TOP-5 πράγματα που πρέπει να ξέρουμε για τη νέα BMW M2
Το πισωκίνητο κουπέ της BMW M άλλαξε σημαντικά σε εμφάνιση και έχει εξακύλινδρο κινητήρα 460 ίππων.
Η BMW M2 είναι για πολλούς η ιδανική “M”: προσιτή, κόμπακτ σε διαστάσεις και πολύ πιο ευέλικτη από τα μεγαλύτερα μοντέλα της BMW M, με πλούσια δύναμη, απόλυτη ισορροπία βάρους 50/50, αλλά και χειροκίνητο κιβώτιο για τους πιο ρομαντικούς.
Το πισωκίνητο κουπέ της βαυαρικής μάρκας άλλαξε σημαντικά. Αυτά είναι τα TOP-5 πράγματα που πρέπει να γνωρίζουμε για τη νέα BMW M2.
01. Κόμπακτ διαστάσεις και αισθητική που ιντριγκάρει
Οι κόμπακτ διαστάσεις και η τέλεια ισορροπημένη κατανομή βάρους σε αναλογία 50:50 παραμένουν δύο από τα δυνατά σημεία της νέας BMW M2. Μπορεί το μήκος να αυξήθηκε αλλά παραμένει στη σφαίρα των 4,5 μέτρων (4.580 mm), όντας 214 mm κοντύτερο από την BMW M4.
Η εμφάνιση από την άλλη διχάζει. Είναι ιδιαίτερα αιχμηρή και με πολύ εκφραστικές λεπτομέρειες. Ξεχωρίζουν η αρκετά πιο φαρδιά μάσκα νεφρών χωρίς πλαίσιο, τα έντονα φουσκωμένα φτερά και οι προφυλακτήρες με τις ιδιαίτερα τονισμένες γωνίες.
Διαθέσιμοι θα είναι πέντε εξωτερικοί χρωματισμοί, καθώς και η προαιρετική οροφή M Carbon που μειώνει το βάρος κατά 6 περίπου κιλά.
02. 3λιτρος 6κύλινδρος M TwinPower Turbo από τις BMW M3/M4
Ο κινητήρας της νέας Μ2 προέρχεται από τις μεγαλύτερες “αδερφές” της, τις Μ3 και Μ4. Είναι 3λιτρος, εξακύλινδρος και αποδίδει ισχύ 460 ίππων και ροπή 550 Nm. Ο κόφτης εμφανίζεται στις 7.200 rpm.
Η νέα BMW M2 φτάνει από στάση στα 0-100 km/h σε 4,1’’ και στα 200 km/h σε 13,5’’. Με χειροκίνητο κιβώτιο, οι αντίστοιχοι χρόνοι είναι 4,3’’ και 14,3’’.Η τελική ταχύτητα είναι περιορισμένη από τον ηλεκτρονικό κόφτη στα 250 km/h και μπορεί να αυξηθεί στα 285 km/h με το προαιρετικό M Driver’s Package.
Η μέση κατανάλωση κυμαίνεται από 9,6 έως 10,2 lt/100 km, αναλόγως τον εξοπλισμό και το κιβώτιο ταχυτήτων.
03. Πίσω κίνηση και έξτρα χειροκίνητο κιβώτιο
Η ισχύς του κινητήρα μεταφέρεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς μέσω ενός 8-τάχυτου αυτόματου κιβωτίου M Steptronic με Drivelogic που περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό του αυτοκινήτου.
Η νέα τάξη πραγμάτων θέλει τα αυτόματα κιβώτια να εξοστρακίζουν τα χειροκίνητα. Στην Μ2 ωστόσο, προσφέρεται προαιρετικά ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων για τους πιο ρομαντικούς.
Ανεξάρτητα από την επιλογή του κιβωτίου ταχυτήτων, το M Traction Control επιτρέπει στον οδηγό να ρυθμίζει τον περιορισμό της ολίσθησης των τροχών σε 10 στάδια, ενώ το Active M Differential ρυθμίζει το ποσοστό εμπλοκής έως 100% του πίσω διαφορικού, όποτε είναι απαραίτητο.
Η γκάμα του στάνταρ εξοπλισμού περιλαμβάνει επίσης προσαρμοζόμενη ανάρτηση M με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, σύστημα διεύθυνσης M Servotronic με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού, σύστημα ελέγχου ευστάθειας DSC (Dynamic Stability Control) με M Dynamic Mode, και φρένα M Compound με 6-πίστονες σταθερές δαγκάνες μπροστά και μονοπίστονη πλευστή δαγκάνα πίσω.
Οι ζάντες είναι αλουμινίου 19” μπροστά και 20” πίσω, ενώ προαιρετικά διατίθεται η δυνατότητα τοποθέτησης ελαστικών για χρήση σε πίστα.
04. Hi-Tech και σπορ εσωτερικό με BMW Curved Display και καθίσματα M Carbon
Στο οδηγοκεντρικό ταμπλό δεσπόζει το BMW Curved Display με ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3’’ και οθόνη infotainment 14,9’’. Υπάρχουν ακόμη λειτουργία Shift Light, προαιρετικό BMW Head-Up Display, ψηφιακός βοηθός BMW Intelligent Personal Assistant, σύνδεση κινητού μέσω Apple CarPlay & Android Auto, καθώς και σύστημα κεραίας 5G για βελτιστοποιημένη συνδεσιμότητα.
Τα στάνταρ σπορ καθίσματα έχουν επένδυση από Sensatec/Alcantara. Προαιρετικά διατίθενται τα καθίσματα M Sport με ενσωματωμένα προσκέφαλα και διάτρητη επένδυση από δέρμα Vernasca /Sensatec, καθώς και τα μπάκετ M Carbon που χρησιμοποιούν πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) στα δομικά στοιχεία της έδρας και της πλάτης και περιλαμβάνουν εγκοπές στα πλαϊνά στηρίγματα και κάτω από τα προσκέφαλα, μειώνοντας με αυτό τον τρόπο το βάρος του οχήματος κατά περίπου 10,8 κιλά.
05. Στην αγορά τον Απρίλιο του 2023
Η BMW M2 θα κατασκευάζεται μαζί με τις υπόλοιπες εκδόσεις της νέας BMW Σειράς 2 Coupe στο εργοστάσιο του BMW Group στο San Luis Potosí, στο Μεξικό, με το παγκόσμιο λανσάρισμα της να είναι προγραμματισμένο για τον Απρίλιο του 2023.