Το νέο Focus φέρνει φρέσκια σχεδίαση, αναβαθμισμένη συνδεσιμότητα και υβριδικούς κινητήρες
Με ψηφιακό πίνακα οργάνων, πιο έξυπνο infotainment SYNC 4 με οθόνη 13.2” και κινητήρες βενζίνης και diesel έως 280 ίππους
Το νέο Ford Focus έρχεται πιο προηγμένο, πιο συνδεδεμένο, πιο κομψό, πιο εξηλεκτρισμένο και πιο οδηγοκεντρικό από ποτέ. Συνεχίζει να είναι διαθέσιμο σε 5θυρες και wagon εκδόσεις και ξεχωρίζει με στοιχεία όπως το ανασχεδιασμένο καπό που αυξάνει το ύψος του ρύγχους, το λογότυπο της Ford που έχει μετακινηθεί από το άκρο του καπό στο κέντρο της μεγαλύτερης άνω μάσκας και τους νέους προβολείς LED που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις και ενσωματώνουν λειτουργία φώτων ομίχλης. Καινούρια είναι επίσης τα σκούρα κάτοπτρα των πίσω φώτων και τα πίσω φώτα LED των πλουσιότερων εκδόσεων που υιοθετούν νέο σχέδιο στο εσωτερικό τους, με πιο σκούρο κεντρικό τμήμα και εντυπωσιακό νέο μοτίβο βρόχου.
Μεγαλύτερη διαφοροποίηση συναντάμε στις εκδόσεις ST-Line και Active. Αμφότερες έχουν μοναδικά στιλιστικά στοιχεία που εκφράζουν την ιδιαίτερη προσωπικότητά τους, ενώ το προαιρετικό πακέτο X προσφέρει ακόμη πιο πλούσιο εξοπλισμό. Το εμπλουτισμένο πακέτο Vignale, τέλος, προσθέτει το στοιχείο της πολυτέλειας.
Το νέο Focus εξοπλίζεται και με την επόμενη γενιά της τεχνολογίας SYNC 4 της Ford, η οποία επιτρέπει πλοήγηση συνδεδεμένη με cloud και έλεγχο μέσω φωνητικών εντολών με κατανόηση φυσικής γλώσσας. Το SYNC 4 υποστηρίζεται από μία νέα - και τη μεγαλύτερη στην κατηγορία του Focus - κεντρική οθόνη 13.2” με οριζόντιο προσανατολισμό (landscape). Η διαισθητική διεπαφή είναι σχεδιασμένη για άνετη πλοήγηση σε μία πλήρη σειρά λειτουργιών οδήγησης και άνεσης. Η τεχνολογία Ford Power-Up επιτρέπει επίσης ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού για βελτίωση της λειτουργικότητας με την πάροδο του χρόνου.
Αν και το μικρομεσαίο οικογενειακό της Ford ήταν ένα από τα πιο προηγμένα μοντέλα της κατηγορίας, διαθέτει επιπλέον τεχνολογίες υποστήριξης της οδήγησης, όπως το σύστημα Blind Spot Assist, που παρακολουθεί το τυφλό σημείο για οχήματα που πλησιάζουν από πίσω και μπορεί να εφαρμόσει ελαφρά δύναμη στο τιμόνι για να προειδοποιήσει τον οδηγό και να τον αποθαρρύνει να αλλάξει λωρίδα εάν ανιχνεύσει επικείμενη σύγκρουση.
Η Ford έχει αυξήσει επίσης την πρακτικότητα του χώρου αποσκευών των 1.653 λίτρων του Focus wagon. Σε αυτόν υπάρχει τώρα μια «υγρή ζώνη», ένα ειδικό δάπεδο δηλαδή και πλαϊνές επενδύσεις που καθαρίζονται εύκολα, καθώς και ένα κάθετο διαχωριστικό που συμβάλει στην απλή και αποτελεσματική οργάνωση όσον αφορά την αποθήκευση των φορτίων.
Γκάμα κινητήρων
Το νέο Focus εισάγει για πρώτη φορά (προαιρετικά) το επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Powershift για τα κινητήρια σύνολα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας EcoBoost Hybrid. Ουσιαστικά πρόκειται για τον εξαιρετικά αποδοτικό 1.000άρη Turbo κινητήρα βενζίνης που συνδυάεται με ηλεκτρικό σύστημα 48-volt, με απόδοση 125 ή 155 ίππους (κατανάλωση από 5,2 l/100 km και εκπομπές CO2 από 117 g/km, σύμφωνα με το πρότυπο WLTP). Στάνταρ προσφέρεται ένα εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο
Για οδηγούς που διανύουν περισσότερα χιλιόμετρα, ο κινητήρας ντίζελ 1.5 EcoBlue διατίθεται σε εκδόσεις με ισχύ 95 και 120 ίππων, με κατανάλωση από 4,2 l/100 km και εκπομπές CO2 110 g/km σύμφωνα με το πρότυπο WLTP. Και οι δύο εκδόσεις προσφέρονται με εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων είναι διαθέσιμο για την έκδοση των 120 ίππων.
Στην κορυφή της πυραμίδας βρίσκεται το νέο Focus ST με τον 2.3 EcoBoost βενζινοκινητήρα των 280 ίππων και την υπογραφή της Ford Performance. Ξεχωρίζει από τη νέα σπορ εξωτερική σχεδίαση, τα νέα σχέδια ζαντών αλουμινίου, μία εντυπωσιακή χρωματική επιλογή Mean Green και τα νέα καθίσματα Performance Seats που είναι εξελιγμένα από την ίδια την Ford, το Focus ST.
Το νέο Focus περιλαμβάνει επίσης τεχνολογία επιλέξιμων προφίλ οδήγησης (Drive Modes), που επιτρέπει στους οδηγούς να επιλέγουν μεταξύ των προγραμμάτων Normal, Sport και Eco που μπορούν να προσαρμόζουν την απόκριση του πεντάλ του γκαζιού, του ηλεκτρονικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης EPAS και του αυτόματου κιβωτίου, ανάλογα με το εκάστοτε σενάριο οδήγησης. Τα μοντέλα Active διαθέτουν επιπλέον τόσο το πρόγραμμα Slippery, που προσφέρει αυξημένη αυτοπεποίθηση σε ολισθηρές επιφάνειες, όσο και το Trail, το οποίο είναι σχεδιασμένο με τη σειρά του προκειμένου το όχημα να διατηρεί το momentum του σε κακοτράχαλες επιφάνειες.
Σχεδίαση / Εκδόσεις
Κάθε έκδοση του νέου Focus ξεχωρίζει χάρη στις μοναδικές σχεδιαστικές της λεπτομέρειες, με τα σχέδια της άνω μάσκας και της πρόσοψης να εκφράζουν τις διαφορετικές προσωπικότητες και να πετυχαίνουν μεγαλύτερη διαφοροποίηση σε όλη τη γκάμα. Οι εκδόσεις Connected έχουν φαρδιά άνω μάσκα με γυαλιστερό χρωμιωμένο πλαίσιο, που διαφοροποιείται με τις έντονες οριζόντιες μπάρες και συνδυάζεται με στραμμένους προς τα κάτω πλαϊνούς αεραγωγούς που αναδύονται από την κάτω μάσκα.
Ο σπορ χαρακτήρας της έκδοσης ST-Line που είναι εμπνευσμένη από τα μοντέλα της Ford Performance αναδεικνύεται με τη χρήση μιας τραπεζοειδούς άνω μάσκας με μοναδικές αναλογίες και γυαλιστερή, μαύρη κυψελοειδή σχεδίαση, σε συνδυασμό με τους φαρδύτερους πλαϊνούς αεραγωγούς και την πιο βαθιά κάτω μάσκα. Οι εκδόσεις ST-Line φέρουν επίσης πλαϊνές ποδιές, πίσω διαχύτη και μία διακριτική πίσω αεροτομή.
Η περιπετειώδης έκδοση Active χρησιμοποιεί ορισμένα στοιχεία από SUV μοντέλα με στόχο μία πιο «σκληροτράχηλη» εμφάνιση. Μία φαρδύτερη άνω μάσκα περιλαμβάνει πιο στιβαρές κάθετες περσίδες, ενώ μία πιο βαθιά κάτω μάσκα και οι ψηλότερα τοποθετημένοι πλαϊνοί αεραγωγοί συνδυάζονται τόσο με την αυξημένη απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος όσο και με τα μαύρα προστατευτικά του αμαξώματος.
Η ευρεία διαθεσιμότητα του πακέτου Vignale, επιπλέον του πακέτου X, έρχεται να συνθέσει το απόλυτο επίπεδο πολυτελούς εξοπλισμού σε σχέση με τις εκδόσεις ST-Line και Active. Μαζί με τα αναβαθμισμένα εξοπλιστικά στοιχεία και το φινίρισμα στο εσωτερικό, η έκδοση Vignale περιλαμβάνει σατινέ φινίρισμα για την άνω μάσκα και τους πλαϊνούς αεραγωγούς, αντί του χρώματος του αμαξώματος, καθώς και αποκλειστικά σχέδια ζαντών αλουμινίου. Το νέο Focus διαθέτει νέα σχέδια ζαντών αλουμινίου σε όλη τη γκάμα.