X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Toyota: Το νέο RAV4 Hybrid "δίνει ρέστα"

Exif_JPEG_420 COPYRIGHT,SPREADTRUM,2011

Το νέο RAV4 Hybrid συναρπάζει και ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις εντός και εκτός δρόμου, ενώ η καμπίνα είναι εμφανώς μεγαλύτερη προσφέροντας άνεση.

Εδώ και περίπου ένα χρόνο στην ελληνική αγορά, το νέο υβριδικό Toyota RAV4 ίσως και να μην έχει πάρει τη θέση που του αξίζει, όσον αφορά τις πωλήσεις. Και το αναφέρω αυτό, διότι η Toyota ως επικεφαλής των πωλήσεων στην Ελλάδα, επί σχεδόν μια εικοσαετία, δεν “εισπράττει” αυτό που πρέπει από ένα μοντέλο, το οποίο στις προηγούμενες εκδόσεις του έκανε θραύση.

Είναι, βέβαια, και το μοτέρ, υψηλού κυβισμού, που ενδεχομένως αποθαρρύνει ορισμένους να το αποκτήσουν. Ωστόσο, αν το οδηγήσεις, θα σκεφτείς αλλιώς, καθώς και η τιμή του είναι ανταγωνιστική. Οδήγησα για δεύτερη φορά, μέσα σε έναν χρόνο, αυτή τη φορά επί ελληνικού εδάφους, το νέο υβριδικό RAV4, στην τετρακίνητη έκδοση, το οποίο πράγματι θέτει νέα δεδομένα, καθώς η – σχεδόν - αθόρυβη λειτουργία του, η οικονομική του κατανάλωση, η πολιτισμένη του συμπεριφορά και οι τεράστιοι χώροι του, το κατατάσσουν ψηλά στην κατηγορία του.

Στον δρόμο δεν ήταν δύσκολο να γίνει αντιληπτό, με τα τεράστια αυτοκόλλητα που έφερε στο πλάι, υπογραμμίζοντας αφενός το όνομα του μοντέλου και αφετέρου την υβριδική, υπόστασή του. Κι αυτό είναι που διαφοροποιεί την κατάσταση, σε σχέση με τον ευρύτερο ανταγωνισμό, καθώς στην 5η του γενιά, συνδυάζει μεν υψηλού κυβισμού μοτέρ βενζίνης 2.5 lt, με ισχύ 218 ίππους, εντούτοις χάρη στο ηλεκτρικό μοτέρ που βρίσκεται στον πίσω άξονα και μεταφέρει την κίνηση στους πίσω τροχούς, καταφέρνει να έχει μέση κατανάλωση αρκετά κάτω από τα 7,5 λίτρα, γεγονός ιδιαίτερα ευχάριστο.

Πάντως, η μεγάλη ισχύς που έχει το αυτοκίνητο, δεν συνεπάγεται και μέγιστη εκρηκτικότητα, καθώς συνδυάζεται με CVT κιβώτιο, συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων, που η κλιμάκωσή του έχει πρώτιστο στόχο να κρατά χαμηλά την κατανάλωση και δευτερεύοντα στόχο τις επιδόσεις σε επιτάχυνση, που καταγράφεται στα 8,1 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα.

Όμως, το νέο RAV4, έχει πλούσιες αρετές, διότι ανταποκρίνεται στις εντός και εκτός δρόμου απαιτήσεις. Ειδικά η τετρακίνηση, όταν την συνδυάσεις πατώντας τον διακόπτη Trail Mode, που μπλοκάρει τον τροχό που σπινιάρει, δίνοντας ροπή στους άλλους, σε βοηθά να κινείσαι και στα πλέον δύσκολα εδάφη. Επίσης, το νέο σύστημα τετρακίνησης, μπορεί να μεταφέρει πάνω από 80% ροπής στον πίσω άξονα, μειώνοντας ουσιαστικά τη ροπή μπροστά.

Στην θαυμάσια συμπεριφορά του αυτοκινήτου, έχει παίξει ρόλο η νέα πλατφόρμα, με χαμηλότερο κέντρο βάρους, 57% αυξημένη ακαμψία και κατανομή βάρους 59- 41% σε εμπρός και πίσω άξονα. Το χαμηλωμένο κατά 1 εκατοστό αμάξωμα, δεν κάνει τη διαφορά από πριν, ούτε το πλάτος κατά 1 εκ. επίσης, ενώ μίκρυνε κατά 0,5 εκ., φθάνοντας στα 4,6 μέτρα μήκος.

Ωστόσο, η αύξηση κατά 3 εκ. του μεταξονίου, μεγάλωσε τον χώρο στην καμπίνα, όπου πέντε επιβάτες κάθονται σαν άρχοντες, όπως και του χώρου αποσκευών (580 λίτρα). Επίσης, η αύξηση της απόστασης από το έδαφος, κατά 1,5%, ισοσταθμίζεται από την τοποθέτηση κατά 1,5 εκ. χαμηλότερα της θέσης του οδηγού. Παρόλα αυτά, η περιμετρική ορατότητα είναι πολύ καλή.

Η καμπίνα, παραμένει εργονομική, αν και διατηρεί τα σκουρόχρωμα υλικά σε ταπετσαρίες και δέρμα, ενώ εκτός από τη μεγάλη οθόνη αφής, ξεχωρίζουμε την διπλή ιδιότητα του κεντρικού καθρέπτη που πατώντας τον διακόπτη του λειτουργεί και ως κάμερα που καταγράφει τα πάντα πίσω.

Η Toyota, μολονότι δίνει βαρύτητα στην τετρακίνητη έκδοση, που κατέχει τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις, διαθέτει και δικίνητη υβριδική έκδοση, με ίδιο μοτέρ και κιβώτιο ταχυτήτων. Αμφότερες, επωφελούνται από το πλήρες σύστημα ενεργητικής ασφάλειας Toyota Safety Sense, που ακόμα και τη νύχτα αναγνωρίζει πεζούς και ποδηλάτες, φρενάροντας και ακινητοποιώντας το όχημα, ώστε να αποφευχθεί τραυματισμός. Προστέθηκε δε και πλήρης γκάμα συστήματος ACC, που ρυθμίζει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, ανάλογα την ταχύτητα, αλλά σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει αυτόνομη οδήγηση.

Παράλληλα, προσφέρεται και δίλιτρη, απλή έκδοση, με 151 ίππους, με τιμή από 27.700 ευρώ, ενώ η 2.5 lt τετρακίνητη, κοστίζει από 38.650 ευρώ, σχεδόν όσο η αξία ενός μοντέλου supermini, πάνω.

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ