Τρία εντυπωσιακά concept μας δείχνουν το όραμα της Nissan, η οποία ετοιμάζει 23 νέα ηλεκτρικά μοντέλα την επόμενη δεκαετία
Με το “Nissan Ambition 2030” η ιαπωνική εταιρία μας αποκαλύπτει το όραμά της για το μέλλον, το οποίο δεν αφορά μόνο τα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα που ετοιμάζει.
Το Leaf ήταν μόνο η αρχή. Η Nissan, μια από τις εταιρίες που πίστεψαν κι επένδυσαν από νωρίς στην ηλεκτροκίνηση, μας αποκαλύπτει το “Nissan Ambition 2030”, το νέο μακροπρόθεσμο όραμά της για την ενίσχυση της κινητικότητας και όχι μόνο.
Το όραμα “Nissan Ambition 2030” παίρνει μορφή στα τρία πρωτότυπα μοντέλα που δημιούργησε η εταιρία.
Το Nissan Max-Out είναι το σπορ concept της τριπλέτας. Είναι cabrio και δίνει έμφαση στην οδηγική αίσθηση. Διαθέτει εξαιρετικά ελαφριά κατασκευή, ιδιαίτερα χαμηλό κέντρο βάρους και σύστημα ελέγχου δυναμικής συμπεριφοράς e-4ORCE.
Το Nissan Surf-Out είναι ουσιαστικά ένα pick-up του μέλλοντος που επικεντρώνεται στην off-road οδήγηση. Διαθέτει μεγάλο χώρο φόρτωσης και εξοπλίζεται επίσης με σύστημα ελέγχου δυναμικής συμπεριφοράς e-4ORCE.
Το Nissan Hang-Out είναι το οικογενειακό της σειράς και χαρακτηρίζεται από το εντελώς επίπεδο δάπεδο απ’ άκρη σ’ άκρη. Είναι σχεδιασμένο με γνώμονα την αυτόνομη οδήγηση, γι’ αυτό η καμπίνα του είναι υπεράνετη και απόλυτα ήσυχη για να μπορούν οι επιβάτες του να εργάζονται ή να ασχολούνται με ό,τι άλλο επιθυμούν κατά τη διάρκεια της διαδρομής. Φυσικά εξοπλίζεται με σύστημα αυτόνομης οδήγησης ProPILOT και σύστημα ελέγχου δυναμικής συμπεριφοράς e-4ORCE.
Όπως είπε και ο Διευθύνων Σύμβουλος της μάρκας, Makoto Uchida, με το Nissan Ambition 2030 η Nissan θέλει να οδηγήσει τη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης, να προωθήσει τεχνολογίες για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα και να επιδιώξει νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες, έτσι ώστε να γίνει μια βιώσιμη εταιρεία που χρειάζονται πραγματικά οι πελάτες και η κοινωνία.
Στο πλαίσιο αυτό, η ιαπωνική εταιρία στοχεύει να επιταχύνει τον “εξηλεκτρισμό” της γκάμας της με επενδύσεις 2 τρισεκατομμυρίων γιεν, τα επόμενα πέντε χρόνια. Και μέχρι το 2030 σχεδιάζει να παρουσιάσει 23 νέα εξηλεκτρισμένα μοντέλα Nissan και Infiniti, 15 από τα οποία θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά και τα υπόλοιπα υβριδικά e-POWER, με στόχο να επιτύχει ένα μείγμα ηλεκτροκίνησης άνω του 50% παγκοσμίως.
Παράλληλα, η Nissan έχει θέσει ως στόχο μέχρι το 2026 να αυξήσει τις πωλήσεις εξηλεκτρισμένων μοντέλων:
- κατά 75% στην Ευρώπη
- κατά 55% στην Ιαπωνία
- κατά 40% στην Κίνα και
- κατά 40% στις ΗΠΑ (μέχρι το 2030).
Πέρα από τη γκάμα της όμως, η Nissan σκοπεύει να ενισχύσει και την καινοτομία της. Για παράδειγμα:
- θα συνεχίσει να εξελίσσει τις τεχνολογίες της για μπαταρίες ιόντων λιθίου και να εισάγει τεχνολογία χωρίς κοβάλτιο για να μειώσει το κόστος κατά 65%, ως το οικονομικό έτος 2028.
- σκοπεύει να λανσάρει τις δικές της μπαταρίες στερεάς κατάστασης (ASSB) που μειώνουν το χρόνο φόρτισης στο 1/3 μέχρι το οικονομικό έτος 2028 και να ετοιμάσει ένα πιλοτικό εργοστάσιο στη Γιοκοχάμα από το οικονομικό έτος 2024.
- να μειώσει το κόστος των πακέτων μπαταριών στα 75 $ ανά kWh έως το οικονομικό έτος 2028 και να το μειώσει περαιτέρω στα 65 $ ανά kWh για να επιτύχει ισοτιμία κόστους μεταξύ ηλεκτρικών και βενζινοκίνητων οχημάτων στο μέλλον.
- να αυξήσει την παγκόσμια ικανότητα παραγωγής μπαταριών σε 52 GWh έως το οικονομικό έτος 2026 και 130 GWh έως το οικονομικό έτος 2030.
- να παρέχει προηγμένες ευφυείς τεχνολογίες υποβοήθησης οδηγού σε περισσότερους αγοραστές.
- να επεκτείνει την τεχνολογία ProPILOT σε περισσότερα από 2,5 εκατομμύρια οχήματα Nissan και INFINITI έως το οικονομικό έτος 2026. Επίσης θα αναπτύξει περαιτέρω τις τεχνολογίες αυτόνομων οχημάτων της, με στόχο την ενσωμάτωση συστημάτων LIDAR επόμενης γενιάς σχεδόν σε κάθε νέο μοντέλο, έως το οικονομικό έτος 2030.
- συνεργαστεί με τους καταλληλότερους εταίρους για την υλοποίηση νέων υπηρεσιών κινητικότητας για πιο αποτελεσματική αστική κινητικότητα, καθώς και πιο βιώσιμη κινητικότητα στις επαρχιακές περιοχές.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ:
Nissan Juke με όφελος 600 ευρώ και τιμή από 18.700 €