Τον Σεπτέμβριο το ηλεκτρικό Honda e με επιδοτούμενη τιμή από 30.186 ευρώ
Ο νόμος της ηλεκτροκίνησης με τα κίνητρα επιδότησης, άνοιξε την όρεξη στις εταιρείες να φέρουν ηλεκτρικά μοντέλα. Και η Honda μπαίνει και εκείνη σε αυτή τη διαδικασία.
Από τον Σεπτέμβριο, αναμένεται να έχουμε μπαράζ παρουσιάσεων αμιγώς ηλεκτρικών αλλά και plug-in υβριδικών μοντέλων στην ελληνική αγορά.
Η εισαγωγική εταιρεία των Honda (Σαρακάκης), πρόκειται να φέρει, με τη σειρά της, το πρώτο ηλεκτρικό Honda παραγωγής, το Honda e όπως ονομάζεται.
Ένα μοντέλο, το οποίο από την πρωτότυπη εκδοχή του, το 2017 ως Urban EV, έως την τελική, τη σημερινή, έχει υποστεί απειροελάχιστες αλλαγές, γεγονός που σημαίνει ότι οι μηχανικοί της Honda ήταν έτοιμοι από καιρό και προετοιμασμένοι να δώσουν εξαρχής το στίγμα τους, με φουτουριστικά στοιχεία που συνηθίζουν να έχουν στα μοντέλα παραγωγής.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Το νέο Honda e θα κοστίζει από 35.990 ευρώ, ωστόσο με την επιδότηση των 5.804 ευρώ, η τιμή μειώνεται σημαντικά, στις 30.186 ευρώ.
Μικρότερη επιδότηση (περίπου 1.100 ευρώ λιγότερο) λαμβάνουν οι επόμενες εκδόσεις εξοπλισμού του μοντέλου, καθώς η Λιανική Τιμή Προ Φόρων, ανεβαίνει πάνω από τις 30.001 ευρώ. Πάντως, με επιδότηση, η πιο πλούσια έκδοση του μοντέλου, κοστίζει 34.274 ευρώ, από 38.990 ευρώ.
Στα χαρακτηριστικά του μοντέλου συναντούμε ένα ρετρό στυλ σχεδίασης παντρεμένο με σύγχρονα στοιχεία, οβάλ φωτιστικά LED εμπρός και πίσω στην ίδια μάσκα, κομψό κρυστάλλινο κάλυμμα της θύρας φόρτισης στο καπό, νεωτερισμούς στην καμπίνα με απόλυτα ψηφιοποιημένο περιβάλλον από άκρη σε άκρη του ταμπλό, οθόνες 6 ιντσών στις άκρες που δείχνουν την κίνηση πίσω, καθώς δεν υπάρχουν καθρέπτες αλλά κάμερες (Side Camera Mirror System), επίπεδο κάτω μέρος ταμπλό, κάθετη κονσόλα και επίπεδη ξεχωριστά, ελάχιστα χειριστήρια και αρκετοί χώροι, εξαιτίας του μεγάλου μεταξονίου, όμως έχει μόλις 171 λίτρα, όγκου χώρου αποσκευών.
Το μήκος του μοντέλου είναι 3,895 μ., αλλά είναι αρκετά φαρδύ (1,750 μ.) και με κύκλο στροφής 4,3 μ.,
Η κίνηση μεταδίδεται στον πίσω άξονα, έχει ανεξάρτητη ανάρτηση (McPherson) σε όλους τους τροχούς και κατανομή βάρους 50:50.
Εφοδιάζεται με υψηλής χωρητικότητας μπαταρία 35,5 kWh, που προσφέρει αυτονομία έως 222 χλμ. (βασική έκδοση), με το 80% της πλήρωσης να επιτυγχάνεται σε μόλις 30 λεπτά ταχείας φόρτισης.
Η βασική έκδοση έχει ισχύ 136 ίππους (100kW), ροπή 315 Nm και επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 9,0 δευτερόλεπτα, ενώ η ανώτερη έκδοση Honda e Advance, αποδίδει έως 154 ίππους (113kW) με ίδια ροπή και 8,3 δευτερόλεπτα επιτάχυνση.
Εκτός από το Single Pedal Control (οδήγηση μόνο με το πεντάλ του γκαζιού, χωρίς χρήση του φρένου για μεγαλύτερη ανάκτηση ενέργειας), το Honda e έχει δύο προγράμματα λειτουργίας (drive modes) Normal, για άνετη, αθόρυβη οδήγηση στην πόλη και Sport, για ταχύτερη απόκριση.
Επίσης, συνοδεύεται από διαισθητικές υπηρεσίες infotainment και συνδεδεμένες εφαρμογές που ενσωματώνονται στο σύγχρονο τρόπο ζωής, μέσω δύο οθονών αφής, του ψηφιακού βοηθού Honda Personal Assistant ή της εφαρμογής smartphone My Honda+.
Η προηγμένη τεχνολογία επιτρέπει ασφαλή πρόσβαση στο αυτοκίνητο μέσω smartphone και με σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί το οποίο ξεκλειδώνει, συνδέει και προετοιμάζει το Honda e για εκκίνηση όποτε ο οδηγός πλησιάζει το αυτοκίνητο.
Εφοδιάζεται και με πλήρη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, έχοντας μεταξύ άλλων: Collision Mitigation Throttle Control, που αποτρέπει την απότομη εκκίνηση προς τα εμπρός ή με όπισθεν αν υπάρχει κάποιο εμπόδιο, Low Speed Brake Function που εφαρμόζει πίεση πέδησης έκτακτης ανάγκης κατά την οδήγηση με χαμηλή ταχύτητα και Lead Car Departure Notification System που ειδοποιεί τον οδηγό όταν το προπορευόμενο όχημα αρχίσει να κινείται.
Ένα ακόμα νέο στοιχείο είναι το Honda Parking Pilot που παρέχει περαιτέρω υποστήριξη στον οδηγό, παρακολουθώντας χώρους στάθμευσης και επισημαίνει στις οθόνες HMI μία κατάλληλη θέση για να ξεκινήσει η υποβοήθηση στάθμευσης.
Καταλήγοντας, το Honda e Advance διατίθεται με δυνατότητα επιλογής από ζάντες αλουμινίου 16” ή 17”, αυξημένη ισχύ ηλεκτροκινητήρα και Centre Camera Mirror System, το οποίο αναμεταδίδει μία εικόνα από μία κεντρική κάμερα στην οθόνη του κεντρικού καθρέπτη.