Τρεις γυναίκες που διαμορφώνουν το μέλλον
Τρεις γυναίκες στη SEAT οδηγούν στην ανάπτυξη ζωτικών τομέων για το μέλλον, όπως η συνδεσιμότητα, οι βοηθοί φωνής και η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο. Αυτές είναι οι ιστορίες τους.
Οι γυναίκες έχουν επηρεάσει την εξέλιξη της αυτοκίνησης. Ο καθρέφτης, τα φλας και οι διαγραμμίσεις, είναι όλες οι καινοτομίες, που εμπεριέχουν θηλυκή φλόγα. Ο ρόλος τους ήταν καθοριστικός στο παρελθόν, αλλά θα είναι ακόμη περισσότερο στο μέλλον, στο δρόμο προς την ηλεκτρoκίνηση και τη συνδεδεμένη κινητικότητα.
Από τη μία πλευρά, ως χρήστες, διάφορες μελέτες δείχνουν ότι, λόγω των οδηγικών τους συνηθειών, θα είναι καθοριστικής σημασίας για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αλλά και ως δημιουργοί. Για παράδειγμα, τρεις γυναίκες στη SEAT οδηγούν στην ανάπτυξη τέτοιων ζωτικών τομέων για το μέλλον, όπως η συνδεσιμότητα, οι βοηθοί φωνής και η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο. Αυτές είναι οι ιστορίες τους.
Δυνατά και καθαρά: Σε ηλικία μόλις 27 ετών, η Anna Homs αναπτύσσει τους βοηθούς φωνής που θα χρησιμοποιήσουμε το 2030. Ηγείται μιας ομάδας επαγγελματιών από την Κίνα, τις ΗΠΑ και τη Γερμανία που μελετούν τις ανάγκες των χρηστών και σκέφτονται τις έννοιες δέκα χρόνια νωρίτερα. «Οι βοηθοί φωνής θα αποτελέσουν βασικό στοιχείο για το μέλλον της κινητικότητας, καθώς πρόκειται για μια απλή και άνετη μορφή επικοινωνίας που γίνεται όλο και πιο κοινή στο σπίτι, με το κινητό τηλέφωνο και, φυσικά, με το αυτοκίνητο,» λέει η Άννα, μηχανικός της SEAT και Διευθυντής Έργου Ολοκλήρωσης Ομίλου Volkswagen.
Ένα συνδεδεμένο μέλλον: Η συνδεσιμότητα αποτελεί κεντρικό στοιχείο της κινητικότητας σήμερα και αύριο. Για την Paqui Lizana, Διευθύντρια Ψηφιακών Προϊόντων της SEAT, ο κύριος στόχος της δουλειάς της είναι να καταστήσει πιο εύκολη την αντιμετώπιση της συνδεσιμότητα. «Σε ένα πλήρως συνδεδεμένο οικοσύστημα, προτείνουμε προληπτικά στον χρήστη τον καλύτερο τρόπο να κινηθεί ανά πάσα στιγμή, είτε με αυτοκίνητο είτε με μοτοσικλέτα... Έχοντας το μέλλον στο μυαλό, τα ψηφιακά προϊόντα θα είναι το κλειδί για να δώσουμε την εμπειρία σε αυτούς που θέλουν και τους αφήσουμε να τη μεταφέρουν από ένα όχημα σε άλλο,» εξηγεί.
Στα 37 της χρόνια, έχει δει τον αριθμό των γυναικών στον τομέα της μηχανικής να έχει αυξηθεί. Σε χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, ο αριθμός των γυναικών μηχανικών έχει διπλασιαστεί σε πέντε χρόνια και έφθασε τις 58.000 το 2018, σύμφωνα με την ένωση Women in STEM.
Προκειμένου ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας να καταστεί ελκυστικότερος για τις υποψήφιες γυναίκες, η SEAT άρχισε να συνεργάζεται με το UPC (Universitat Politècnica de Catalunya) στο πρόγραμμα STEM. Η πρωτοβουλία αυτή αποσκοπεί στην προώθηση καριέρας τεχνικού, απευθείας σε παιδιά ηλικίας 9 έως 12 ετών, ηλικία όπου θεωρείται ότι αποφασίζουν τις επαγγελματικές προτιμήσεις τους. Ορισμένες γυναίκες μηχανικοί που δουλεύουν στο SEAT θα δώσουν διαλέξεις στα μεσαία σχολεία για να ενημερώσουν τις μαθήτριες για τις ευκαιρίες που έχουν στη διάθεσή τους μετά τις σπουδές τους.
Ασφάλεια στον κυβερνοχώρο του αύριο: Και για να είναι ασφαλές αυτό το μέλλον της συνδεδεμένης κινητικότητας, ο ρόλος της Mareike Gross είναι καθοριστικός. Στο τμήμα ανάπτυξης της SEAT, ηγείται της ομάδας ηλεκτρικών συστημάτων, συσκευασίας και ασφάλειας στον κυβερνοχώρο. «Εργαζόμαστε πολύ σκληρά για την ψηφιακή προστασία των αυτοκινήτων για να τα προστατέψουμε από υποθετικές επιθέσεις,» εξηγεί η Mareike.
Αν και αποφοίτησε έχοντας σπουδάσει Οικονομικά, η καριέρα της ήταν πάντα συνδεδεμένη με την αυτοκινητοβιομηχανία. Μεγάλωσε κοντά στη Στουτγάρδη, την πόλη που ευδοκιμεί η αυτοκινητοβιομηχανία.
Ηλεκτροκίνηση και κοινοχρησία οχημάτων: Εξαιτίας αυτών των αναγκών, οι γυναίκες θα φέρουν επανάσταση στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου του Sussex και του Πανεπιστημίου Aarhus, της Δανίας. Δίνουν μεγαλύτερη προτεραιότητα στην ασφάλεια και την ευχρηστία των χρηστών και λαμβάνουν περισσότερο υπόψη το κόστος και το περιβάλλον. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το carsharing, η κοινοχρησία οχημάτων, θα γνωρίσει σημαντική ανάπτυξη, όπως επιβεβαιώνει μια έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Για παράδειγμα, η ετήσια απόσταση που διανύουν οι γυναίκες οδηγοί, τείνει να είναι μικρότερη από εκείνη των ανδρών οδηγών και το carsharing θεωρείται πιο αποτελεσματικό για διαδρομές 15.000 έως 18.000 χιλιομέτρων το χρόνο…