Το νέο Renault Megane RS
Τα hot-hatches έχουν πια την τεχνολογία, την απόδοση και τις δυνατότητες αυτοκινήτων που παλιότερα άνηκαν σε υψηλότερες κατηγορίες τιμής ή στο αγωνιστικό σιρκουί. Η Renault έρχεται σε συμμετρία με την τρίτη γενιά του Megane R.S.
Στα νερά των κάποτε γνωστών ως GTi, του μεσοαστικού ονείρου, της γνήσιας και αξιόπιστης σπορ παραλλαγής ενός καθημερινού οικογενειακού αυτοκινήτου, τώρα πια όλα έχουν αλλάξει - ακόμα και η ονομασία τους: τα hot-hatches έχουν πια την τεχνολογία, την απόδοση και τις δυνατότητες αυτοκινήτων που παλιότερα άνηκαν σε υψηλότερες κατηγορίες τιμής ή στο αγωνιστικό σιρκουί.
Είναι ένα πεδίο αιχμής παγκόσμιου ανταγωνισμού, κυρίως ιαπωνικού και γερμανικού, με τον οποίο τώρα η Renault έρχεται σε συμμετρία με την τρίτη γενιά του Megane R.S.
Το γαλλικό hot-hatch τελειοποιήθηκε με μια σειρά εξελίξεων. Η πρώτη αφορά στην ενίσχυση του 1.8 Turbo κινητήρα στους 280 ίππους και στα 390 Nm ροπής με ανασχεδιασμένη κυλινδροκεφαλή και νέα συστήματα εισαγωγής Turbo, εξάτμισης και ψύξης, δια χειρός Renault Sport. Ο κινητήρας συνδυάζεται είτε με μηχανικό κιβώτιο είτε με αυτόματο EDC.
Σημαντική, αντίστοιχα, εξέλιξη είναι η Ενεργητική Τετραδιεύθυνση 4CONTROL - σύστημα που βελτιώνει την κατευθυντικότητα στις κλειστές στροφές και μαζί τη σταθερότητα στις γρήγορες. Μαζί της, στην επίτευξη της βέλτιστης συμπεριφοράς και άνεσης της ανάρτησης συμβάλλουν και τα bump stops συμπίεσης των υδραυλικών αμορτισέρ, εμπνευσμένα από τον κόσμο των ράλι.
Μέσω του συστήματος Multi-Sense, ο οδηγός μπορεί να φτάσει μέχρι και στη ρύθμιση RACE για αμιγώς σπορ οδήγηση, με απενεργοποίηση του ESP.
Ειδικά σ' αυτήν την περίπτωση, το ανανεωμένο σύστημα R.S. Monitor χρησιμεύει συλλέγοντας και αναλύοντας δεδομένα από περίπου 40 σένσορες -επιτάχυνση, πέδηση, γωνία τιμονιού, λειτουργία 4CONTROL, θερμοκρασίες, πιέσεις- και τις παρουσιάζει στην οθόνη αφής 8,7'' του συστήματος R-Link 2. Και, στην έκδοση Expert, τα συνδυάζει με τη βιντεοσκόπηση της διαδρομής…