη λειτουργία start/stop.

Στο εσωτερικό έχει καταργηθεί εντελώς το δέρμα και το χρώμιο και τα καθίσματα έχουν επένδυση από πλεχτό ύφασμα. Η χρήση μόνο ενός υλικού στις επενδύσεις των καθισμάτων, σημαίνει ότι είναι πλήρως ανακυκλώσιμα - ακόμα και η μπορντούρα, διευκολύνοντας τις διαδικασίες ανακύκλωσης των υλικών. Τα πατάκια κατασκευάζονται από ανακυκλωμένο καουτσούκ. Το μοτίβο τους που θυμίζει μωσαϊκό, είναι υποπροϊόν της διαδικασίας ανακύκλωσης και παραγωγής και αποδεικνύει ότι τα πολύχρωμα συστατικά στοιχεία απολαμβάνουν μία δεύτερη ζωή ως τμήμα αυτού του εξαρτήματος.

Το κάλυμμα του ταμπλό, οι πάνω επενδύσεις των θυρών και η εταζέρα υιοθετούν μία απλοποιημένη γεωμετρία και κατασκευάζονται από ανακυκλωμένο φελλό. Ο τύπος του φελλού που χρησιμοποιείται εδώ δεν περιέχει συνθετικές συγκολλητικές ουσίες και είναι επίσης πλήρως ανακυκλώσιμος. Συνδυάζοντας ικανοποιητική σταθερότητα και απαλή αίσθηση, ο φελλός θα μπορούσε να υποκαταστήσει τα αφρώδη πλαστικά στο μέλλον. Λόγω της ανακυκλωσιμότητας του φελλού και του γεγονότος ότι είναι μία ανανεώσιμη πρώτη ύλη που μάλιστα εξισορροπεί τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα κατά τη διάρκεια της παραγωγής του, υπάρχουν δυνατότητες μείωσης των αερίων του θερμοκηπίου. Ένα ακόμα παράπλευρο κέρδος του πλεχτού υφάσματος και του φελλού είναι ότι και τα δύο είναι υλικά με ανοιχτούς πόρους κάτι που βελτιώνει την ακουστική της καμπίνας.

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό, είναι το τιμόνι, στο οποίο η στεφάνη είναι τυλιγμένη με αντιολισθητική ταινία χειρολαβών, όπως σε ένα ποδήλατο. Τρεις αλουμινένιες ακτίνες συνδέουν τη στεφάνη με το κεντρικό τμήμα, του οποίου η επένδυση πλέγματος, σας επιτρέπει να βλέπετε τον αερόσακο. Όπως και στο εξωτερικό του αυτοκινήτου, υπάρχουν ορατές βίδες που δείχνουν πόσο εύκολη μπορεί να είναι η αποσυναρμολόγηση του τιμονιού σε μεταγενέστερο στάδιο και η επαναχρησιμοποίηση του αλουμινίου.

Οι επενδύσεις των θυρών κατασκευάζονται από το ίδιο πλεκτό υλικό πλέγματος που καλύπτει τον αερόσακο. Η δομή των θυρών φαίνεται καθαρά πίσω από τα πλεκτά πάνελ που συγκρατούνται σε ένα πλαίσιο. Η διαφάνεια του πλεχτού υλικού αλλάζει ανάλογα με τη γωνία θέασης, προσθέτοντας μία νέα διάσταση στην εμφάνιση του εσωτερικού. Οι χειρολαβές θυρών κατασκευάζονται από περιτυλιγμένο σκοινί αναρρίχησης και, μαζί με τις ασορτί ζώνες ασφαλείας, ζωντανεύουν το εσωτερικό με το φωτεινό, πορτοκαλί φινίρισμα. Όπως οι χειρολαβές, οι μηχανισμοί ανοίγματος θυρών από κατεργασμένο αλουμίνιο τοποθετούνται στις επενδύσεις θυρών από φελλό και προσδίδουν μία νότα πολυτέλειας στις πόρτες. Καθώς το βλέμμα περιεργάζεται τη πόρτα, φτάνει στην ορατή μονάδα του αερόσακου στην κολόνα οροφής. Αυτό δημιουργεί την ίδια αίσθηση με τις ορατές διαδρομές των καλωδιώσεων στο εσωτερικό, προσελκύοντας σκόπιμα την προσοχή σε συστήματα που κρύβονται στα μοντέλα παραγωγής, αφού πλέον αποτελούν στοιχεία αισθητικού ενδιαφέροντος.

Αυτό είναι, λοιπόν, το βιώσιμο, one-off ΜΙΝΙ Strip.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ