Το Νοέμβριο έρχεται η πρώτη ηλεκτρική BMW i4
Με τη νέα γενιά του συστήματος BMW iDrive, προηγμένες καινοτομίες αυτοματοποιημένης οδήγησης και συστημάτων στάθμευσης.
Με δύο πανίσχυρες εκδόσεις, είναι έτοιμη να λανσαριστεί το φθινόπωρο η νέα ηλεκτρική BMW i4, η οποία είναι το πρώτο του είδους gran coupe μοντέλο της γερμανικής μάρκας, που συνδυάζει άνεση και πολυτέλεια, με αυτονομία για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.
Η i4 σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε εξ αρχής ως ηλεκτρική, μολονότι έχει συγγενή στοιχεία με τη Σειρά 3 sedan, έναντι της οποίας, το κέντρο βάρους είναι χαμηλότερο κατά 5,3 εκ., κι αυτό λόγω της πολύ λεπτής μπαταρίας (11 εκ.), που έχει τοποθετηθεί πολύ χαμηλά στο πάτωμα.
Με μακρύ μεταξόνιο, φαρδιά μετατρόχια και ομοιόμορφη κατανομή βάρους, το στρεπτικά άκαμπτο και ελαφρύ αμάξωμα έχει εξαιρετική αεροδυναμική (συντελεστής οπισθέλκουσας Cd: 0.24).
Σχεδιαστικά, η φόρμα του τετράθυρου μοντέλου, με το επιμηκυμένο αμάξωμα, τις πινελιές σε BMW i Blue στην σχεδόν κλειστή μάσκα νεφρών, τα σπορ στοιχεία του διαχύτη, οι κοντοί πρόβολοι, οι λεπτές κολόνες, οι πόρτες με παράθυρα χωρίς πλαίσια, το coupe τελείωμα της οροφής και οι λεπτοί προβολείς, που διατίθενται προαιρετικά με BMW Laserlight, δημιουργούν μια ελκυστική και δυναμική σιλουέτα.
Πολυτελής και με οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, η καμπίνα είναι άνετη, με σπορ τιμόνι, κλασικό επιλογέα BMW και πλήρως ψηφιακό κόκπιτ, ενώ με πορτ-μπαγκάζ 470 λίτρων, διαθέτει επάρκεια για να ταξιδέψει μια οικογένεια με αποσκευές. Διατίθεται, προαιρετικά και ηλεκτρικά επεκτεινόμενος και αναδιπλούμενος κοτσαδόρος, με το μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο τρέιλερ να είναι 1.600 κιλά.
Μηχανολογικά, φέρει εμπρός άξονα δύο συνδέσμων με γόνατα ελατηρίων και πίσω άξονα πέντε συνδέσμων με ειδική ρύθμιση, αμορτισέρ που ρυθμίζουν συνεχώς την απόσβεσή τους ανάλογα με την αντίστοιχη διαδρομή των ελατηρίων (lift-related dampers), ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης Servotronic, ολοκληρωμένο σύστημα πέδησης και πίσω αερανάρτηση. Στη μια από τις δύο εκδόσεις (BMW i4 M50), φέρει κιβώτιο τετρακίνησης ανάμεσα στους άξονες και προσαρμοζόμενη ανάρτηση M με ειδική ρύθμιση, σπορ σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού, φρένα M Sport και (προαιρετικά) ζάντες αλουμινίου M έως 20 ιντσών, με ελαστικά διαφορετικών διαστάσεων εμπρός/πίσω.
Τώρα, ως προς την 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive, ο ηλεκτροκινητήρας, τα ηλεκτρονικά ισχύος και το κιβώτιο, περιλαμβάνονται σε ένα κέλυφος. Οι δε ηλεκτροκινητήρες, λειτουργούν σύμφωνα με την αρχή ενός σύγχρονου μοτέρ με ρεύμα διέγερσης. Η διέγερση του ρότορα στους κινητήρες της BMW i4 δεν επάγεται από σταθερούς μόνιμους μαγνήτες, αλλά μέσω ρεύματος σε πηνίο που ελέγχεται με απόλυτη ακρίβεια.
Η BMW i4 λανσάρεται με δύο πανίσχυρες εκδόσεις. Η BMW i4 M50, που προανέφερα, έχει έναν ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα και έναν ακόμα πίσω (τετρακίνητη), προσφέροντας συνολική ισχύ συστήματος 400 kW/544 hp, με πλούσια, άμεσα διαθέσιμη ροπή. Μάλιστα, αν ο οδηγός απαιτήσει υψηλή ισχύ για περισσότερο από 10 δευτερόλεπτα, η BMW i4 M50 ενεργοποιεί το πρόγραμμα Sport Boost, που απελευθερώνει τη μέγιστη ισχύ αλλά και ροπή των 795 Nm του συστήματος κίνησης. Έτσι, επιταχύνει σε 3,9 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα.
Με συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 24 – 19 kWh/100 χλμ., χαρίζει αυτονομία κίνησης έως 510 χλμ., καθώς διαθέτει μπαταρία υψηλής τάσης 83,9 kWh (καθαρό ενεργειακό περιεχόμενο: 80,7 kWh).
Η δεύτερη έκδοση, BMW i4 eDrive40, φέρει έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα (πισωκίνητη), που αποδίδει ισχύ 250 kW/340 hp και μέγιστη ροπή 430 Nm, επιταχύνοντας σε 5,7 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα, ενώ με συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 20 – 16 kWh/100 χλμ., προσφέρει αυτονομία έως 590 χλμ. (ίδια μπαταρία).
Κι επειδή τα ηλεκτρικά είναι και αθόρυβα, η σπορ οδηγική εμπειρία συνοδεύεται από έναν αποκλειστικό ήχο που προσαρμόζεται στις εντολές του γκαζιού.
Και οι δύο εκδόσεις φέρουν προσαρμοζόμενη και ρυθμιζόμενη ανάκτηση ενέργειας. Για παράδειγμα, όταν το αυτοκίνητο πλησιάζει σε μία διασταύρωση, η ισχύς ανάκτησης ενέργειας μπορεί να αυξηθεί και η ενέργεια να τροφοδοτηθεί στη μπαταρία υψηλής τάσης, ενώ παράγεται και η απαιτούμενη ισχύς πέδησης. Από την άλλη, στον ανοιχτό δρόμο, η λειτουργία coasting (ρολάρισμα), ενεργοποιείται όποτε ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι.
Εναλλακτικά, στη θέση D, το υψηλό, μεσαίο ή χαμηλό επίπεδο Brake Energy Regeneration, για όλες τις οδηγικές συνθήκες, μπορεί να επιλέγεται στο μενού BMW iDrive. Στη θέση B, ενεργοποιείται αυτόματα ένα υψηλό επίπεδο ανάκτησης ενέργειας, δημιουργώντας τη χαρακτηριστική αίσθηση ‘one-pedal’. Αξίζει να σημειωθεί ότι η μέγιστη ισχύς ανάκτησης ενέργειας είναι 116 kW στην BMW i4 eDrive40 και 195 kW στην BMW i4 M50.
Για τη φόρτιση, τα μοντέλα BMW i4 στην Ευρώπη συνοδεύονται από BMW Charging Card, έναν ευέλικτο ταχυφορτιστή (Flexible Fast Charger) για φόρτιση έως 11 kW και ένα καλώδιο φόρτισης mode 3. Το ειδικό σύστημα χρεώσεων που προσφέρει το BMW Charging επιτρέπει στους πελάτες να αγοράζουν ενέργεια σε πολύ λογικές τιμές από δημόσιους και υψηλής ισχύος σταθμούς φόρτισης.
Στο νέο μοντέλο κάνει πρεμιέρα η νέα γενιά συστήματος ελέγχου/λειτουργίας BMW iDrive, που επεκτείνει την αλληλεπίδραση μεταξύ οδηγού και οχήματος σε φυσικό διάλογο, με λεκτική επικοινωνία χάρης στον εκτενώς αναβαθμισμένο ψηφιακό βοηθό - BMW Intelligent Personal Assistant. Σε αυτό το πλήρως ψηφιακό BMW Curved Display, το τμήμα της οθόνης ενδείξεων (12,3”) και η οθόνη ελέγχου (14,9”) συγχωνεύονται σε μια μονάδα πίσω από ένα κρύσταλλο κεκλιμένο προς τον οδηγό.
Σε ανέσεις, διαθέτει αυτόματο σύστημα ελέγχου κλιματισμού τριών ζωνών, ενώ το Remote Software Upgrades το λογισμικό του αυτοκινήτου είναι πάντα ενημερωμένο. Το βασισμένο σε cloud σύστημα πλοήγησης BMW Maps διασφαλίζει γρήγορο και ακριβή προγραμματισμό διαδρομής που λαμβάνει υπόψη και τις στάσεις στη μέση του ταξιδιού για τη φόρτιση της μπαταρίας. Επίσης, η BMW i4 προσφέρει μετάδοση δεδομένων με χρήση 5G.
Στη νέα i4, περίπου 40 λειτουργίες υποβοήθησης οδηγού προσφέρονται στάνταρ ή προαιρετικά για ασφαλή και άνετη οδήγηση και διαδικασία στάθμευσης. Ξεχωρίζουν το Active Cruise Control με αυτόματο Speed Limit Assist, η παρακολούθηση διαδρομής, η λειτουργία ανίχνευσης φωτεινού σηματοδότη (διατίθεται στη Γερμανία), και τα Steering και Lane Control Assistant. Στάνταρ είναι η Προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης, το Speed Limit Info, το Lane Departure Warning, το Park Distance Control και το Reversing Assist Camera.