Το νέο Toyota GR Yaris έρχεται με 20 άλογα περισσότερα και 8άρι κιβώτιο ταχυτήτων
Το GR Yaris είναι ένα αυτοκίνητο που από την πρώτη κιόλας στιγμή βρέθηκε στην κορυφή της κατηγορίας των hot-hatch, ως μια καθαρόαιμη μηχανή οδηγικής απόλαυσης που γεννήθηκε μέσα από τη συμμετοχή της Toyota στους αγώνες ράλι.
Στην πραγματικότητα ωστόσο, αυτό δεν ήταν παρά μόνο η αρχή της ιστορίας. Στα τρία χρόνια που πέρασαν από τότε που το πρώτο αυτοκίνητο βγήκε από τη γραμμή παραγωγής της Toyota, οι προσπάθειες να γίνει πιο ισχυρό, πιο ευέλικτο, πιο ελκυστικό και πιο ευχάριστο στην οδήγηση, εντατικοποιήθηκαν. Οι μηχανικοί της Toyota GAZOO Racing, οι Master Drivers και οι επαγγελματίες από τον χώρο των αγώνων και των ράλι συνεργάστηκαν στο πνεύμα της συνεχούς βελτίωσης.
Η συνεργασία αυτή, είχε αποκλειστικό σκοπό το να εμπλουτίσουν την φιλοσοφία «driver-first» του GR Yaris, ενός αυτοκινήτου του οποίου η ουσία βρίσκεται στην ξεχωριστή εμπειρία που απολαμβάνει ο οδηγός από τη στιγμή που θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι και θα βάλει μπροστά τον κινητήρα. Οι αλλαγές στη νέα του έκδοση, είναι πολλές, κάτι που δικαιολογεί απόλυτα το όνομα «Νέο GR Yaris».
Σε αυτές περιλαμβάνονται η εξέλιξη του κορυφαίου στον κόσμο υπερτροφοδοτούμενου τρικύλινδρου κινητήρα, ώστε να αποδίδει ακόμη περισσότερη ισχύ και ροπή, καθώς και η εισαγωγή του ολοκαίνουργιου οκτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου GAZOO Racing Direct, το οποίο είναι σχεδιασμένο για ταχύτατες αλλαγές σχέσεων. Το νέο GR Yaris προσφέρει όλα όσα έκαναν το αρχικό μοντέλο τόσο επιτυχημένο αλλά και ακόμα περισσότερα.
Το ειδικά σχεδιασμένο πλαίσιο του GR Yaris έχει ενισχυθεί περαιτέρω και στην καμπίνα, η διάταξη του cockpit και η θέση οδήγησης έχουν επανασχεδιαστεί για μια πιο αυθεντική αίσθηση σπορ αυτοκινήτου, είτε πρόκειται για οδήγηση στο δρόμο είτε για συμμετοχή σε αγώνες. Η ανάρτηση έχει επίσης ρυθμιστεί για καλύτερο έλεγχο και χειρισμό αλλά και εξαιρετική απόδοση σε υψηλά φορτία, με διαφορετικής σκληρότητας ελατήρια και ενισχυμένα εμπρός αμορτισέρ.
Διαθέτοντας μια πιο εστιασμένη γκάμα θα προσφέρεται μόνο στην έκδοση "Circuit", με ένα πακέτο ψύξης υψηλών επιδόσεων που περιλαμβάνει ένα πρόσθετο ψυγείο, intercooler με ψεκασμό και τροποποιημένη εισαγωγή αέρα. Το νέο GR Yaris θα αρχίσει να πωλείται σε όλη την Ευρώπη με επιλεγμένο και καθορισμένο αριθμό αυτοκινήτων ανά χώρα, από τον Ιούλιο του 2024.
Λεπτομέρειες σχετικά με τη διαδικασία online κράτησης και παραγγελίας θα ανακοινωθούν σύντομα και το μόνο που έχει γίνει μέχρι τώρα γνωστό, είναι πως στην Ελληνική αγορά, θα υπάρχει αυτή η δυνατότητα από τον Απρίλιο του 2024. Ο turbo κινητήρας του GR Yaris είχε αναδειχτεί ο ισχυρότερος τρικύλινδρος κινητήρας παραγωγής στον κόσμο και τώρα προσφέρει ακόμη περισσότερα: η ισχύς του έχει αυξηθεί κατά 20 ίππους, ενώ ο οδηγός μπορεί να αξιοποιήσει τα επιπλέον 30 Nm ροπής, με τις μέγιστες τιμές να αυξάνονται έτσι στα 280 hp και 390 Nm.
Σε συνδυασμό με άλλες αναβαθμίσεις απόδοσης και χειρισμού που εισήχθησαν με το νέο αυτοκίνητο, ο χρόνος γύρου στην πίστα Fuji μειώθηκε κατά 0,7 δευτερόλεπτα σε σύγκριση με το τρέχον μοντέλο. Η εισαγωγή ενός ολοκαίνουργιου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων οκτώ σχέσεων με την ονομασία GAZOO RACING Direct, το οποίο προσφέρεται προαιρετικά σε σχέση με το καθιερωμένο χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες αλλαγές στο νέο GR Yaris,.
Σχεδιάζοντας το νέο αυτό κιβώτιο, η Toyota επικεντρώθηκε στην επίτευξη των ταχύτερων δυνατών χρόνων στα κατεβάσματα σχέσεων. Το κιβώτιο δοκιμάστηκε στο Ιαπωνικό Πρωτάθλημα Ράλλυ, στο TOYOTA GAZOO Racing Rally Challenge και στη σειρά αγώνων Super Taikyu. Η αύξηση του αριθμού των ταχυτήτων από έξι σε οκτώ επιτρέπει στο κιβώτιο να έχει πιο κοντές σχέσεις. Ωφελείται επίσης από ένα νέο σύστημα ελέγχου ροπής και μια συμπαγή γραμμική ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα υψηλής απόκρισης.
Χάρη στη χρήση ενός υλικού στο συμπλέκτη με υψηλή αντοχή στη θερμότητα και στη ρύθμιση του λογισμικού ελέγχου οι αλλαγές πραγματοποιούνται εξαιρετικά γρήγορα. Σημαντικές αλλαγές έχουν γίνει στο εσωτερικό του GR Yaris που στόχο έχουν να προσδώσουν στο cockpit του οδηγού μια αυθεντική σπορ αίσθηση με μια σχεδίαση η οποία είναι πιστή στις αρχές της φιλοσοφίας «driver first» που καθορίζουν το αυτοκίνητο.
Η ομάδα GR άντλησε έμπνευση από τη διάταξη των αγωνιστικών αυτοκινήτων της σειράς Super Taikyu και επανατοποθέτησε τα χειριστήρια για ταχύτερη και απρόσκοπτη πρόσβαση. Οι οδηγοί αγώνων και ράλι συνεισέφεραν επίσης με τις δικές του παρατηρήσεις στις αλλαγές. Τα χειριστήρια που πρέπει να χρησιμοποιούνται συχνά κατά την αγωνιστική οδήγηση, όπως το σύστημα ψεκασμού του intercooler, το VSC-OFF για την απενεργοποίηση του συστήματος ευστάθειας του αυτοκινήτου και τα φώτα αλάρμ, έχουν μετακινηθεί πιο κοντά στον οδηγό.
Ο στόχος είναι η εύκολη και άμεση πρόσβαση σε αυτά όταν ο οδηγός είναι δεμένος σφικτά με τις ζώνες ασφαλείας αγωνιστικών προδιαγραφών. Στην πλευρά του συνοδηγού, η γνώριμη επιφάνεια στο ταμπλό έχει μεγαλώσει, ώστε να υπάρχει χώρος για την τοποθέτηση επιπλέον οργάνων ή οθόνης. Η ορατότητα του οδηγού πάνω από το τιμόνι έχει βελτιωθεί με τη μείωση του ύψους κατά 50 mm του άνω άκρου του πίνακα οργάνων, τη νέα θέση του εσωτερικού καθρέφτη και την αλλαγή της κλίσης του πίνακα ελέγχου κατά 15 μοίρες προς τον οδηγό.
O πίνακας οργάνων είναι νέος, πλήρως ψηφιακός, με διαγώνιο 12,3 ιντσών και δύο είδη διάταξης - κανονική και σπορ, με την τελευταία να παρέχει μια οθόνη δεδομένων εστιασμένη στις σπορ επιδόσεις. Στη σχεδίαση απουσιάζει κάθε τι περιττό, έτσι ώστε τα γραφικά να είναι ευκρινή και οι πληροφορίες να είναι άμεσα ορατές και ευανάγνωστες. Στο αυτόματο μοντέλο, περιλαμβάνονται ένδειξη θερμοκρασίας λαδιού κιβωτίου και μια οπτική προειδοποίηση, πέραν της ηχητικής, που ενημερώνει τον οδηγό όταν οι στροφές του κινητήρα είναι πολύ υψηλές για να κατεβάσει ταχύτητα.