X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Toyota: Oδηγούμε την υβριδική, 5θυρη Corolla

Επειτα από σχεδόν 10 μήνες, από την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του μοντέλου στην Μαγιόρκα, είχα την ευκαιρία να οδηγήσω, την 5θυρη έκδοση της Corolla και επί ελληνικού εδάφους.

Ένα μοντέλο, που η ιστορία του ξεκινά το 1966 και με 11 γενιές έως το 2013 που εμφανίστηκε το Auris και κατέγραψε απάνω από 40 εκατ. πωλήσεις, επέστρεψε στην αγορά δημιουργώντας μια νέα εποχή.

Η Toyota, σε αυτή τη νέα εποχή της Corolla, επέλεξε με δύο τρόπους να πορευτεί. Ο πρώτος είναι η υβριδική τεχνολογία, που ακολουθεί πιστά εδώ και πολλά χρόνια και που της έχουν αποφέρει πάνω από το 50% των πωλήσεων και ο δεύτερος είναι τα τρία αμαξώματα, με τα οποία λανσάρει το μοντέλο.

Θαρρώ, ότι για την ελληνική πραγματικότητα, δύο είναι τα αμαξώματα που ταιριάζουν. Το 5θυρο hatchback που οδήγησα και το παραδοσιακό 4θυρο sedan. Καθένα, έχει το δικό του κοινό, καθώς το πρώτο είναι σπορτίφ και απευθύνεται περισσότερο σε νέους ή και νεαρά ζευγάρια και το δεύτερο καθαρά σε οικογένειες.

Η νέα Corolla, στην 12η γενιά της, είναι σαφώς πιο σύγχρονη, βασισμένη σε μια νέα πλατφόρμα, πάνω στην οποία έχει βασιστεί το απόλυτα επιτυχημένο crossover CH-R, με ανάρτηση McPherson μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω.

Με καλύτερη αντοχή, χαμηλότερο κέντρο βάρους και πιο ελαφριά, βοηθά την υβριδική τεχνολογία να μειώσει περισσότερο την κατανάλωση και τους ρύπους.

Τώρα, όσον αφορά την 5θυρη, hatchback έκδοση των 4,37 μ. μήκους, είναι πράγματι ελκυστική σε εμφάνιση, με διχρωμία -ανάλογα την έκδοση- και ακμές να τη χαρακτηρίζουν, κυρίως μπροστά.

Στην καμπίνα, είναι πολύ ευρύχωρη μπροστά, καθώς μετατοπίστηκαν προς τα πίσω τα μπροστινά καθίσματα, ενώ αν και το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει (2,64 μ.), πίσω για τα πόδια ενήλικων επιβατών, είναι κάπως στενάχωρα. Ένα μειονέκτημα που δεν το συναντάμε στην 4θυρη, sedan έκδοση.

Η καμπίνα είναι λιτά σχεδιασμένη, με την οθόνη αφής να δεσπόζει και την κονσόλα να ανεβαίνει μέχρι ψηλά στο ταμπλό, που έχει και διχρωμία, ανάλογα την έκδοση. Θήκες για μικροαντικείμενα θα βρούμε αρκετές, ενώ ικανοποιητικό είναι και το πορτ-μπαγκάζ (361 λίτρα), σε χωρητικότητα, λόγω των μικρών μπαταριών.

Οδήγησα την υβριδική έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης 1.8 lt hybrid με 122 ίππους, που συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα. Ναι, δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, όμως δεν βάζει και βαθιά το χέρι στην τσέπη, όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμου. Το να οδηγείς, σε μικτή διαδρομή, πόλη, αυτοκινητόδρομο και ορεινά τμήματα και να έχεις μέση κατανάλωση κάτω από τα 5 λίτρα, μόνο με εκδόσεις πετρελαίου θα μπορούσες να τη συγκρίνεις. Κι αυτό είναι πολύ σημαντικό στις μέρες μας, η οικονομία στο καύσιμο. Το υβριδικό μοτέρ, για τη λειτουργία του οποίου ο οδηγός δεν χρειάζεται να κάνει ρυθμίσεις, συνεργάζεται με eCVT, συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων κιβώτιο ταχυτήτων, που είναι κάπως αργό στις χαμηλές στροφές, αλλά βοηθά στον περιορισμό της κατανάλωσης. Πάντως, για κάποιον που δεν θέλει επιδόσεις, μια χαρά θα του φανεί. Ένα ακόμα καλό με την υβριδική έκδοση, είναι ότι επειδή έχει χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, απαλλάσσεται των τελών κυκλοφορίας, προς το παρόν, διότι δεν γνωρίζουμε πώς θα υπολογίζονται τα τέλη για το έτος 2021 και μετά.

Οδηγικά, η Corolla είναι καλοστημένη, έχει εξαιρετική ποιότητα κύλισης, άμεσο τιμόνι και υποδειγματική ανάρτηση. Μπορείς, δε, επιλέγοντας τη ρύθμιση Sport, να έχεις καλύτερη απόκριση στο γκάζι, με ελαφρώς τσιμπημένη την κατανάλωση, αλλά δεν μεταβάλλεται η αίσθηση στο τιμόνι. Μέσω του διακόπτη Drive Mode Select, έχεις κι άλλες επιλογές: ECO, COMFORT, NORMAL, SPORT S, SPORT S+ ή CUSTOM. Και το ESP, δουλεύει όταν πρέπει, χωρίς να είναι κουραστικό.

Για όσους θέλουν διαφορετικό μοτέρ, προσφέρεται και σε 2.0 lt hybrid με 180 ίππους και 1.2 lt με 114 ίππους, με συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων κιβώτιο ταχυτήτων, η πρώτη έκδοση και με 6άρι χειροκίνητο, η δεύτερη.

Η Corolla εφοδιάζεται με πλήρες πακέτο συστημάτων ασφάλειας Toyota Safety Sense, με αναβαθμισμένο Pre-Collision System (PCS), Adaptive Cruise Control (ACC), Lane Departure Alert (LDA), Road Sign Assist (RSA), Automatic High Beam (AHB), Lane Trace Assist (LTA), Blind Spot Monitor (BSM) με Rear Cross Traffic Alert (RCTA).

Διαθέτει και πλούσιο εξοπλισμό, ενώ οι τιμές της υβριδικής έκδοσης, ξεκινούν από 20.970 ευρώ…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ