X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το πρώτο βιώσιμο ελαστικό της Pirelli στη BMW X5 Plug-in Hybrid

Το BMW Group γίνεται ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που χρησιμοποιεί τα νέα ελαστικά από φυσικό καουτσούκ με πιστοποίηση FSC και ρεγιόν.

Αν δεν έχεις επισκεφθεί εργοστάσιο κατασκευής ελαστικών, να δεις τα υλικά που χρησιμοποιούνται, δύσκολα καταλαβαίνεις που παράγεται από το πολυσύνθετο προϊόν, που μας κρατά δεμένους με το δρόμο.

Επειδή έχω επισκεφθεί πολλά εργοστάσια, διαφορετικών εταιρειών, σε Ευρώπη και Αμερική, πάντα ρωτούσα για τη διαδικασία που ακολουθείται.

Σε αυτή, λοιπόν, τη διαδικασία, βασικό ρόλο παίζει το φυσικό καουτσούκ, που παράγεται από δέντρα. Διότι υπάρχει και τεχνητό καουτσούκ. Αξίζει, δε, να σημειώσω, ότι δεν χρησιμοποιείται φυσικό καουτσούκ σε όλα τα ελαστικά που κυκλοφορούν, αλλά οι premium κατασκευαστές, το επιλέγουν για τη μεγαλύτερη γκάμα των προϊόντων τους.

Η αξία του φυσικού καουτσούκ είναι τεράστια, καθώς είναι ένα υλικό με υψηλή ελαστικότητα και αντοχή, όντας αναντικατάστατο στην εν λόγω χρήση, αυτή τη στιγμή.

Η βιομηχανία των ελαστικών έχει τη μερίδα του λέοντος στη χρήση του φυσικού καουτσούκ, ενώ χρησιμοποιείται και για άλλα προϊόντα, όπως στρώματα και παπούτσια.

Περίπου 6 εκατομμύρια μικροκαλλιεργητές σε όλο τον κόσμο, είναι υπεύθυνοι για το άνω του 80% της παγκόσμιας καλλιέργειας φυσικού καουτσούκ. Στη λεγόμενη ζώνη καουτσούκ στις τροπικές περιοχές, καλλιεργούν φάρμες σε εκτάσεις 10 – 20 στρεμμάτων, σε ευρεία ποικιλία συνθηκών.

Ο όμιλος BMW, ήδη από το 2015, έχει δεσμευτεί στη βελτίωση της καλλιέργειας του φυσικού καουτσούκ και στην αύξηση της διαφάνειας στο δίκτυο προμηθευτών. Με αυτό τον τρόπο, βοηθά στη διατήρηση της βιοποικιλότητας και των δασών για την αντιστάθμιση των ρύπων που ευθύνονται για την κλιματική αλλαγή.

Από την πλευρά της, η Pirelli, προσάρμοσε το αμερικανικό εργοστάσιό της στη Rome της Georgia (το έχω επισκεφθεί και ήταν το πρώτο της εργοστάσιο αποκλειστικά με ρομπότ), για την παραγωγή ελαστικών από πιστοποιημένο FSC φυσικό καουτσούκ και ρεγιόν (υλικό βασισμένο στο ξύλο και τα ανακυκλωμένα αγροτικά προϊόντα για την ενίσχυση των ελαστικών), με πολύ χαμηλή αντίσταση κύλισης και επίπεδο θορύβου.

Ετσι, το νέο ελαστικό P ZERO 22 ιντσών, έχει γίνει τώρα το πρώτο στον κόσμο ελαστικό που πιστοποιείται με το περίοπτο σήμα FSC. Από το εργοστάσιο της Pirelli, τα ελαστικά παραδίδονται στο εργοστάσιο του BMW Group στο Spartanburg, που απέχει περίπου 370 χλμ., και τοποθετούνται στην BMW X5 Plug-in Hybrid (μέση κατανάλωση καυσίμου: 1,7-1,2 λίτρα/100 χλμ., συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 27,7-24,3 kWh /100 χλμ., συνδυασμένες εκπομπές CO2: 39-27 γρ./χλμ.).

Όσον αφορά, την πιστοποίηση των φυτειών καουτσούκ και της περίπλοκης εφοδιαστικής αλυσίδας για το φυσικό καουτσούκ και το ρεγιόν, πραγματοποιείται σύμφωνα με τα αυστηρά πρότυπα του ανεξάρτητου οργανισμού Forest Stewardship Council (FSC) - Συμβούλιο Διαχείρισης Δασών, το σήμα του οποίου είναι επίσης αναγνωρισμένο στη βιομηχανία ξύλου και χάρτου.

Καταλήγοντας, η χρήση των πρώτων ελαστικών από πιστοποιημένο, βιώσιμο φυσικό καουτσούκ και ρεγιόν στο BMW Group, είναι αποτέλεσμα της εκτενούς δέσμευσης της εταιρείας στον τομέα αυτό, που σχεδιάζει να επεκτείνει σταθερά τη χρήση ελαστικών που κατασκευάζονται από βιώσιμο, φυσικό καουτσούκ.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι η εταιρεία αποφάσισε τη χρήση πιστοποιημένου FSC ξύλου στην BMW i3, που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στην αγορά το 2013, ενώ η BMW iX που πρόκειται να κυκλοφορήσει εντός του 2021 θα περιλαμβάνει επίσης πιστοποιημένο FSC ξύλο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ