To νέο ηλεκτρικό Kia EV6 σε πλήρη αποκάλυψη
Με δύο μπαταρίες, τρία διαφορετικά επίπεδα ισχύος, πισωκίνητο ή τετρακίνητο, με γρήγορη φόρτιση.
Η κορεατική Kia εξακολουθεί να μας εντυπωσιάζει με την πρόοδο που έχει κάνει. Και δεν είναι υπερβολή να αναφέρω ότι ανταγωνίζεται επάξια με τις πιο ονομαστές εταιρείες.
Η εταιρεία έχει θέσεις ως στόχο το 2030, το 40% των πωλήσεών της να είναι ηλεκτρικά, BEV, υβριδικά plug-in (PHEV) και υβριδικά ήπιας τεχνολογία (HEV), με ετήσιο στόχο πωλήσεων 1,6 εκατομμύρια μονάδες, θέλοντας να πουλήσει 880.000 αμιγώς ηλεκτρικά το 2030.
Το τελευταίο της εγχείρημα, αμιγώς ηλεκτρικό, το έχω παρουσιάσει και σε προηγούμενα άρθρα, ωστόσο τώρα, με τα πλήρη στοιχεία, αναδεικνύεται το μέγεθος της προσπάθειας.
Η Kia, λοιπόν, χρησιμοποίησε μια νέα πλατφόρμα, ειδική για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η οποία κάνει ντεμπούτο με αυτό το μοντέλο.
Η βασική έκδοση με μήκος 4,68 μ., πλάτος 1,88 μ. και ύψος 1,55 μ., προφανώς εντυπωσιάζει σε μέγεθος, με ένα τεράστιο μεταξόνιο 2,9 μ., που αφήνει τεράστιους χώρους στην καμπίνα.
Παράλληλα, θα προσφέρονται δύο ακόμα εκδόσεις. Η EV6 GT-line, όπως και η EV6 GT, διατηρούν το ίδιο μεταξόνιο, αλλά το μήκος φθάνει στα 4,695 μ. και το πλάτος στα 1,89 μ., με το ύψος της πρώτης να είναι 1,55 μ. και της δεύτερης 1,545 μ.
Λεπτομέρειες είναι αυτά, καθώς αλλού έγκειται η δουλειά που έκαναν οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές και όχι στις διαστάσεις.
Σχεδιαστικά, υπάγεται στα Crossover – SUV αμαξώματα, καθώς οι διαφορές μεταξύ των δύο είναι ελάχιστες.
Μακρύ καπό, καμπίνα τραβηγμένη προς τα πίσω, coupe τελείωμα και άκρως φουτουριστικό πίσω μέρος, με τα φωτιστικά από άκρη σε άκρη.
Στη νέα ψηφιακή εποχή, το «πρόσωπο της τίγρης» (tiger face), έχει διασκευαστεί, ώστε να αποκτήσει σύγχρονη ματιά.
Στην καμπίνα, η high-tech ελαφρώς κεκλιμένη προς τον οδηγό, οθόνη πολυμέσων, αλλά και τα πλήκτρα αφής από κάτω, δημιουργούν μια υψηλής αισθητικής εικόνα, μαζί με την κονσόλα που φιλοξενεί το μπουτόν εκκίνησης και τον περιστροφικό διακόπτη για τις λειτουργίες του συστήματος κίνησης.
Τα μπάκετ καθίσματα, είναι λεπτά, ελαφριά και επενδυμένα με μοντέρνα, ενδιαφέροντα οπτικά υφάσματα που δημιουργήθηκαν από ανακυκλωμένα πλαστικά - ισοδύναμα με 111 πλαστικά μπουκάλια νερού.
Η ευρυχωρία με τα 2,9 μ. μεταξόνιο, είναι ενδεδειγμένη, ενώ διαθέτει και τεράστιο πορτ-μπαγκάζ 520 λίτρων, με έξτρα 52 λίτρα αποθήκευσης κάτω από το μπροστινό καπό, στις δικίνητες εκδόσεις και 20 λίτρα στις τετρακίνητες εκδόσεις. Η χωρητικότητα, βέβαια, διευρύνεται στα 1.300 λίτρα με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων.
Στα μηχανικά μέρη, ο εντυπωσιασμός γίνεται μεγαλύτερος. Οι μηχανικοί προσφέρουν το EV6 με μπαταρία 58,0 kWh που χαρίζει αυτονομία κοντά στα 300 χλμ., αλλά και με μπαταρία 77,4 kWh, που δίνει αυτονομία για πάνω από 510 χλμ.
Η πισωκίνητη έκδοση EV6 και EV6 GT-line, με την μπαταρία των 58,0 kWh, συνδυάζονται με έναν ηλεκτροκινητήρα 125 kW (165 ίπποι) ροπής 350 Nm, ενώ οι τετρακίνητες εκδόσεις AWD διαθέτουν δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, που τροφοδοτούν τον εμπρός και πίσω άξονα, με συνδυαστική ισχύ 173kW (235 ίπποι) και ροπή 605 Nm.
Αντίστοιχα, το πισωκίνητο EV6 και το EV6 GT-line, με μπαταρία 77,4 kWh, συνδυάζονται με έναν ηλεκτροκινητήρα 168 kW (229 ίπποι) ροπής 350 Nm, ενώ τα τετρακίνητα φέρουν δύο ηλεκτρικά μοτέρ, στους δύο άξονες, με συνδυαστική ισχύ 239 kW (325 ίπποι) και ροπή 605 Nm.
Οσον αφορά την πανίσχυρη έκδοση EV6 GT, θα προσφέρεται μόνο μπαταρία 77,4 kWh και μόνο ως τετρακίνητο, με δύο ηλεκτρικά μοτέρ συνολικής ισχύος 430 kW (580 ίπποι), και μέγιστη ροπή 740 Nm, επιταχύνοντας στα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα 260 χλμ./ώρα. Προαιρετικά, θα προσφέρεται και ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό Limited Slip Differential.
Όμως, πολύ γρήγορα επιταχύνει και οι πιο… απλές εκδόσεις. Το τετρακίνητο με τη ροπή των 605 Nm, επιταχύνει σε μόλις 5,2 δευτερόλεπτα.
Το EV6 προσφέρει δυνατότητες φόρτισης 800V και 400V, χωρίς την ανάγκη για πρόσθετα εξαρτήματα ή προσαρμογείς. Το αυτοκίνητο έχει δυνατότητα γρήγορης φόρτισης και για αυτονομία από το 10% έως το 80%, χρειάζεται μόλις 18 λεπτά και στις δύο εκδοχές μπαταρίας ή 4,5 λεπτά για να πάρει αυτονομία για 100 χλμ., στην πισωκίνητη έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία.
Παράλληλα, το EV6 μπορεί να τροφοδοτεί και ενέργεια, όχι μόνο να λαμβάνει. Η ενσωματωμένη μονάδα ελέγχου φόρτισης (Integrated Charging Control Unit, ICCU), επιτρέπει τη νέα λειτουργία οχήματος προς καταναλωτή (V2L), που μπορεί να παρέχει ισχύ έως και 3,6 kW και να τροφοδοτεί, για παράδειγμα, ταυτόχρονα μια τηλεόραση 55 ιντσών και ένα κλιματιστικό για περισσότερες από 24 ώρες. Το σύστημα μπορεί επίσης να φορτίσει ένα άλλο EV, αν χρειαστεί.
Κι ακόμα, με φόρτιση άνω του 35% στην μπαταρία, το EV6 μπορεί να ρυμουλκήσει τρέιλερ βάρους έως 1.600 κιλών.
Το EV6 είναι εξοπλισμένο με τεχνολογίες ανάκτησης ενέργειας για μεγιστοποίηση της αυτονομίας. Μεταξύ αυτών και η τελευταία γενιά αντλίας θερμότητας της Kia, η οποία αξιοποιεί τη θερμότητα που εκλύεται από το σύστημα ψύξης του αυτοκινήτου. Αυτό διασφαλίζει ότι στους -7 βαθμούς Κελσίου το αυτοκίνητο μπορεί να επιτύχει το 80% της αυτονομίας, που θα ήταν εφικτή στους 25 βαθμούς Κελσίου.
Επίσης διαθέτει και την τελευταία γενιά του έξυπνου συστήματος ανάκτησης ενέργειας πέδησης της Kia, το οποίο ελέγχεται από τα paddles πίσω από το τιμόνι, ώστε οι οδηγοί να μπορούν να επιβραδύνουν γρήγορα και εύκολα το αυτοκίνητο και να ανακτούν κινητική ενέργεια για να μεγιστοποιήσουν την αυτονομία και την απόδοση. Οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν μεταξύ έξι επιπέδων ανάκτησης (κανένα, 1 έως 3, «i-PEDAL» ή αυτόματη λειτουργία), ανάλογα με το επιθυμητό επίπεδο ανάκτησης ενέργειας. Το πρόγραμμα οδήγησης «i-PEDAL» επιτρέπει επίσης στο αυτοκίνητο να ανακτά τη μέγιστη ποσότητα ενέργειας από τα φρένα του και δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να ακινητοποιεί ομαλά το αυτοκίνητα χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιήσει το πεντάλ των φρένων.
Το EV6 διαθέτει υψηλής τεχνολογίας σύστημα infotainment, που αποτελείται από δύο οθόνες 12 ιντσών, σύστημα HUD (Head Up Display) επαυξημένης πραγματικότητας (AR), σύστημα διασύνδεσης της Kia με υπηρεσίες πραγματικού χρόνου της Kia και ενημερώσεις over-the-air (OTA) καθώς και την ενισχυμένη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS). Ξεχωρίζουν τα συστήματα όπως: το Safe Exit Assist (SEA), που βοηθά τον οδηγό να αποφύγει τυχόν συγκρούσεις με το όχημα που ακολουθεί κατά την έξοδό του από το EV6, το Lane Follow Assist (LFA) που βοηθά στο να παραμένει το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας, το Highway Driving Assist 2 (HDA 2), που βοηθά στη διατήρηση μιας καθορισμένης απόστασης και ταχύτητας από το όχημα που προπορεύεται στον αυτοκινητόδρομο και το Remote Smart Parking Assist (RSPA), που βοηθά στην απομακρυσμένη στάθμευση ή στην έξοδο από θέση στάθμευσης με τον οδηγό να ελέγχει το EV6 από το εξωτερικό του αυτοκινήτου.
Στην αγορά το δεύτερο εξάμηνο του 2021.