To Renault Austral είναι ο high-tech διάδοχος του Kadjar και με έκδοση Alpine
Το νέο C-SUV της Renault αποκαλύφθηκε με πλήθος νέων τεχνολογιών και υβριδικά μοτέρ βενζίνης, ενώ έγινε το πρώτο αυτοκίνητο της γαλλικής εταιρείας που απέκτησε σπορ έκδοση με την υπογραφή της Alpine.
Υιοθετώντας τη «Nouvelle Vague» σχεδιαστική φιλοσοφία των νέων Renault, το Austral είναι ο διάδοχος του Kadjar στα μικρομεσαία C-SUV. Μπαίνοντας στο ρεύμα του εξηλεκτρισμού διαθέτει πλήρως υβριδική έκδοση E-TECH Full Hybrid 200 ίππων, βασίζεται στην προηγμένη τρίτη γενιά της πλατφόρμας CMF-CD και μεταξύ άλλων έχει τετραδιεύθυνση 4CONTROL και 32 ηλεκτρονικές τεχνολογίες υποβοήθησης του οδηγού.
Ο σχεδιασμός του Austral και η εν λευκώ αναθεώρηση του φουτουριστικού εσωτερικού του σημειώνουν ένα τεράστιο βήμα αισθητικής εξέλιξης σε σχέση με το Kadjar. Κάτω από αυτό, είναι το πρώτο που υιοθετεί την 3η γενιά της πλατφόρμας CMF-CD, πάνω στην οποία τοποθετείται είτε ο τρικύλινδρος κινητήρας 1.2 βενζίνης είτε ο τετρακύλινδρος 1.3 λίτρου, σε συνδυασμό με ηλεκτρικά μοτέρ. Οι diesel κινητήρες dCi καταργήθηκαν.
Η ήπια, mild-hybrid εκδοχή του υβριδικού συστήματος με μπαταρία ιόντων-λιθίου 48V είναι -σύμφωνα με τη Renault- μια τέλεια εναλλακτική του diesel, από άποψη οικονομίας, με μέση κατανάλωση (κατά WLTP πάντα) 5,3 lt/100 km και εκπομπές CO2 123 g/km. Οι Γάλλοι υποστηρίζουν ότι χωρίς το σύστημα mild hybrid η κατανάλωση θα ήταν 20% υψηλότερη. Το σύνολο αυτό αποδίδει 130 ίππους και μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.
Το Austral έχει και mild hybrid εκδοχή με τον 1.3 βενζίνης, που εξελίχθηκε σε συνεργασία με τη Mercedes-Benz και συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα που παίρνει την ενέργειά του από μπαταρία ιόντων-λιθίου 12V. Μέσω του μηχανικού 6 σχέσεων ή του αυτόματου X-Tronic, το σύστημα μεταδίδει στους εμπρός τροχούς 140 ή 160 ίππους αντίστοιχα, και 270 Nm ροπής. Εδώ η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 6,2 lt/100km και οι εκπομπές CO2 τα 136 g/km.
Η κορυφαία έκδοση ισχύος είναι η E-Tech Hybrid, με πλήρως υβριδικό σύστημα που αποτελείται από τον τρικύλινδρο 1.2 βενζίνης, και διαθέτει εκδόσεις 160 ή 200 ίππων. Η Renault υποστηρίζει ότι είναι ένα από τα λιγότερο ρυπογόνα SUV της αγοράς, με μέση κατανάλωση 4,6 λίτρων βενζίνης / 100 km και εκπομπές 105 g/km διοξειδίου του άνθρακα.
Κατά τα άλλα, το νέο Austral είναι μεγαλύτερο σε μήκος και ύψος από το Kadjar, αλλά λίγο μικρότερο σε πλάτος. Ξεπερνά ελάχιστα τα 4,5 μέτρα, και σε συνδυασμό με το αυξημένο του μεταξόνιο προσφέρει ευρύτερους χώρους επιβατών και αποσκευών. Ο τελευταίος κυμαίνεται μεταξύ 500 και 575 λίτρων (αναλόγως αν είναι συρόμενος ο πάγκος των πίσω καθισμάτων), ενώ στην full hybrid έκδοση -λόγω των μπαταριών- η χωρητικότητά του είναι αντίστοιχα 430-555 lt.
Στις πιο πλούσιες εκδόσεις του το Austral διαθέτει στους πίσω τροχούς ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων (αντί του ημιάκαμπτου άξονα), καθώς και το σύστημα τετραδιεύθυνσης 4Control Advanced που συμβάλλει στην κατευθυντικότητα επιτρέποντας στους πίσω τροχούς να στρίβουν μέχρι ενός -ηλεκτρονικά ελεγχόμενου- σημείου.
Η τεχνολογική επέκταση συνεχίζεται και στο ανασχεδιασμένο και φουτουριστικό εσωτερικό, με την κάθετη οθόνη αφής OpenR 12 ιντσών, τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12 ιντσών, πάνω του το head-up display 9,3'' και την υψηλής ευκρίνειας εικόνα από τις περιμετρικές κάμερες 360 μοιρών που απεικονίζεται στην κεντρική οθόνη. Η τελευταία υιοθετεί το λογισμικό OpenR Link, με πλήρη συνδεσιμότητα και ενσωματωμένες τις υπηρεσίες και εφαρμογές της Google.
Αφήσαμε για το τέλος την πιο εντυπωσιακή έκδοση του Austral - την Esprit Alpine. Πρόκειται για την κορυφαία σπορ εκδοχή του μικρομεσαίου SUV, που εμπλουτίζεται με μαύρες ζάντες αλουμινίου μέχρι και 20 ιντσών, το έμβλημα της Alpine σε αρκετά σημεία, και με το αποκλειστικό ασημί χρώμα Satin Shale Gray με πλήθος μαύρων λεπτομερειών.
Στο εσωτερικό του, το Austral Esprit Alpine έχει επενδύσεις από δέρμα Nappa με Αλκαντάρα και από ειδικής ραφής ύφασμα που παραπέμπει στο μοτίβο των ανθρακονημάτων. Οι ραφές τους είναι μπλε, στο χρώμα της Alpine, ενώ το έμβλημα του σπορ παραρτήματος της γαλλικής εταιρείας έχει τοποθετηθεί στις πόρτες.
Με το ασυνήθιστο αλλά παρόλα αυτά εύηχο όνομά του, εμπνευσμένο για να παραπέμπει στον ήλιο και στο φως της Ωκεανίας, το Renault Austral αναμένεται στην Ευρώπη προς το τελευταίο τρίμηνο του 2022 - ενώ αναμένονται οι πληροφορίες και για την άφιξή του στην Ελλάδα.