Το πρώτα 420 χιλιόμετρα δοκιμών του Ford Rally1 του 2022
Το υβριδικό πρωτότυπο Fiesta προδιαγραφών Rally1 της M-Sport για το WRC συμπλήρωσε το πρώτο του διήμερο δοκιμών στα δάση της Κούμπρια, και άφησε τον Μάθιου Ουίλσον "πολύ εντυπωσιασμένο".
Στο καθιερωμένο πεδίο δοκιμών της M-Sport, στο δάσος Γκρέιστοουκ της νοτιοδυτικής Αγγλίας, η αγγλική ομάδα -με τον γιο του ιδιοκτήτη της Μάλκολμ Ουίλσον στο αριστερό μπάκετ- έκανε αρχικά στην άσφαλτο τον έλεγχο όλων των νέων συστημάτων της υβριδικής, πλέον, μονάδας ισχύος, πριν περάσει στις χωμάτινες δασικές διαδρομές.
Τα αυτοκίνητα Rally1, που θυμίζουμε ότι θα αντικαταστήσουν τα WRC του χρόνου, θα έχουν πια υβριδικές μονάδες ισχύος. Δίπλα στον σημερινό κινητήρα εσωτερικής καύσης 1.6 Turbo θα προστεθεί και ένας ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 100kW (134bhp) της Compact Dynamics.
Σημαντική, επίσης, είναι και η αλλαγή στο σύστημα μετάδοσης, καθώς πλέον το σειριακό κιβώτιο 6 σχέσεων θα αντικατασταθεί με κιβώτιο 5 ταχυτήτων, και θα αφαιρεθεί το ενεργό κεντρικό διαφορικό (τα εμπρός και πίσω είναι ήδη μηχανικά).
"Το αυτοκίνητο είναι εντελώς καινούριο σε σχέση με το τωρινό Fiesta WRC", είπε ο Μάλκολμ Ουίλσον. "Φυσικά, ο βασικός κινητήρας παραμένει ίδιος με τον φετινό, όμως τίποτα άλλο δεν έχει μεταφερθεί στο νέο αυτοκίνητο. Έχει νέα ανάρτηση, νέα γεωμετρία, νέα ηλεκτρονικά, τα πάντα. Για αυτό το λόγο είναι σημαντικό να ξεκινήσουμε τις δοκιμές νωρίς, και να κάνουμε όσο το δυνατόν περισσότερα χιλιόμετρα, για να δούμε που βρισκόμαστε με το καθετί".
Ο Βρετανός συνέχισε: "Είμαι πολύ ικανοποιημένος. Είναι ακόμα οι πρώτες μέρες, ήταν μόνο η δοκιμή των συστημάτων του αυτοκινήτου, αλλά πάει καλά. Ο προγραμματισμός μας ήταν να το βγάλουμε στο δάσος αυτή την εβδομάδα, και το γεγονός ότι ήμασταν εκεί στην ώρα μας είναι σπουδαίο για την ομάδα και η απόδειξη της προσπάθειας που κατέβαλαν όλοι".
Η ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ ΝΕΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί του WRC πήραν πρόσφατα την «ψήφο εμπιστοσύνης» και των τριών κατασκευαστών που συμμετέχουν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, μετά την τριετή ανανέωση του συμβολαίου των Hyundai, Toyota και M-Sport - μέχρι και το τέλος του 2024.
Η Hyundai, ωστόσο, φάνηκε να διστάζει να δεσμευτεί στους νέους κανονισμούς του 2022, καθώς η διοίκηση της εταιρείας στην Κορέα το αποφάσισε πολύ αργότερα από τις Toyota και M-Sport (περίπου στο μέσον του φετινού Μαρτίου), και η μεγάλη τεχνολογική αλλαγή των αυτοκινήτων δεν έτυχε την ένθερμης υποστήριξης από τον διευθυντή της ομάδας, Αντρέα Άνταμο.
Σύμφωνα με τον Ιταλό, η επιτυχία της μετάβασης από τα WRC στα υβριδικά Rally1 το 2022 θα κριθεί σε τρία χρόνια, με βασικό κριτήριο την προσέλκυση νέων κατασκευαστών: «Υπάρχει μία και μόνο ξεκάθαρη απάντηση που μπορεί να υπάρξει για την ερώτηση αν οι κανονισμοί θα πετύχουν: πόσοι κατασκευαστές θα βρίσκονται στο WRC σε τρία χρόνια», είπε ο Άνταμο.
"Αν μείνουμε στους τρεις, ή λιγότερους, τότε δεν θα είναι [η σωστή κίνηση]. Αλλά θα είναι πια αργά. Θα έχουμε και πάλι πέντε, ή έξι, κατασκευαστές; Πέντε, για μένα, είναι ο στόχος. Πάνω από πέντε δεν είναι ρεαλιστική προσδοκία. Αν έχουμε πέντε, τότε θα μπορούμε να πούμε ότι ήταν η σωστή απόφαση, αν και εγώ δεν υπήρξα ένθερμος υποστηρικτής της. Όμως, έχουμε κάποια εναλλακτική λύση; Ίσως όχι", συμπλήρωσε.
Photo Credits: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool, Hyundai Motorsport/Vincent Thu, Jarek Jepera/Red Bull Content Pool