Το νέο όχημα ασφαλείας της F1 είναι η ισχυρότερη Aston Martin Vantage όλων των εποχών
Για τέταρτη σεζόν της Formula 1 η Aston Martin μοιράζεται με τη Mercedes το Όχημα Ασφαλείας και το Ιατρικό Όχημα στα GP, και για φέτος η εταιρεία του Γκέιντον έχει ετοιμάsει την κορυφαία Vantage της ιστορίας, ισχύος 656 ίππων - δίπλα στην Aston DBX707 που θα μεταφέρει την ιατρική ομάδα.
Η νέα Vantage, που θα είναι το Όχημα Ασφαλείας στα μισά GP του φετινού προγράμματος της Formula 1, θα κάνει το ντεμπούτο της αυτό το τριήμερο στον 2ο αγώνα του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1 - στους δρόμους της προβλήτας (Corniche) της Τζέντα στη Σαουδική Αραβία.
To βρετανικό supercar παρουσιάστηκε πριν από τρεις εβδομάδες μαζί με την αγωνιστική Vantage GT3 και το νέο μονοθέσιο AMR24 της ομάδας του Σίλβερστοουν. Πρόκειται για την πιο ισχυρή Vantage της ιστορίας, καθώς ο χειροποίητος κινητήρας V8 twin-turbo των 4.0 λίτρων αποδίδει 30% περισσότερη ιπποδύναμη από τον προκάτοχό της - από 503 σε 656 ίππους, τώρα.
Ισχυρότερη από την Porsche 911 Turbo S, η διθέσια Vantage δεν χρειάστηκε καμία απολύτως επέμβαση στην κινητήρια μονάδα της για να εκπληρώσει το ρόλο του Οχήματος Ασφαλείας της F1.
Το πιο σπορτίφ αυτοκίνητο στης γκάμας της Aston, ωστόσο, δέχθηκε ορισμένες απαραίτητες μετατροπές στο αμάξωμα και στα ηλεκτρονικά του για το ρόλο του στα GP.
Συγκεκριμένα, έχει μεγαλύτερο splitter (εμπρός πτέρυγα στο κάτω χείλος του προφυλακτήρα) και τροποποιήσεις στην αεροδυναμική του δαπέδου για να αποδίδει καλύτερα στις υψηλότερες ταχύτητες της πίστας. Για τον ίδιο σκοπό, της παραγωγής άντωσης, η πίσω πτέρυγα έχει πλέον μόνιμη τοποθέτηση σε σταθερές βάσεις, και απλώς ρυθμίζονται τα επιμέρους στοιχεία της.
Φυσικά, στην οροφή έχει προστεθεί το σύστημα φωτισμού που προβλέπεται για το όχημα ασφαλείας, όμως το όλο περίβλημά του έχει πλέον αεροδυναμικό σχεδιασμό για τη μείωση της αντίστασης στον αέρα.
Στο εσωτερικό, το βρετανικό Safety Car διαθέτει δύο μεγάλες οθόνες και πληθώρα συστημάτων για την πληροφόρηση του οδηγού και του συνεπιβάτη, σχετικά με τα τεκταινόμενα στον αγώνα. Μεταξύ άλλων, οι οθόνες απεικονίζουν τα γυρολόγια, τη θέση καθενός από τα 20 μονοθέσια στην πίστα και την εικόνα από την κάμερα οπισθοπορείας των μονοθεσίων που ακολουθούν το όχημα ασφαλείας.
Τα καθίσματα παραγωγής έχουν αντικατασταθεί με τα αγωνιστικού τύπου, που έχουν την ονομασία Pole Position Seats, ενώ η κεντρική κονσόλα έχει ειδικό σχεδιασμό και διακόπτες για την επικοινωνία με τα συστήματα της FIA και των αγωνοδικών.
Αυτή την τόσο ιδιαίτερη Aston Martin Vantage θα οδηγεί και φέτος ο και απόλυτα εξειδικευμένος μόνιμος χειριστής των οχημάτων ασφαλείας της F1 τα τελευταία χρόνια, και πρώην οδηγός αγώνων, Μπερντ Μεϊλάντερ. Μαζί με το supercar αυτό, στη Τζέντα το προσεχές τριήμερο θα κάνει το ντεμπούτο της και η αναβαθμισμένη Aston DBX707 ως Ιατρικό Όχημα (Medical Car) στα GP.